• mimmie01

    Gravid med tvillingar via IVF?

    Hej alla gravida med tvillingar, jag är bara nyfiken om det finns några här i tråden som blivit gravida med tvillingar via IVF? jag vill gärna ta chansen att få tillbaka 2 befruktade ägg vid ET och vet att chansen finns att det kan bli en tvillinggraviditet, men det skulle jag gärna vilja då jag är 38 & vill ha fler barn. (dock vet jag att det kan bli en riskgraviditet)
    Hur ser ni på eran tvillinggraviditet? Tacksam för svar. 

  • Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?
  • mimmie01

    Hej alla, & grattis till alla som plussat, bpde med en & 2! Underbart! Första gången vi fick tillbaka 2 så testade jag tyvärr negativt, vi fick köra på direkt efter blödningen och denna gången så har vi nu pliussat, känns overkligt. Skall göra vul på måndag v.6+1 (pga tidigare utomkvedshavandeskap) så hoppas det sitter rätt.. undra om det är en eller 2 :)

  • mimmie01

    Idag var vi på tidigt vul v.6+1 och fick se ett hjärta picka, lycka! Tyvärr tog sig inte nr2 men jag är så glad att äntligen få vara gravid. Nytt vul om en vecka för att se hur det växt.

  • äralltupptaget

    Jag gjorde ivf i slutet på april och fick veta för en vecka sedan att det var 2 där inne !! Var inne på akuten med misstänkt missfall då jag störtblödde , då kom den andra lilla parveln fram på ultraljudet :):) vi satte in ett ägg, vårat första ivf försök , inga tvillingar i släkten , varken på min eller karlns sida - är superglad men jävligt orolig att något ska gå fel och att båda dör :(

  • Annanax

    Grattis till din graviditet och tvillingar! Blödning ger alltid oro, men försök att njuta nu, två barn är ju fantastiskt! De kommer hålla full koll på dig hela tiden och bevaka dina små noga. Gör det du kan för att det ska gå bra, ät bra, vila mycket och bli sjukskriven tidigt, så håller vi alla tummarna för er!

  • Krissie74

    Hej det är jag Mimmie01 som startade tråden, har 2 alias :) Hoppas väcka liv i tråden igen, drog mig ur tråden då det syntes bara ett foster med hjärtaktivitet i v.6, var även på vul v7 och då trodde man såg en hinnsäck till men ingen hjärtaktivitet i, vul v.8 visade liten hinnsäck med liten blödning jämte samt foster med ev. hjärtaktivitet men som låg 1 vecka efter i utvecklingen och som dom sa skulle sluta utvecklas och som kroppen skulle absorbera. Idag i vecka9 så hade foster 2 vuxit i kapp och nu skiljer det endast 4 mm på dem och idag sa läkaren att även foster 2 nu skulle säkert klara sig hela vägen, så vilken vändning, vi skall visst ha tvillingar ändå, chockad, hur skall jag smälta det här? :)

    Hur går det för er andra?

  • Annanax

    Haha, vilken story, Mimmie! Grattis till dina små, båda två! Förstår att det måste kännas overkligt, men så fantastiskt ändå! Själv är jag på sista rundan med mindre än fyra veckor till planerat snitt.

Svar på tråden Gravid med tvillingar via IVF?