Inlägg från: Intenuigen |Visa alla inlägg
  • Intenuigen

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Världsmedborgare skrev 2017-02-11 12:36:17 följande:

    Och vet att det är antalet anmälningar som ökar, på uppmaning av Polisen och andra myndigheter så anmäls fler brott.

    Det går därmed inte att på så kort tid att säga att antalet brott ökat, utan bara att antalet anmälda brott ökat.

    Och för de som inte förstår varför alla brott ska/bör anmälas, varför vi uppmanas att anmäla allt.

    Så är det för att vi ska få en så tillförlitlig statistik som möjligt, för att det ska gå att fatta rätt beslut om vad som behöver förändras, förbättras och prioriteras.

    Tyvärr så blir det samtidigt många fler brott som inte utreds och som kommer att avskrivas.

    Det går inte att lösa alla mindre brott som nu anmäls, det är och kommer heller aldrig nånsin att bli praktiskt möjligt, så även den statistiken måste behandlas med försiktighet.

    Så gå inte på populisternas påståenden om att Sverige blivit farligare och mer kriminellt.

    Lyssna istället på sakkunskapen och lär er hur statistiken ska tolkas.


    Haha visade precis dina påstående för en kurd. Han höll på att dö av skratt och undrade om svenskar är helt efterblivna.
  • Intenuigen

    [quote=77440320][quote-nick]FDFMGA skrev 2017-02-23 14:00:29 följande:[/quote-nick]

    De senaste åren har vi, dvs Sverige, gått med överskott. 

    Det kan mycket väl bli så i år också, Riksgäldens prognoser brukar vara rätt försiktiga.

    Sveriges statsskuld ligger ungefär på 30 procent av BNP, något som internationellt sätt är synnerligen lågt. Därför kan vi också låna pengar vid behov mycket billigt, Sverige är ett av få länder som har högsta tänkbara kreditvärdighet.

    Jämför gärna med USA som har en statsskuld som snällt räknat vida överskrider BNP och där landet finansierar konsumtion genom att ständigt låna alltmer.

    [/

    Hur tänker du när du jämför Sverige med USA ?

    Du får gärna visa ett enda ytterområde som bär sig självt . Ett enda räcker! Är nyfiken och vill verkligen se det. Det skulle faktiskt glädja mig om du hade rätt! Men då du inte har haft rätt i sak någon ggn på fyra år så är jag faktiskt skeptisk. Så kom igen, inga fake-news eller globalist-propaganda utan riktig statistik tack.

  • Intenuigen
    FDFMGA skrev 2017-02-23 23:06:58 följande:

    Jag ser inte Sverige som ett ytterområde och har heller inte för avsikt att likt en föryckt sverigedemokrake ställa grupper eller områden i Sverige mot varandra.

    Jag valde att citera Magdalena Anderssons uttalande om att Sverige inte behöver låna för att finansiera invandringen eftersom påståendet att så är fallet  är en av flera alternativa sanningar som sverigefienderna från SD ofta kommer med.

    Sverige behöver för övrigt inte heller låna för att finansiera bidragen till sverigedemokrater som inte klarat av att etablera sig på arbetsmarknaden.

    Sverige tillhör världstoppen inom de allra flesta områden - ett faktum som vi Sverigevänner är stolta över.


    T

    Man måste ju alltid ställa grupper mot varandra, så gamla floskler håller inte längre. Det är ju 2017 nu. Du känner inte att de 73 miljarder kr som imigationsverket verkar göra av med i år skulle kunna behövas, iaf en del av det till tex sjukvård låga kvinnolöner skola eller polis?

    Så att det skulle vara en vinst eller positivt för Sveriges ekonomi är helt hjärndött att tro.

    Man hjälper människor för att man är snäll inget annat, hoppas du kan förstå det någon ggn.

    Och hade vi hjälpt kvinnor och barn som flyr krig så fanns det ju en poäng. Men när de flesta ensamkommande inte ens kommer från Syrien så blir det ju bara en kostsam och tragisk parodi.
  • Intenuigen
    FDFMGA skrev 2017-02-23 23:06:58 följande:

    Jag ser inte Sverige som ett ytterområde och har heller inte för avsikt att likt en föryckt sverigedemokrake ställa grupper eller områden i Sverige mot varandra.

    Jag valde att citera Magdalena Anderssons uttalande om att Sverige inte behöver låna för att finansiera invandringen eftersom påståendet att så är fallet  är en av flera alternativa sanningar som sverigefienderna från SD ofta kommer med.

    Sverige behöver för övrigt inte heller låna för att finansiera bidragen till sverigedemokrater som inte klarat av att etablera sig på arbetsmarknaden.

    Sverige tillhör världstoppen inom de allra flesta områden - ett faktum som vi Sverigevänner är stolta över.


    T

    Man måste ju alltid ställa grupper mot varandra, så gamla floskler håller inte längre. Det är ju 2017 nu. Du känner inte att de 73 miljarder kr som imigationsverket verkar göra av med i år skulle kunna behövas, iaf en del av det till tex sjukvård låga kvinnolöner skola eller polis?

    Så att det skulle vara en vinst eller positivt för Sveriges ekonomi är helt hjärndött att tro.

    Man hjälper människor för att man är snäll inget annat, hoppas du kan förstå det någon ggn.

    Och hade vi hjälpt kvinnor och barn som flyr krig så fanns det ju en poäng. Men när de flesta ensamkommande inte ens kommer från Syrien så blir det ju bara en kostsam och tragisk parodi.
    KillBill skrev 2017-02-24 14:30:23 följande:

    Det märkliga är väl att du fortsätter att sprida en felaktig uppgift trots att jag har förklarat för dig att du har fel?

    www.regeringen.se/debattartiklar/2016/10/regner-nej-vi-skar-inte-ned-pa-assistansen/


    [quote=77443642][quote-nick]KillBill skrev 2017-02-24 14:30:23 följande:[/quote-nick]

    Det märkliga är väl att du fortsätter att sprida en felaktig uppgift trots att jag har förklarat för dig att du har fel?

    www.regeringen.se/debattartiklar/2016/10/regner-nej-vi-skar-inte-ned-pa-assistansen/

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6554790
  • Intenuigen
    Digestive skrev 2017-03-02 01:28:09 följande:

    Jo, tack. Jag mins 2015 och regeringens "först till kvarn"-politik.

    Jag tror att regeringen resonerade som så att de som snabbast tog sig hit - via tåg, färja och flyg - hade mest bråttom med att få hjälp.


    De kanske tänkte att de snabbaste skulle va flinkast och jobba billigast, de verkar ju inte varit så intresserade utav att hjälpa kvinnor och barn, iof en del va ju "barn"

    Och inte ens när Calle säger i intervjuer att man vill ha en höginvandring för att överbelasta välfärden så att man kan minska den och fackens inflytande så stämmer det, nejdå här skyndar vänstern till försvar och säger att man hjälper folk som flyr från krig.

    Trotts att de flesta som kom i början övht inte kom från Syrien ( vet ej vad statistisken landade på när jippot va klart )

    Tycker att det är bättre att de förklarar fördelarna med agenda 2030 och upp höradet av nationalstater och en FN ledd världregering som de 7 partierna verkar ha kåtat upp sig på, några bra argument borde det ju finnas tycker jag om man nu köper det med hull och hår.

    Kanske jag som är mossigt och trög som inte inser att det är så enkelt som att skapa en ny svensk super-ras som åker planeten runt och frälser planeten och löser samtliga problem och konflikter. Vem skulle liksom inte lyssna på en svensk-arabisk-afrikansk människa, alla vill ju vara och tänka som super-svensken .

    Personligen känns det som de har fått hybris med en släng av psykopati, men men öppnar för att jag kan bara är gammalmodig och trög som inte förstår att det är så enkelt.

    Sedan att "amerikanska" bankirer och krigshetsare verkar gå i bräsch är ju inget konstigt,

    Antar att det bara är ledsna och vill gottgöra för de problem de varit med om att skapa.
  • Intenuigen
    Digestive skrev 2017-03-02 16:10:45 följande:

    De flesta inblandade borde vränga underläppen över huvudet och svälja.

    Flyktingmottagandet som Sverige hade när flyktingkatastrofen begav sig, 2015 - var den mest hänsynslösa politiken som jag personligen har upplevt i Sverige.

    Barn försvann under den intensiva perioden, mitt framför näsan på den hjälplösa polisen, och totalt okända människor förde bort dem. Nu i efterhand - när läget även är betydligt lugnare - så kan man läsa om bland annat ett pedofilnätverk som har riktat in sig på att kidnappa flyktingbarn.

    Man vill nog inte veta hur verkligheten begav sig bakom regeringens politik. Fy fan för sådan nonchalans och brist på hänsyn.


    Ja vidrigt är vad det är, men samtidigt så har ju aldrig politikerna brytt sig om " invandrare"

    Antar att sossar tänker att de får nya röster och moderaterna tänker att värlfärden och facken rasar ihop. Så antagligen bryr de sig inte om mera en att sitta på sina feta-rövar och fortsätta försöka behålla jobben, och plocka ut en riktigt höglön för ja absolut ingenting.
  • Intenuigen
    KillBill skrev 2017-03-03 13:06:56 följande:

    Du pratar om några månader när hela Europa (efter det att Schengensamarbetet hade kollapsat) var lamslaget pga den stora flyktingkatastrofen. Den kritik som du riktar mot regeringen är också kritik mot alla andra länder i Europa vars gränser flyktingbarnen hade passerat exempelvis Ungern, Grekland, Österrike, Tyskland och Danmark som lät flyktingbarn passera landet utan att någon brydde sig.


    Nu är ju inte de flesta flyktingar, begriper du inte det??? Ungern tex ville stoppa dem, men Tyskland och Sverige ville att de skulle släppas fram. Så sluta och gnäll på andra, vi fick precis det som våra politiker ville. Nästan alla kom genom Danmark där det stod Köpenhamn på vagnarna, men inte ens då "förstod "våra svenska politiker att de hade passerat ett antal länder. Så detta va vad sossarna ville! Det handlar inte om flyktingar utan det handlar om att bygga ett mångkulturellt Sverige utan gränser.
  • Intenuigen

    [quote=77464952][quote-nick]KillBill skrev 2017-03-03 13:06:56 följande:[/quote-nick]

    Du pratar om några månader när hela Europa (efter det att Schengensamarbetet hade kollapsat) var lamslaget pga den stora flyktingkatastrofen. Den kritik som du riktar mot regeringen är också kritik mot alla andra länder i Europa vars gränser flyktingbarnen hade passerat exempelvis Ungern, Grekland, Österrike, Tyskland och Danmark som lät flyktingbarn passera landet utan att någon brydde sig.

    Lite så här!

    Arkitekterna bakom mångkulturprojektet har detta som mål och de kommer inte att ge sig förrän vi är där. Sverige var det perfekta landet att omsätta teorin till praktiken. Ett fredligt, sekulariserat, välmående land utan en stark kulturell identitet.

    Projektet har pågått i mer än 40 år, men i början handlade det mest om att indoktrinera människor i deras tänkande. Det är först på senare år som man verkligen har satt fart på invandringen, eller folkutbytet om man så vill.

    Men givetvis kommer de feta och hjärnslöa politikerna byta stånd-punkt när folk inser att det är amerikanska bankirer och div andra globalister som står bakom projektet.

    Men vet ju inte om man ska skratta eller gråta när tom vänstern går hand i hand med Goldman sachs utan att begripa det.

  • Intenuigen
    Världsmedborgare skrev 2017-03-03 15:49:21 följande:

    Det har jag helt missat skulle vara syftet, för jag trodde nog som alla andra att flyktingarna kom från ställen med krig och annat elände, där dom inte kunde skapa sig en framtid.

    Men det vara alltså folk inbjuda att skapa ett mångkulturellt Sverige, som vandrade över halva Jorden för att delta i detta bygge.., ja där ser man.

    Synd på en så fin tanke och att projektet inte lyckades fullt ut.

    För det är precis min önskan, en värld utan gränser, där vi gräsrötter väljer vår framtid, var den ska finnas och hur den ska se ut.

    Och inte som nu, begränsas av några få politiker och makthavare som sägar åt mig vad som är bäst.

    Och det jävligaste av allt, som även vill att jag ska mörda/slå ihjäl andra som inte delar deras uppfattning om vad som är rätt.

    Makthavare borde begripa, att det enda vi gräsrötter vill ha, är vår frihet att leva som vi önskar, och att vi skiter fullständigt i gränser och era idiotiska makt-påfund som enbart är oss till nackdel.

    Vill ni makthavere bråka, så visst, inte mig emot, men lämna oss gräsrötter utanför och låt oss bestämma vem, var och hur vi vill umgås, så ska ni se det blir "ordning på torpet".


    Ja annat elände kommer de nog ifrån, men inte är de flesta krigsflyktingar iaf. Finns nog några tiotals miljoner gatu-barn i världen som det är mycket mera synd om.

    Ni kommer säkert lyckas med det, då både sossar och allians är inne på det spåret, och kanske Sd vad vet jag.

    Men det vore ju trevligt om ni köpta globalister kunde argumentera för fördelarna. Kan ju inte vara så svårt när tanken är god och ni är övertygade om att det är så bra.

    Kan du inte förklara hur det kommer fungera när vi har stoppat in några miljoner till? Är det så att den svenska luften har något magiskt i sig så att alla vill bli som oss när de kommer ?

    Eller bara något så oväsentligt som när alla skolor snart har kanske 30-40% elever som klarar grundskolan är det då landet blomstrar ? förklara gärna för jag är nog lite trög och förstår inte riktigt det där! tyvärr.
  • Intenuigen

    [quote=77571219][quote-nick]FDFMGA skrev 2017-04-07 12:12:33 följande:[/quote-nick]

    Hushållen i Sverige har den starkaste ekonomin i hela EU, visar en ny rapport. 

    Svenskarna sparar mest, är nöjdast med sin ekonomi och hoppfulla inför framtiden.

    Avståndet till resten av Europa bara ökar.

    www.expressen.se/dinapengar/sparande/svenskarna-bast-i-eu-pa-att-spara/

    Hushållen i Sverige är även de högstbelånade i EU . Så vid nästa börskrasch ( som enligt AB kan komma 2018) så kommer folk få lämna sina hem.

    Men va fan kör bara så länge det går! Låna mer och spendera bara bra för BNP!

    Att de dumma grekerna inte fattar att bara de belånar sina betalda hus med ett par miljoner och spenderar dem fort så kommer landet och ekonomin att blomstra, fan va korkade de är.

  • Intenuigen
    FDFMGA skrev 2017-04-07 18:05:10 följande:

    Nja.

    Kan rekommendera dg att satsa eventuella löne- eller bidragsöverskott på aktier eller fonder. Sett över tid är det inte mycket annat som är så lönsamt.

    Men om du verkligen känner dig säker på en kommande börskrasch så kan du för enkelhetens skull investera i en guldfond.

    Idag har guldpriset stiget med över en procent hittills och då får du inte glömma att du kan få hävstångseffekt på en guldfond.

    www.morningstar.se/Funds/Quicktake/Overview.aspx


    Vart kan du läsa att jag är säker? Det va våran kära fd finansminister Anders Borg som trodde att det kunde smälla till 2017-2018. Och antar att han har lite koll, så att anta att det kan hända är inte orimligt.

    Och att du tror att Sverige per automatik är ett riktland va man än gör och hur mycket arbetslösheten än ökar är väldigt naivt i min värld. Men men ni sossar verkar ju tänka ganska ologiskt.

    Nja, någon avkastning på 5-10 procent per år är inte mycket att hurra för, känns som det kvittar. Har ett barn som har fått några hundra i månaden till fonder.

    Men på 10 år är summan fortfarande ungefär det samma som insättningarna så inte mycket att bli glad över, iof Handelsbanken tjänar ju lite pengar så bra för dem iaf.
  • Intenuigen
    FDFMGA skrev 2017-04-10 18:14:08 följande:

    Ja, det är ju tråkigt att du sparar till ditt barn på ett nollräntekonto.

    Handelsbanken är ju en bank som är lite mer kundorienterad än de övriga, prata med din bankman så kan hen säkert hjälpa dig och därmed ditt barn bort från nollräntan.


    Så kan det gå, lätt att fonder blir ett nollräntekonto!
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna