Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

    Gravida från Tempar/Fertility Friend

    Bra initiativ, babe! :-*

    Här börjar jag *peppar peppar* komma ur värsta gravillamåendeträsket och börjar känna hopp om livet igen.

    Även magen har börjat synas mer bara senaste dagarna. Den här bilden är från i morse v 9+3. (De fina liggmärkena efter lakanet bjussar jag på )

  • Symetrical
    capy skrev 2016-01-23 18:14:11 följande:

    Jag har inte skrivit i FF-tråden sedan jag plussade i oktober, men har följt er andra och läst varenda inlägg. Går gärna med här om det är okej med er?

    Jag är nu i v 16+4, BF 4/7


    Självklart! Du är mer än välkommen hit.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-01-23 19:44:26 följande:

    Men gud vilken fin mage :) jag är sjukt svullen redan nu i v. 6.vågar inte ens titta efter :P efter tvillingarna så vet jag inte vad min livmoder förväntar sig. . Eller tarmarna eller vad det nu är.

    Tror jag börjar få uvi. Det är ju inte så bra när man är gravid. Kan jag vänta tills på tisdag med att kolla upp det tror ni eller bör jag försöka få tag på någon jour? Man ska väl behandla så fort som möjligt.

    Välkommen capy! Självklart får du vara med :) då är du den som kommit längst av oss hittills :)


    Ja, i början är man ju verkligen bara allmänt "tarmsvullen" Nu börjar det mer synas som en bebisbula. Undrar också vart detta skall sluta, då jag såg ut såhär typ i v 18-19 med sonen.

    Uvi bör du kolla upp inom en vecka som gravid. Jag fick det under förra graviditeten och fick reda på det när vi var i Turkiet på semester, vilket gjorde att jag inte kunde börja med antibiotikan förrän några dagar senare när vi kommit hem. Min bm sa att det absolut inte var någon fara, men tipsade om att dricka tranbärsjuice så länge.
  • Symetrical
    Ankissen skrev 2016-01-24 08:45:01 följande:

    Jag hoppar gärna in här med! Jag har tagit en paus från tempandet och fl över jul och nyår. Du blev jag, tydligen, gravid. :D Varken jag eller mannen har fattat än. :)


    Stort grattis och välkommen!
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-01-24 08:38:44 följande:

    Tack :)

    Jag är i vecka 5 ( 4+2)

    Alltså det kommer ta måååånga dagar och veckor innan jag har greppat det här;)

    Hur tänker ni det här kring att berätta för nära och kära :)


    Vi berättade ganska tidigt för de närmsta och sen för resterande lite pö om pö nu allt eftersom vi träffar dem. Kändes relativt säkert efter att vi sett hjärtat slå på vul i v 7+6.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-01-25 17:19:42 följande:

    Hej! Har ni ringt bm? Och när ska ni dit på inskrivningssamtal?


    Japp, vankas inskrivning imorgon kl. 13:30. Ser verkligen fram emot det.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-01-25 19:30:31 följande:

    Vad spännande! Lycka till :)

    Tänkte ringa under veckan och boka tid i alla fall! Då har jag gjort det:)

    Sen klurar jag på när man ska berätta! Har berättar för min närmsta vän, hon har följt mig under dessa månader av kämpande!

    Men får se hur jag kommer må här framöver. I mina tidiga graviditet så har illamåendet kommit vecka 7. Och då blir det svårt att dölja


    Tack så mycket! Skall bli jättekul faktiskt.

    Vi har berättat för de flesta nu. Såg ju hjärtat slå i v 7+6, så efter det kändes det relativt säkert. Har ju också mått för bedrövligt, så skönt att närmsta vännerna och kollegorna förstår varför.
  • Symetrical
    Ankissen skrev 2016-01-26 08:32:06 följande:

    Snälla vill ni hjälpa mig att tolka lite hur långt gången jag egentligen är? Mitt tempande i december är lite svårt att lita på eftersom jag hade jullov från halva december till halva januari och tog tempen oregelbundet. I alla fall hade jag sista mens 28/12, en vanlig mens som varade i till och med 1/1. Ägglossningsflytningar fick jag direkt dag 7 och 8 i cykeln, vilket var 3/1 och 4/4. Den 5/1 steg tempen, rejält och även den 6/1, men den 7/1 gick den lite nedåt, så ff ville inte sätta ut äl då. Sen fick jag inga mer äl-flytningar den cykeln. Inte heller någon mer temphöjning.
    Personligen tror jag att cykeln är lite påverkad av missfallet i oktober och att äl kom tidigt. Förmodligen skulle jag haft mens dag 24, något som händer ibland. Dag 27 testade jag mig eftersom jag hade väldigt tydliga symptom och fick ett starkt plus. Idag, bim+2 (om man utgår från en 28 dagars cykel) testade jag med ett cb digital och fick 3+!!! Det kan ju inte passa ihop med äl dag 14 och en 28 dagars cykel. Då måste jag väl rimligtvis nästan vara i v. 6 nu? Eller vad tror ni?


    Absolut! Om du nu hade äl 4/1 borde du rimligtvis vara i v 5+1, vilket ju också stämmer med ditt cb.
  • Symetrical
    Ankissen skrev 2016-01-26 09:11:35 följande:
    Tack för svar! :) Precis så funderar jag med. Misstänker att tempen hade stigit tre dagar om jag inte varit så oregelbunden i mitt tempande på lovet... ;)
    Så härligt att flytta fram sig en vecka! :) 
    Eller hur!? Själv "vann" jag 3 dagar vid mitt vul. Hade själv räknat till 7+3, men vart daterad till 7+6. Rena vinsten!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend