• H 143

    Varför ska det alltid jävlas??

    Känner igen känslan att de inte kan/vill eller vad det kan vara. Vi fick dock höra att man skulle vänta tre månader med helg äl innan justering av äl...

  • H 143

    Jag och min fru är i liknande sits skulle välja privat om Vi hade fått det, de får inte ta emot homosexuella då vi behöver donerade könsceller

  • H 143

    Och vad gäller Danmark så är det int bara kostnad ett homo par som är gift behöver genomgå närståendeadoption

  • H 143
    Yonne skrev 2016-12-08 09:01:28 följande:

    Jag och min man behöver inte donerade spermier. Däremit har jag rätt bra koll på hälso- och sjukvårdslagen, patientlagen och vårdgarantin. Men missat det där med adoptio i Danmark.


    .

    Adoption för fertilitetsvården i Danmark gäller inte för heterosexuella, en en man som lever med en kvinna (gift) och blir gravid genom fertilitetsvården utanför Sveriges gränser anses med automatik vara andra föräldern enligt föräldrarlagstiftningen. För gifta homosexuella ska man utreda om det verkligen var vården utomlands som gjorde kvinnan gravid ( eller kan hon varit otrogen med en man!?)
Svar på tråden Varför ska det alltid jävlas??