Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

    15 och gravid

    XsofieX skrev 2018-11-28 17:56:35 följande:

    XxX tycker du är lite elak de finns faktiskt många 15 16 åriga tjejer som klarat av att få barn och gjort de jätte bra och de handlar om att vara mogen eller inte. Sen att vi inte använde skyd ja så klart ångrar vi de jätte mycket men de har inte med att gör om man är mogen eller inte.


    Nej det gör det inte. Det finns inte en enda 15-åring i världen som är mogen nog att bli förälder vad du än tror. Det kommer du förstå när du blir vuxen. Förstör inte ditt liv.
  • Anonym (H)
    XsofieX skrev 2018-11-28 18:28:08 följande:

    Det är väldigt elakt att skriva förstör inte ditt liv.

    Och jag vet att om jag nu är gravid så kommer min mamma vara där till 100% men kommer vilja göra allt själv för väljer man få barn så ska man själv ta han om barnet, och vet hur de är att få barn tidigt då min äldre syster har två barn och har varit med henne hella resan.

    Tänkt bara skriva här för att få råd och tips men det funka tydligen inte utan istället fick man hat av 2 gamla kvinnor som säker inte ens själv har barn..,


    Men snälla du. Du är själv ett barn! Och ja, du förstör en stor del av ditt liv om du får barn nu. Jag är inte en gammal kvinna :D.. eller om man jämför med dig är jag såklart en dinosaurie. Fick själv barn ganska tidigt, 22. Har nu fyra barn och vet precis vad man får uppoffra när man blir förälder. Hur tror du att du ska kunna vägleda en bångstyrig tonåring när du själv inte fått vara tonåring? Väx upp, mogna, utbilda dig och skaffa hur många barn du vill. Att skaffa barn nu är bara så dumt på alla plan.
  • Anonym (H)
    Anonym (U) skrev 2018-12-01 12:11:51 följande:

    Jag vet att hon är 15?

    Jag har inte uppmanat någon att SKAFFA barn. Jag har gett mina tips ifall att hon skulle _VARA_ gravid. Är hon det så måste man ge tips utefter det, eftersom det redan är gjort. Finns ingen mening att hävda att hon bör vänta några år när hon redan är gravid. Det säger man till en 15 åring som aktivt vill planera ett barn.

    Jag tycker inte att någon ska göra abort, därför ger jag mina tips.

    Hennes föräldrar förlorar ingenting på att ha henne hos sig tills hon hittat en lägenhet. Tror du alla föräldrar slänger ut sina barn så fort det blir jobbigt? De har försörjningsplikt (åt henne, jag vet, inte barnet) tills hon fyller 18 och då är de tvugna att se till att hon har tak under huvudet. Hennes föräldrar behöver inte vara mer än vanliga morföräldrar till barnet. Jag har inte påstått att de ska ta över ansvaret utan ge henne och barnet tak under huvudet tills hon kan stå på egna ben, som alla normala föräldrar hade gjort!


    tak under huvudet?

    Jag hade fan INTE blivit glad om min 15-åring slösade bort sina bästa år på att skaffa barn nu. Det är en jävla tur att vi har vår abortlag i det här landet.
Svar på tråden 15 och gravid