• Sollan907

    Tempkurvor

    Hej alla!! 

    Läst igen hela tråden och så kul att det gått vägen för så många!! 

    Jag är på ÄL+8 och min kurva ser ni nedan. De senaste två cyklarna har jag haft mensliknade värk en vecka innan mens och de gångerna har de inte varit något. Denna gången känner jag inget alls men tänker att det kanske är bra då!! Jag kände ett ilande hugg cykeldag 22. 

    Tog ett test idag och det var negativt.. Men samtidigt är väl ÄL+8 väldigt tidigt? 

  • Sollan907
    Sollan907 skrev 2023-08-08 07:02:47 följande:

    Hej alla!! 

    Läst igen hela tråden och så kul att det gått vägen för så många!! 

    Jag är på ÄL+8 och min kurva ser ni nedan. De senaste två cyklarna har jag haft mensliknade värk en vecka innan mens och de gångerna har de inte varit något. Denna gången känner jag inget alls men tänker att det kanske är bra då!! Jag kände ett ilande hugg cykeldag 22. 

    Tog ett test idag och det var negativt.. Men samtidigt är väl ÄL+8 väldigt tidigt? 


    Jag är visst på ÄL+9 inser jag.. Men det är väl fortfarande tidigt?
  • Sollan907
    Syskonförsök skrev 2023-08-08 07:45:10 följande:

    Det är det :) jag har fått plus äl+10 och äl+11 i tidigare graviditeter


    Då får jag ha lite is i magen och testa igen på torsdag! 
    Det är så satans svårt att låta bli och testa.. 
  • Sollan907
    Syskonförsök skrev 2023-08-08 08:01:07 följande:

    Helt enig!! Jag brukar testa varje dag från äl+8 ibland! Lustigt nog har jag aldrig testat tidigare de gånger jag plussat dock, då har de varit först de gångerna äl+10 och äl+11 jag hållit mig till. 


    Vad använder du dig av för graviditetstest när du plussade äl+10 och 11? 
  • Sollan907
    Syskonförsök skrev 2023-08-08 09:46:45 följande:

    Babyplan testa tidigt och alltid bekräftat med ultratidigt digitslt. Med dottern tog jag vanligt digitslt med veckor och de funkade redan äl+10. 


    Okey!! Jag är alltid så kluven till vad jag tycker känns värst. Ett negativt test eller mens! På ett sätt vill jag "få det överstökat" med ett test så man slipper gå och grubbla och övetanalysera all man känner i kroppen!
  • Sollan907

    Kunde inte hålla mig från att testa och testade med ett clearblue veckoindikators test, som blev negativt... 
     äl+10. Borde det inte visa positivt nu om det funkade denna gången? :/ 

  • Sollan907
    oshark skrev 2023-08-09 16:59:00 följande:
    CB veckoindikator har en känslighet på 25 mlU/ml så jag skulle säga att det inte är så vanligt att de visar positivt på ÄL+10. Då är det bättre att testa med CB ultra early. Finns digitalt, men då utan veckoindikator. Annars vänta och testa igen med indikator ÄL+12 eller kanske tom +13 🙂
    Det kändes väldigt uppmuntrande att höra 😊 Jag får ha lite is i magen och vänta tills på lördag. Man blir tokig av allt detta testande och tempande!!
  • Sollan907

    Idag kom mensen... Vilken jag inte var beredd på för sen jag började tempa så har min temp varit hög fram till den dagen jag får min mens. Då vaknar jag alltid med en låg temp på runt 36,20. I morses låg den fortfarande på 36,60.
    Att ens temperatur kan påverka en såhär mycket! De trodde jag då aldrig.. 

  • Sollan907
    Cashili33 skrev 2023-08-12 21:33:02 följande:

    Tittar man på den bild du lade upp så visas ju förra mensen oxå , om jag ej misstar mig och där verkar dag 1 ( som jag antar var första blödningsdagen) också ha en temp runt 36,5-36,6. Eller ser jag helt fel ? 


    Tänker bara att det kanske då inte va helt konstigt att mensen kom trots att tempen endast sjönk från 36,9 til 36,6 😊


    Första mensdagen förra månaden låg faktiskt på lite högre, 36,45. Men innan dess har de legat på runt 36,20-36,30. 
    Idag låg den på 36,51 så börjar gå ner ner mer! Kanske sov annorlunda eller något som gjorde att den låg på lite högre! 
  • Sollan907
    Syskonförsök skrev 2023-08-20 14:40:21 följande:
    Kan alla som tempar där ute förstå att denna vackra graf inte verkar vara en plus graf. Mina förhoppningar som var så höga på grund av hur fin den varit 💔🥲
    Den ser verkligen fantastiskt bra ur så förstår dina förhoppningar och även den otroliga besvikelsen att det inte var en plus graf ❤️ 
  • Sollan907

    Vad fasen är det som händer med min kurva denna månaden?? Varför går den bara nedåt..? Den brukar aldrig göra såhär... 

  • Sollan907
    Lojsan DN skrev 2024-04-18 08:51:37 följande:
    Det kan vara en impl dipp 😍 
    Är inte det för tidigt för en impl dipp då? 😕
  • Sollan907
    Lojsan DN skrev 2024-04-20 09:14:57 följande:

    Nej jag har fått dippar redan på ÄL+4-5  och blivit gravid. 


    Hur ser grafen ut nu för dig? 


    Det ger mig lite hopp 😊 Hade varit så fantastiskt om det var så och att jag äntligen får ett pluss på stickan! 

    Tempen har ökat igen men väldigt lite. Jag hoppas den ökar mer annars känns det som man kan säga tack och hej till denna cykeln! 
    Är dock glad att den inte fortsatte att sjunka eller höll sig under coverline. 

  • Sollan907

    Ytterligare en ökning idag 🤞🤞🤞 
    Vet att det behöver inte betyda någonting men det känns i alla fall mer hoppfullt än om tempen hade gått åt motsatt håll! 

  • Sollan907
    Sollan907 skrev 2024-04-21 06:49:52 följande:

    Ytterligare en ökning idag 🤞🤞🤞 
    Vet att det behöver inte betyda någonting men det känns i alla fall mer hoppfullt än om tempen hade gått åt motsatt håll! 


    Glömde grafen.. 

  • Sollan907

    Riktigt deppig temp idag.. Det som såg och kändes så bra igår!! 

    Man känner sig nästan lurad av sig egna kropp 😅 

  • Sollan907
    fancyr skrev 2024-04-23 07:52:22 följande:
    Behöver inte betyda någonting . Det som betyder är om tempen håller sig uppe efter bim ☺️
    Du har väldigt rätt! Och bim beräknas inte vara förens på lördag så mycket kan väl hända tills dess!

    Var på toa precis och hade en ljusröd-aktig flytning.. Antingen är det en supertidig mens på G eller något annat! Blir inte klok på denna cykeln 😅
  • Sollan907
    fancyr skrev 2024-04-24 06:09:40 följande:
    Kan ju va nidblödning efter implantation? ☺️
    Jag är försiktigt optimistisk!! Tempen gick upp lite idag och det här med rosa flytningar är helt nytt!! Aldrig fått det innan mellan äl och mens 

  • Sollan907
    fancyr skrev 2024-04-24 16:56:45 följande:
    Då hoppas vi på att det står för något positivt 
    Tempen sjönk i går och idag har jag menssmärtor from hell.. Så det blev inget detta månaden heller 😕 Det kändes verkligen så bra med tempdipp och rosa flytning men icke!! 
  • Sollan907
    fancyr skrev 2024-04-28 19:59:36 följande:
    Hur gick det? 
    Mensen kom igång rejält i lördags natt ???? 
Svar på tråden Tempkurvor