Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

    Biden eller Trump?

    Jag tror Trump vinner.

    Eftersom Biden är lika illa, fast på ett annat sätt, så hoppas jag att 2020 levererar och en meteorit utplånar hela mänskligheten (utom möjligtvis barnen).

  • Embla twopointoh
    Litenmenhård skrev 2020-11-03 14:14:03 följande:

    Jag vet inte vem som kommer att vinna. Kan dock säga att jag tycker att valsystemet är lite orättvist, för det spelar ingen roll hur många röster man får. Det gäller att få så många elektorröster som vanligt. Hilary Clinton fick flest röster förra valet(tre miljoner mer än Trump), men vad hjälpte det när han fick flest elektorröster? Jag är bara glad att jag inte bor i USA.


    Valsystemet i USA är inte mer orättvist än vårt svenska system, bara annorlunda. Elektorat har definitivt sina poänger, om man sätter sig in i historian bakom och exakt hur det fungerar.
  • Embla twopointoh
    Anonym (tobbe) skrev 2020-11-06 21:04:53 följande:
    Är väl snarare så att om alla som har rätt att rösta skulle göra det då skulle republikanerna vara körda. I stater där republikaner styr har dom alltid försökt förhindra tex minoriteter att rösta. Detta genom att försvåra. Det är därför dom som varit dömda inte får rösta i många delstater. För dom flesta av dom dömda är från minoriteter som troligen skulle rösta på demokrater. Speciellt dom som sitter där oskyldigt eller pågrund av republikans politik. 

    Sen är det bara löjligt med alla republikaner som påstår att det skulle vara fusk nu. Det sa Trump redan innan valet ens börjat. Hur kunde han veta det då? Det finns inga tecken på fusk. 
    Ungefär lika löjligt som när demokraterna förra valet påstod att Ryssland påverkade valet. Hillary ville räkna om röster hon också, men det är det tydligen ingen som minns just nu.

    Folk har otroligt kort/selektivt minne, speciellt när det gäller saker som stödjer/motsäger deras åsikt. Så lägligt.
  • Embla twopointoh
    Anonym (jog) skrev 2020-11-07 01:03:19 följande:
    Rysslande påverkade valet. Det har bekräftats av CIA, FBI och NSA.

    Att vilja räkna om röster är i sig inget konstigt. De kommer att räkna om rösterna i Georgia nu och jag har inte hört några upprörda röster angående det. I Hillarys fall så ville hon och hennes kampanj inte ansöka om en omräkning. De avböjde. Men när the Green Party bestämde sig för att göra det istället så valde Hillarys kampanj att stötta dem i det. Trump försökte föga förvånande att stoppa det hela. 

    Sättet Trump beter sig på saknar motstycke i amerikansk politik. Du framstår som okunnig när du påstår att det skulle handla om att folk har kort minne. 
    Jag tycker att Trump är otroligt obehaglig och har inga illusioner om att han skulle vara fri från fulspel eller korruption (och, han borde hålla sig borta från Twitter). Men sällan har jag hört någon politiker omtalas i sådana ordalag, sådan osaklighet i både medias rapportering och sådant hat från privatpersoner, den typen av hat som förblindar och tar bort varje uns av rationellt tänkande.

    En sak måste jag säga om Trump, och det är att trots fyra år av massivt hån och hat så har han inte vikit en tum från det han tror på och står för.
  • Embla twopointoh
    fornminne skrev 2020-11-07 17:51:25 följande:

    Nu verkar det som Biden har vunnit Pennsylvania. Därmed är saken kirrad för hans del. Om resultatet står sig åker Trump ut ur Vita Huset. Och det verkar vara ett pålitligt resultat, men jag är ändå lite försiktig med tanke på hur många mätningar och mediebolag som för några veckor sen basunerade ut att Biden minsann ledde stort i opinionen. Som nästan korade honom till vinnare redan i oktober. I stället fick vi en utdragen nagelbitare där Trump snubblade först på målsnöret. Jag hoppas därför INTE att de tunga aktörerna har tagit ut Bidens seger i förskott.


    Minns hur det var kring Gore och Bush. Det dröjer i alla fall en månad innan vi kan vara säkra på resultatet.
Svar på tråden Biden eller Trump?