Inlägg från: Träsaker |Visa alla inlägg
  • Träsaker

    Hud mot hud med hår på bröstet - funkar det?

    Ska snart bli förälder och har hört att man ska ha barnet hud mot hud så ofta som möjligt. Nu till saken; jag har en väldigt hårig bringa eller mer än så hela jag är väldigt luden. Borde jag raka eller vaxa bröstet för att barnet ska anknyta bättre?

  • Svar på tråden Hud mot hud med hår på bröstet - funkar det?
  • Träsaker

    Tack för svar!

    Det låter tryggt.

    Som gift har man ju slappnat av lite när det gäller grooming. Sen har pandemiåret med hemarbete inte gjort saken bättre så jag ser nog ut som någon från tidernas begynnelse.

    Skönt att slippa tänka på att vaxa sig med en nyfödd att sköta om! Speciellt att tajma detta så man inte har för mycket utväxt vid BF!

    Det kan vara att det blir kejsarsnitt så jag undrar hur pass mycket de tvättar av barnet innan jag får hålla om det medan mamman är på uppvaknandet? Undrar om fosterfettet kanske sätter sig i håret?

  • Träsaker
    Lilant skrev 2021-04-09 13:19:51 följande:

    Funkar jätte bra dottern föredrog ofta att sova på pappan å han är hårig, men förbered dig på gripreflexerna går inte få loss barnet i bland haha sen börjar dom dra i brösthåret för att dom tycker det är kul.


    Oj jäklar! Det lär göra ont.

    Gripreflexen har de redan som nyfödda va? Inget de får efterhand? Även funderat på sugreflexen om den skulle försöka amma på mina bröst som inte har någon mjölk?
Svar på tråden Hud mot hud med hår på bröstet - funkar det?