• Pea593

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • MeIMyself
    Jessissa skrev 2023-02-09 11:58:01 följande:
    Det gick inte alls så kraschade helt igår Gråter Inget av de fyra befruktade äggen hade utvecklats vidare till blastocyster.. så nu är nästa steg remiss till NHV endometrioskirurgi .. :/ 
    beklagar :/ 

    hoppas du får en tid snabbt. 
  • Berget89

    Vad tråkigt att höra @jessissa 💟.
    När jag läser om era fertilitetsresor här blir jag så imponerad av hur starka ni är som trots alla motgångar orkar kämpa vidare!

    På måndag ska jag göra mitt första uttag. Vi såg 11 ägg på ul idag vilket känns lovande. Försöker njuta av att vara lite naivt hoppfull inför första försöket. Inte ta ut något i förskott, varken positivt eller negativt.
    Någon mer här som jobbar som lärare eller liknande? Jag är lite nervös över hur jag ska kunna hålla ihop mig på jobbet med alla känslor som snurrar runt i skallen.

  • armj87

    Berget89, jag kommer att göra mitt första äggplock i mitten på nästa vecka. Jag jobbar som högstadielärare och hittills har det gått bra, men vet inte hur jag kommer hantera ruvardagarna med all oro som jag säkerligen kommer känna... 

  • Jessissa
    Kanariefågeln skrev 2023-02-09 12:08:00 följande:

    @jessissa
    nej vad ledsamt 💔 beklagar! behöver kirurgi göras innan nästa försök/äggplock då?


    Ja tyvärr så behöver jag göra det och förhoppningsvis öka på chanserna :/ Har sammanväxningar och cystor som gör att det är svårt att se och komma åt äggen. Trots Stesolid och massor av intravenöst smärtstillande så är äggplocken otroligt smärtsamma på mig (bland det värsta jag varit med om i smärtväg) och ena äggstocken sitter väldigt fast. En operation skulle förhoppningsvis förbättra miljön och underlätta åtkomsten. Kanske minska ner på det onda också Hjärta
  • Jessissa
    Berget89 skrev 2023-02-09 17:01:22 följande:

    Vad tråkigt att höra @jessissa 💟.
    När jag läser om era fertilitetsresor här blir jag så imponerad av hur starka ni är som trots alla motgångar orkar kämpa vidare!

    På måndag ska jag göra mitt första uttag. Vi såg 11 ägg på ul idag vilket känns lovande. Försöker njuta av att vara lite naivt hoppfull inför första försöket. Inte ta ut något i förskott, varken positivt eller negativt.
    Någon mer här som jobbar som lärare eller liknande? Jag är lite nervös över hur jag ska kunna hålla ihop mig på jobbet med alla känslor som snurrar runt i skallen.


    Ja, vi är alla starka som går igenom det här med alla känslor Hjärta

    Vad bra att så många ägg har tittat fram, stort lycka till i veckan. Håller alla tummar och tår för att det går på första försöket (och att det fungerar bra med jobbet). Har en vän som har genomgått ivf och jobbar som lärare, hon var väldigt öppen med kollegor och kände att hon på grund av det klarade dagarna och fick ett otroligt fint stöd. Men det är ju väldigt individuellt om man vill berätta något :) 
  • Jibe92

    Här kommer en ny uppdatering av min process :)

    4 av våra befruktade ägg tog sig till blastocyststadiet, så i onsdags fick jag en återförd medan 3 stycken gick till frysen. Är på ruvardag 3 nu och har testdag 22/2. Min mens skulle normalt sett komma i mitten av nästa vecka så jag tänker att jag avvaktar fram tills dess innan jag börjar fundera på att eventuellt tjuvtesta.. Vågar varken tänka positivt eller negativt i nuläget så försöker lägga fokuset på annat!

  • Grävlingen4547

    Hej!

    Hoppar gärna in här om jag får :) 

    Gör just nu vår 4e IVF. Gjorde ET i torsdags 9/2 med ett 8-celligt tredagars. Min fråga, jag hade 10 blåsor vid sista ultraljudet, har vid de tidigare 3 gångerna haft mellan 7-13 blåsor och alltid ägg i varje.


    Den här gången punkterades 7 och 7 ägg erhölls, så vad hände med de andra 3 blåsorna? Kan jag ha ägglossat innan plocket? jag har alltid tyckt att de dragit mig lite ?för länge?. Jag skulle exempelvis ha plockats fre 3/2 men de valde att skjuta upp det till mån 6/2 vilket innebar 13 sprutdagar totalt. Får inga svar av kliniken.. 

    Blir orolig att de bästa äggen ?vaskats?. Vi får aldrig något till frysen och de tidigare gångerna har det varit minus 2 gånger och plus på tredje men fick missfall direkt efter. Så vill ju gärna inte labbs för mycket eller dra över behandlingen om det gör att toppäggen går under då de andra inte verkar va så starka.

    Någon som varit med om liknande?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023