Inlägg från: Stiffy |Visa alla inlägg
  • Stiffy

    Klarar inte av att se kända människor

    Känner igen mig i din beskrivning. Jag tycker vår kändisdyrkan är ganska löjlig och jag blir ofta irriterad när jag tittar på sådana program. Klarar inte riktigt av det längre. Jag blir ofta ganska provocerad av tidningsartiklar där man berättar att den kändisen hittat eller visar upp kärleken eller blir arg för något eller liknande. Lite för att en del föraktar sina fans men också för att de tjänar pengar och får mediautrymme på att vara korkade. En artikel om när den eller den typ sket senast. Eller inslag på nyhetsprogram när "experter" uttrycker sig och det enda som kommer ut är en rad komplicerade ord som när man analyserar innehållet betyder absolut ingenting. Klyschor och floskler som bara yr och vi säger "åh va bra sagt!"

  • Stiffy

    Jag får klåda av när artister sitter i morgonens nyhetsprogram och pratar om sin nya låt och "jag vill bara göra min grej" och sedan pumpas vi med matlagning med kända kockar och sedan klagar man på att vi blir dumma av att bläddra sociala medier.

    Jag tror mediapaus är bra, det försöker jag också med men det går sådär. Samtidigt tycker jag man har ett litet ansvar att hänga med om vad som händer. Har särskilt en kollega som inte läser något och inte hör något. Vi bor nära. Inte ens när en skjutning skedde på gatan utanför hade han noterat händelsen. Kriget i Ukraina och bränslepriserna har han hört om men det är ungefär där gränsen går. Ganska världsfrånvänt istället.

    Men även media är full av folk som inte kan korrekturläsa sina artiklar och jag får kli av ord som "bombcyklon" och "snösmocka". Tänker att det hör lite ihop. När vi blir allt mer avtrubbade kommer fler kändisar och fler starka och påhittade ord för att trigga vår uppmärksamhet. För det är ju det allt handlar om.

  • Stiffy

    Men då gäller det att ratta in rätt radiostationer så att man inte hamnar bland "kändisar" som fjantar sig, skrattar tillgjort och har skittöntiga Tävlingar så som att "gissa ljudet" *skramlande kaffepanna eller liknande*

Svar på tråden Klarar inte av att se kända människor