• BuoBä

    Kånken som skötväska

    Nackdelen med Kånken är att den bara har ett stort fack. Det är VÄLDIGT praktiskt att ha olika fack så att allt har en plats i skötväskan. Du vill inte behöva tömma halva väskan på ett halvsunkigt skötbord för att komma åt blöjorna i botten. Men packar du smart med pack-kuber tex, så kan det funka. Det går väl att öppna hela framsidan på dem, nästan som en resväska?

    I början är inte bebisens grejer så stora, men man vill gärna ha med en extra överdel till sig själv för man kan få både det ena och det andra på sig.

  • BuoBä

    Om att kunna använda väskan senare också; Under ca 2 års tid så kommer du släpa runt den där väskan överallt, och full med saker som inte alltid är så rena. Min skötväska köptes i och för sig bättre begagnad, men den var helt utsliten när det var dags all slippa den. 
    Man _måste_ inte ha just en skötväska (och ärligt talat är vissa märken enormt överprisade bara för att nyblivna föräldrar är lättlurade vad gäller saker man måååååste ha), men välj en som är praktisk NU. 

  • BuoBä
    Mammut1980 skrev 2023-08-04 11:53:37 följande:

    Funderade på kånken då med mina andra så hade jag typ bara blöjor ,skötuderlägg och ett ombyte till bebis . mobiltelefon får man ju plats i lilla fickan .  och eventuellt nappflaskan i facken på sidan .
    Är så jobbig att lägga pengar på en skötväska som jag bara kommer använda till en bebis 
    Min förra skötväska använde jag till alla mina 3 andra men ( den såg ut som ny när jag var färdig med den )den sålde jag . 


    Ok, då har du ju massor med erfarenhet av vad just ditt behov är.
Svar på tråden Kånken som skötväska