Inlägg från: blomman 2 |Visa alla inlägg
  • blomman 2

    Positivt med att ha en dotter?

    Jag var helt inställd på att få en kille och koncentrerade mig endast på pojknamn när jag var gravid.
    Sedan flög det i mig att det kan ju även vara en tjej?hm..och så var det,en tjej!
    Har alltid sett mig som en kill mamma då jag själv alltid har gillat typiska manliga aktiviteter inom våra gamla ( förlegad) normer men även typiskt tjejiga saker, helt enkelt en stor blandning mellan dessa två.
    Jag har även alltid fungerat bäst med manliga vänner då vi talat samma språk och är raka i vår kommunikation.
    Detta har varit till stor gagn för min dotter under hela hennes uppväxt då jag aldrig har känt att det måste vara ett hinder med något pga att hon är just en TJEJ utan en PERSON.
    Har uppfostrat henne till en individ som inte har satts i ett fack utan visat henne att allt en kille är och kan kan även tjejer göra och tvärtom.
    Hon är idag en tonåring som fungerar lika bra i alla miljöer och har breda intressen och fungerar och umgås lika mycket med sina killkompisar som med sina tjejkompisar. Hon gör ingen skillnad.
    Hon är väldigt omtyckt av båda könen och många frågar henne om ofta råd då hon har lätt för att sätta sig in i deras situation.
    Jag tycker att det för henne har varit en väldig stor tillgång att kunna vara en tjej som har fått möjlighet att få testa och gå utanför våra gamla könsnormer och veta att hon i framtiden kommer att kunna arbeta och leva sida vid sida lika bra med kvinnor som män. 
    Kanske inte svaret på din fråga men kanske kan väcka lite tankar kring det..

Svar på tråden Positivt med att ha en dotter?