• Anonym (M)

    Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

    1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

    2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

    3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

    4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

    Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

    Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (M)
    Mimosa86 skrev 2023-12-10 10:38:00 följande:

    1) Att män och kvinnor inte behöver varandra är inte samma sak som att de VILL vara med varandra. Jag interagerar med både män och kvinnor på daglig basis. De PERSONER (tänk bort kön) som jag har en naturlig personkemi till blir mina vänner och bekanta. De män jag haft bäst kemi med har varit mina pojkvänner och nu min man. Jag behöver inte honom. Jag VILL vara med honom för att han gör mig lycklig- trots att han inte är perfekt (men det är ju fan inte jag heller). Detta kommer inte AI kunna ta bort. Den naturliga attraktionen till någon man tycker om.

    2) yes, tjejen på bilden har snygg rumpa, men det är som en vit enhörning som springer i en solnedgången. I en värld med perfekta tuttar, rumpa och dase så blir det tillslut blasé. Så funkar människan- man tröttnar lätt. Då blir lite hängbröst, könsår och lite daller helt plötsligt väldigt exotiskt, nästan porrigt och börjar efterfrågas. Jag har tex fått mycket beröm sista året för mina smala läppar av just män. Uppenbart lockar det naturliga mer än uppumpade ankläppar som var och varannan tjej har numera. 

    3) artificiella livmödrar förväntas kunna ta vid en graviditet för att rädda prematur barn i framtiden men forskarna är eniga om att det INTE går att utveckla barn redan vid befruktningsstadiet i en konstgjord livmoder. Övergången från embryo till foster (vecka 10) är så komplicerad att den förutsätter en kvinnas naturliga livmoder. Såklart eftersom det har att göra med kopplingen till kvinnans hjärna och hjärnan är det mest komplicerade som finns i universum. Ledsen att göra dig besviken.

    Hoppas du TS får ro i ditt liv. Och att du får hjälp med din diagnos. Du sitter med en massa teorier och framtidsscenarios som vi andra vanliga människor inte har tid att fundera kring mellan hämtningar och lämningar av barn, julklappsinköp, förberedelser av julgodis och köp av nya lucialinnen till barnen för att inte förglömma julklappen till pedagogerna. Den kaotiska vardagen som vi kvinnor och män delar, njuter av, gråter av och skrattar tillsammans om. Hoppas du också får uppleva det.


    1) Eftersom AI kan vara precis vad du vill som kommer den naturligtvis kunna ersätta vilken vän som helst.

    2) Nja, i en värld där vi matas av perfekta kroppar så blir just det perfekta normaliserat. Resultatet av det blir att de som inte ser perfekta ut kommer bli ointressanta. Ditt exempel stämmer säkert, men det tillhör ett undantag.

    3) Just nu ja, men utvecklingen går framåt och i framtiden kommer man helt säkert kunna skapa barn på konstgjord väg. Mycket av detta har med DNA-forskningen att göra som kräver kvantumdatorer för att kunna avancera, alltså datorer som kan göra uträkningar många tusen gånger snabbare än dagens datorer. När vi kommer till nivån där vi knäckt det mänskliga DNAt, kommer vi också kunna skapa liv.
  • Anonym (Razorvine)
    Anonym (-) skrev 2023-12-10 10:37:50 följande:
    Folk kommer ändå veta att det är AI eftersom tillverkarna kommer att annonsera ut sina produkter för vad de är.

    AI är fortfarande fejk och har inget med äkta kärlek att göra. Folk kommer inte att välja inbillad kärlek utan barn och familj framför äkta vara.

    Endast sociala kufar som inte klarar av att attrahera en riktig kvinna. Incels. De flesta män är inte incels. 
    Du har inte funderat på om det finns människor som bara väljer bort sällskap för att de inte tycker att någon i omgivningen platsar?

    Ex: Jag trodde jag var kräsen som blir attraherad av ca 0,65 person av motsatt kön per år. Nu har jag träffat en person som förklarade att deras snitt genom livet ligger på 0,11 person per år.

    Då är man kanske ensam mer på grund av eget val, snarare än att man inte *kan* attrahera en partner. Eller får man nöja sig med någon, fast man egentligen inte är nöjd.
  • Anonym (K)
    Anonym (Razorvine) skrev 2023-12-10 10:40:26 följande:
    Nänä, nu flyttar du måltavlan. Så gör inte en hederlig debattör.

    "Personpåhopp" var inte en del av diskussionen, men nu smyger du in det för att
    försöka ge validitet till ditt defekta argument.
    Har du missat anklagelser om autism från personer i tråden som tror att utvecklingen av AI nått sin topp idag, när verkligen är att AI-utvecklingen precis börjat.
  • Anonym (-)
    Anonym (Razorvine) skrev 2023-12-10 10:45:24 följande:
    Du har inte funderat på om det finns människor som bara väljer bort sällskap för att de inte tycker att någon i omgivningen platsar?

    Ex: Jag trodde jag var kräsen som blir attraherad av ca 0,65 person av motsatt kön per år. Nu har jag träffat en person som förklarade att deras snitt genom livet ligger på 0,11 person per år.

    Då är man kanske ensam mer på grund av eget val, snarare än att man inte *kan* attrahera en partner. Eller får man nöja sig med någon, fast man egentligen inte är nöjd.
    Jag förstår inte riktigt hur din text här ovan är relevant för trådens ämne. 

    Jo, det är ju det jag sagt hela tiden. Incels får inga kvinnor annat än utländska som de måste betala för. Då väljer vissa av dem att antingen vara ensamma eller att hänge sig åt en fantasi.

    Och för att det ska kännas lite mindre ensamt i deras egen isolering så inbillar de sig att alla kommer välja AI i framtiden. De lever i sin egen trygga lilla illusion. 
  • Anonym (P)
    Mimosa86 skrev 2023-12-10 10:38:00 följande:

    yes, tjejen på bilden har snygg rumpa


    Ditt användarnamn låter som en kvinna, men det du säger låter som en man.
  • Anonym (K)
    Anonym (-) skrev 2023-12-10 10:50:26 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur din text här ovan är relevant för trådens ämne. 

    Jo, det är ju det jag sagt hela tiden. Incels får inga kvinnor annat än utländska som de måste betala för. Då väljer vissa av dem att antingen vara ensamma eller att hänge sig åt en fantasi.

    Och för att det ska kännas lite mindre ensamt i deras egen isolering så inbillar de sig att alla kommer välja AI i framtiden. De lever i sin egen trygga lilla illusion. 
    Din totala ignorans är faktiskt riktigt underhållande. Tror du att AI inte kommer ta jobbet heller, att det bara är "fantasier från arbetslösa som vill se de som har jobb lida lika mycket som de själva"?
  • Mimosa86
    Anonym (M) skrev 2023-12-10 10:43:04 följande:
    1) Eftersom AI kan vara precis vad du vill som kommer den naturligtvis kunna ersätta vilken vän som helst.

    2) Nja, i en värld där vi matas av perfekta kroppar så blir just det perfekta normaliserat. Resultatet av det blir att de som inte ser perfekta ut kommer bli ointressanta. Ditt exempel stämmer säkert, men det tillhör ett undantag.

    3) Just nu ja, men utvecklingen går framåt och i framtiden kommer man helt säkert kunna skapa barn på konstgjord väg. Mycket av detta har med DNA-forskningen att göra som kräver kvantumdatorer för att kunna avancera, alltså datorer som kan göra uträkningar många tusen gånger snabbare än dagens datorer. När vi kommer till nivån där vi knäckt det mänskliga DNAt, kommer vi också kunna skapa liv.

    1) Nej, når vi det stadiet så kommer den mänskliga kapaciteten vara så underlägsen AI så att AI tar sig förbi  alla våra restriktioner. AI kommer då bli den dominerande rasen som härskar över människor. Och då kommer vi ligga pyrt till. Och då kommer vi människor få än större samhörighet än tidigare eftersom vi blir minioritet och slavar.

    2) Nej. Perfektion är tråkigt när alla börjar se likadan ut. Då blir det imperfekta unikt och tilltalande. Det är ren mänsklig psykologi. Människan är ett rastlöst djur som jagar kickar och som hela tiden vill särskilja sig.

    3) Nej, du kommer aldrig kunna återskapa något så avancerat som en kvinnlighjärna (vilket behövs för att kunna alstra och utveckla liv).

  • Anonym (-)
    Anonym (K) skrev 2023-12-10 10:56:08 följande:
    Din totala ignorans är faktiskt riktigt underhållande. Tror du att AI inte kommer ta jobbet heller, att det bara är "fantasier från arbetslösa som vill se de som har jobb lida lika mycket som de själva"?
    Det är du som är ignorant och hittar på din egen framtid för alla. Tramsig är du. Normalfuntade män och kvinnor kommer inte att välja AI, varken för familjebildning eller partner. De flesta vet skillnaden mellan fantasi och verklighet. Jag kan upprepa detta i det oändliga om du vill. Troll.
  • Anonym (M)
    Mimosa86 skrev 2023-12-10 10:58:41 följande:

    1) Nej, når vi det stadiet så kommer den mänskliga kapaciteten vara så underlägsen AI så att AI tar sig förbi  alla våra restriktioner. AI kommer då bli den dominerande rasen som härskar över människor. Och då kommer vi ligga pyrt till. Och då kommer vi människor få än större samhörighet än tidigare eftersom vi blir minioritet och slavar.

    2) Nej. Perfektion är tråkigt när alla börjar se likadan ut. Då blir det imperfekta unikt och tilltalande. Det är ren mänsklig psykologi. Människan är ett rastlöst djur som jagar kickar och som hela tiden vill särskilja sig.

    3) Nej, du kommer aldrig kunna återskapa något så avancerat som en kvinnlighjärna (vilket behövs för att kunna alstra och utveckla liv).


    1) Mycket möjligt, men det kan också bli så att AI blir en naturlig del av människan som rör sig bland oss som andra människor, eller som fungerar som våra livskamrater som hjälper oss med allt från hushållssysslor till kärlek och kunskap.

    2) Så du menar att människor som är unikt fula blir attraktiva pga sin extrema fulhet? Jag håller inte med. Kolla bara hur högt standarden har lyft idag.

    3) Jo, det kommer man absolut kunna göra. Det kommer ta decennier, men utvecklingen är på väg dit.Hjärnan är ingen magisk lampa, det är någonting man kan förstå och dela upp i beståndsdelar.
  • Postman

    Ja kanske kvinnor och män inte kommer behöva varandra i framtiden för familjebildning, då får det väl bli så. Dock kommer män kvinnor alltid behöva varandra för att vårat samhälle ska fungera. Jag ser andra problem i våran värld som är långt större hot och problem än detta med män/kvinnor.  

Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre