Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

    Min kille försöker tvinga mig att läsa T.S Eliot

    officesiren skrev 2024-01-31 14:06:04 följande:
    Min kille försöker tvinga mig att läsa T.S Eliot

    Hej alla, 

    Min kille är fantastisk och snäll hela tiden och vi har inte stött på så många problem i vårt förhållande. Utom en sak. Han försöker tvinga mig att läsa The Waste Land av T.S Eliot. Jag har inte läst den men jag försöker säga till honom att jag är vänligt inställd till att göra det någon gång men att jag håller på och läser andra böcker just nu. 

    Han säger att han förstår detta och säger att han håller med men sen så märker jag ibland att jag hittar The Waste Land i min väska eller jackficka och så är det han som har smugit ner den. Han har också börjat prata mycket om att det går ganska snabbt att läsa den och att jag hade kunnat göra det i en sittning. 

    Hjälp! Vad gör jag? Ska jag gå med på vad han vill och pausa det andra jag läser för att läsa Wasteland eller ska jag stå på mig?

    Tack för er input


    Säg till honom att du läser den när du vill och kan. Det är ett beslut som han får respektera!
  • Agda90

    Det spelar ju ingen roll hur bra eller hur fort den går att läsa. TS vill inte läsa den just nu o h ändå ska det tjatas om det ge om att boken dyker upp överallt. Det är inte schysst! 

Svar på tråden Min kille försöker tvinga mig att läsa T.S Eliot