Inlägg från: Olivialala |Visa alla inlägg
  • Olivialala

    När är man redo?

    Jag o min kille har nu varit tillsammans i snart 4 år vi båda är 22, jag är taggad på o bli mamma då jag alltid o väldigt gärna vill försöka bli ung mamma, men min kille vill inte ha barn förens han är runt 30. Vilket gör mig ledsen, vem är de som ska bestämma igentligen? Vi har inte kommit fram till något Gemensamt heller, tidigaste han kan tänka sig är 26/27år o de känns som att de är för långt bort för mig. Jag vill ha barn med han o ingen annan men vet inte hur jag ska kunna klara av o vänta tills jag når den åldern, dessutom i den åldern jag är nu man har lättast vad jag hört. Men han vill inte vilket jag såklart  men vet inte hur man ska kunna komma fram till något gemensamt? de är ju endå kvinnan som gör de mesta?

  • Svar på tråden När är man redo?
  • Olivialala
    Anonym (Lis) skrev 2024-02-20 01:30:32 följande:

    Det låter väldigt klokt att vänta tills ni är 26.
    nån av er kanske vill plugga lite innan, eller spara lite pengar eller jobba upp sig lite.
    Så vida du inte lider av för tidigt klimakterium så har du gott om tid att bli gravid. Tiden går fort, snart är du där. Finns ju inga garantier för att du träffar en annan bra kille som vill ha barn inom 3 år. Tänk om du gör slut och inte träffar en lika bra kille att skaffa barn med och så blir det inte barn förrän du är 39 istället? ställt i perspektiv så är tre, fyra år väldigt lite.

    Ta det lugnt och vänta in killen. Och säkerställ att ni båda kommer dela lika på ansvar för hem och barn innan du skaffar barn med honom/någon. Det kommer inte hålla om du skaffar barn med någon som förväntar sig att du ska göra allt.


    Absolut så håller jag med dig i de du skriver! vill ju inte skaffa barn utan att han ska kunna känna glädjen runt de oxå, vill ju att vi ska isåfall skaffa en trygg familj vi båda är villiga att kämpa för.
    har en sjukdom som gör att jag har lägre Chans att bli gravid o i värsta fall inte alls, lite därav är jag lite nojig över att jag inte kommer bli gravid om jag inte försöker när man som mest öppen för de. Vilken min kille vet om men inte kanske vill acceptera de helt!
Svar på tråden När är man redo?