Inlägg från: Anonym (tipset) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tipset)

    Vem kan hjälpa om inte gynekolog?

    Jag hade samma problem som du, men även klåda, och jag skrev ett inlägg här i ren desperation. Jag fick massor med tips, vilket var jättesnällt, men det enda som fungerade för mig var tipset om Cortimyk. Det är egentligen en kräm mot fotsvamp och det står till och med att det kan irritera slemhinnor, men gud vad glad jag är för det tipset. Klådan lade sig genast och efter typ en vecka-tio dagar hade mitt underliv återgått till ett mer normalt tillstånd. Jag tog slut på tuben med cortimyk på ca 20 dagar och sen dess har det varit bra.

  • Anonym (tipset)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-02-25 21:30:31 följande:

    Men wow! Är detta en receptfri produkt? Hade du också problem med äckliga svamp-flytningar? Hur funkade den med redan torra slemhinnor?

    Jag har tidigare testat daktakort, för många år sedan. Den är också mot fotsvamp men upplevt att den hjälpt. Inte denna gången dock ☹️


    Ja, den är receptfri. Jo, jag hade problem med flytningar också, och var i övrigt snustorr, och cortimyken hjälpte mot båda för mig. Jag varvade lite med locobase repair för torrheten. 

    Jag tänker att för 57 kronor som den kostade på mitt apotek kan det kanske vara värt att testa för dig? 
Svar på tråden Vem kan hjälpa om inte gynekolog?