Inlägg från: genovamii |Visa alla inlägg
  • genovamii

    Någon mer som har BF i november?

    Jag har precis plussat och undrar om det finnas någon mer som har beräknad förlossning i ca oktober/november? Som skulle vilja dela med sig och följa resan tillsammans? Glad

  • Svar på tråden Någon mer som har BF i november?
  • genovamii
    ems1991 skrev 2024-02-29 20:31:37 följande:

    Hej! Jag plussade i helgen så är väldigt tidigt. Känns jätteroligt men är lite mer nervös och orolig denna gången. Jag har en dotter på 14 månader sen innan. Är det ditt första barn? Glad


    Nej jag har en dotter som fyller 11 i år, men det känns som första barnet med tanke på hur många år det är mellan.... Haha, men jag känner mig väldigt pirrig inför vad som komma skall, vilken vecka är du i då? Enligt "appen" libero så är jag i vecka 4 (3+5)... ? Ingen aning om det stämmer, men på ett ungefär. När ringer man ens barnmorskan första gången? Haha, känner mig helt ny kring detta fast det blir mitt andra barn, 
  • genovamii
    Nilla12345 skrev 2024-03-01 07:52:53 följande:

    Plussade i lördags 😀 Bf i början av november 😊


    Åh vad roligt att det är fler som har ungefär samma som mig Glad Är det ditt första barn? Jag plussade i tisdags. 
  • genovamii
    Kiwiii skrev 2024-03-01 08:18:26 följande:

    Plussade i måndags, första barnet och har bf i början av november Skrattande Grattis till era plus!


    Men grattis till dig! Jag har ett barn sen innan som ska fylla 11 i år, men det är ett väldigt stort glapp, så det känns nästan som att det är mitt första barn också haha eftersom det känns så nytt allting? Man har glömt bort hur det fungerar. 
  • genovamii
    Severes skrev 2024-03-01 17:41:05 följande:

    Grattis alla! Jag plussade förra söndagen så bf är beräknat till 3/11. Vad glad jag blev för den här tråden! Det är vårt första barn. Barnet är mycket efterlängtat men jag vågat knappt tro att det är sant. Tänkte ni vänta lite med att berätta för nära och kära, eller gör ni det direkt? Jag ska på ett ultraljud 19/3 så om allt ser bra ut då tänkte vi berätta för våra familjer. Jag har gjort en nedkryssningskalender fram till 19/3. 


    Det förstår jag att du har, jag skulle gjort samma om jag hade ett ultraljud att se fram emot, haha! Lite långt för mig tills vecka 18, haha. 
    Men jag har berättat för mina närmaste, alltså mina absolut närmsta vänner och vissa familjemedlemmar men det är just för att dem står mig så pass nära och kommer märka direkt på mig ändå att jag är gravid, så jag valde att berätta sen tänker jag att händer någonting så har jag dem omkring mig som stöd och stöttning. Men jag har inte berättat för familjemedlemmar som inte är lika "nära" men ändå nära om du förstår, det kommer jag nog vänta till vecka 12+ då missfallsrisken minskar iallafalll. Och lägga ut på "sociala medier" om man vill det så väntar jag nog med till vecka 18 och rutinultraljudet....Och det är just för att jag vet att jag kommer publicera någonting där, men det får bli efter ultraljudet.  Glad

  • genovamii
    Fyrkantigaboll skrev 2024-03-03 02:35:53 följande:

    Först och främst grattis till er alla!

    Jag plussade 22/2 och är nu i v 5 (4+1) så beräknad 9 november, inte min första graviditet men förhoppningsvis mitt första barn. 


    Har flertalet missfall i ryggsäcken varav de senaste var ett missed abortion i v 13 i början av december.

    Blev såklart överlycklig men också livrädd nu när jag plussade igen. Har som tur är bra stöd från vården och ska träffa barnmorskan på måndag och ska boka in ultraljud för vecka 6 ☺️

    Hur mår ni? Har ni haft mycket ?symtom? ännu?🥰


    Jag vet inte om det är syntom eller om det är för att jag har slutat med min adhd medicin, jag är otroligt trött, kissar mycket oftare, och nära till känslor. Men det kan vara en blandning av allting. Jag har en dotter innan och minns att jag mådde otroligt illa med henne, nu är det flertal år sedan men jag minns det så väl så det är någonting som skiljer om det inte kommer sen.... 
  • genovamii
    Nilla12345 skrev 2024-03-03 06:23:48 följande:
    Nej mitt andra, har en son på sju 😅 Bf 5 november 😊
    Jag pendlar mellan BF november 7 och november 9 beroende på appar, vad har ni för appar ni använder? Glad Har ni ringt till barnmorskan än? Glad
  • genovamii
    Nilla12345 skrev 2024-03-03 16:29:41 följande:

    Nån vecka efter ÄL fick jag ömma bröstvårtor och molvärk, misstänkte lite att kanske kanske. 😁 Och det stämde. Har fortfarande samma symptom nu. Har ej ringt bm än. 😊 Vi hade verkligen tur att bli gravida på första försöket efter att jag slutat med p piller 😅 Bara att hoppas allt går vägen ❤️


    Vilken vecka tänkte du ringa BM? 


    Jag är typ rädd att jag ska få missfall för jag har typ inga gravid symtom förutom trötthet?? Orolig... Men det hör nog till. 

  • genovamii
    Nilla12345 skrev 2024-03-04 12:13:03 följande:
    Det är väl kanske dags att ringa snart 😊 Min förra graviditet 2016 va mitt enda symptom nästäppa och trött i början. Allt gick bra 💕
    Jag ringde till barnmorskan idag :) fick tid den 5 april för att komma dit. 
  • genovamii
    Lillnean skrev 2024-03-04 22:24:59 följande:

    Hallo!


    Grattis till oss alla får man väl säga!
    Plussade igår så detta är väldigt färskt men går allt som det ska väntar jag mitt första barn. Vad har vi för åldrar här inne?☺️


    Jag är 29 år, fyller 30 senare i år, har en dotter som fyller 11 i år :) 
Svar på tråden Någon mer som har BF i november?