Inlägg från: littlewickewire |Visa alla inlägg
  • littlewickewire

    Pratar ni öppet om att ni har svårt att bli gravida?

    Jag har precis plussat för tredje gången (båda gångerna innan fick jag missfall), vi har försökt i ca ett år. Jag är bara i ÄL+10 så har inte tillåtit mig att bli glad ännu, pga tidigare erfarenheter.

    Vi har varit öppna med våra närmaste vänner, samt våra båda familjer om att vi försöker bli gravida, men fått missfall. Jag upplever det som väldigt skönt att de vet, jag slipper trista "är det inte dags snart"-frågor, och alla är väldigt stöttande och hoppas så mycket för vår skull. Jag har känt att det varit bra för mig att de vet om vår kamp, det finns alltid någon jag kan prata med om det känns jobbigt, och jag tycker även det känns bra att de alla vet att alla inte har lika lätt att bli gravida (alla mina vänner har blivit gravida på första försöket typ med alla sina barn). Plus att om man är nedstämd när man ses så vet de varför.

    Med andra ord rekommenderar jag att berätta för några, samt även familjen om ni har den relationen. Jag ser inget negativt alls med att några vet. Sen skulle jag inte berätta för "kreti och pleti", men det är skönt att berätta så att man inte känner sig ensam i det.

    Kram till dig! 

Svar på tråden Pratar ni öppet om att ni har svårt att bli gravida?