• Mariiiak94

    Fick ett utomkvedshavandeskap i februari som slutade med akut operation. Från att jag blev inlagd så kunde jag inte sluta gråta, det upptäcktes väldigt tidigt (5+6) men då jag var så himla lycklig över att bli gravid för första gången slog de otroligt hårt. Allt gick så snabbt, kom in 25/2 på kvällen och redan den 26/2 på förmiddagen låg jag på operationsbordet. Fick en bra överläkare som förklarade noga vad dom gjort och vad som hittades. Tog flera veckor innan jag hittade tillbaka till mitt vanliga jag, tog otroligt hårt psykiskt. Vi valde att försöka direkt igen då vi fick godkännande från läkare men när mensen kom och dessutom bara var 2 dagar (har alltid mens i 4 dagar) så blev jag helt knäckt på nytt. Jag är livrädd för att få ett till utomkvedshavandeskap men ännu mer rädd för att inte kunna bli gravid då jag och sambon så himla gärna vill få vårat alldeles egna underverk Hjärta  

    Det har verkligen hjälpt att kunna skriva med människor här på Familjeliv som varit med om samma sak! Man känner sig annars väldigt ensam och även om min sambo försöker stötta mig så kan han inte sätta sig in riktigt i mina känslor.

Svar på tråden Stödgrupp efter utomkvedshavandeskap