Inlägg från: Startingover |Visa alla inlägg
  • Startingover

    BF december 2024 - liten grupp

    pippi12345 skrev 2024-03-30 20:31:50 följande:
    ibland kan man inte planera för hur det ska bli 😅 var bombis på att jag skulle vara gravid varje månad som vi försökte men vi misslyckades. när Jag blev gravid nu så trodde jag absolut inte att jag skulle vara gravid för vi orkade inte ligga så mkt som vi Egentligen ville under ägglossningen för jag var magsjuk.. men  DÅ tog det sig 😅
    Haha det var samma för mig denna månaden! Min menscykel var jättekonstig för ägglossningen kom flera dagar för tidigt så vi hann bara med något enstaka försök. Sen var min temp konstig ända fram till BIM. Var helt säker på att det inte hade tagit sig så blev väldigt förvånad när jag såg det där andra strecket. 
  • Startingover

    För några dagar sen slutade jag tempa för att det bara gjorde mig mer orolig. Idag tog jag ett digitalt test för första gången och nu har jag inga fler test hemma så nu kommet jag inte testa mer. Så nu är det bara en lång lång väntan på det första ultraljudet... går in i vecka 6 idag!

  • Startingover
    Pälsboll skrev 2024-03-31 19:07:52 följande:

    Hoppas alla haft en bra påsk! 🥰🐣

    Alltid kul o se testet slå om till 3+ 😍 Vet dock inte om jag vågar testa själv än, väntar nog några dagar 🙊

    Enligt bm (och räknat på en 28 dagars cykel) är jag 5+1 idag men tror mer på att jag är i vecka 4+4 idag eftersom ägglossningen skedde senare än vanligt ☺️

    Vet ni när ni ska på första ultraljudet? 


    Jag är i 5+0 idag, men hade ägglossning tidigare än vanligt så tror att jag är I typ 5+3. 

    Jag har bokat in tid för ett privat ultraljud den 22 april :) har du bokat något ultraljud?
  • Startingover
    Anonym (Syskontillsonen) skrev 2024-04-01 01:18:58 följande:
    Jag är också i vecka 6 (5+3) men fick bara gravid 2-3 veckor.
    Testade plus för första gången 21:e mars och då stod det 1-2 veckor. Bör det stå 3+?
    Tanken är att den ska visa 3+ tre veckor efter befruktningen. Jag tror att jag hade ägglossning den 7e mars och sen kan det ju ta någon dag innan ägget fäster så därför väntade jag till igår med att testa (ca 3,5 veckor efter ÄL). När hade du ägglossning? Om du väntar några dagar till så kommer det säkert ha slått över till 3+. 
  • Startingover
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-01 19:07:10 följande:

    Hej. Hoppar också in. Testade positivt häromdagen. Och tog 2 test till idag på bim 4+0. 

    Är mitt femte barn men min åttonde graviditet. Fick mina 3 första barn på 4 år. Sen en oplanerad graviditet som slutade med väldigt tidigt missfall. Sen kom fjärde barnet. I somras blev jag oplanerat gravid igen. Blev tyvärr mf i v.9 och sen blev jag planerat gravid i december. Tyvärr blev det också mf i v.9. Så nu är det supernojigt men samtidigt väldigt glad över positiva test. Har kontaktat kuratorn jag fick i samband med mina 2 missfall på rad. Så man kan få stöd.

    Svårt att säga symptom för magsjuka har härjat här i familjen även jag. Tror det börjar vända nu. 

    Har haft lite olika känningar som skulle kunna vara symptom. 

    Ska försöka att inte oroa mig för mycket. Inget man tjänar något på. Men lättare sagt än gjort.

    Bf 8 december. 


    Stort grattis till plus på stickan! Vi får hjälpas åt och stötta varandra under de här första oroliga veckorna. 
  • Startingover
    Bär skrev 2024-04-02 18:07:26 följande:

    Är nu på BIM+1 och tycker testerna ökar fint. Detta är taget på eftermiddagen och jag hade bara hållit mig 1 timme.
    Försöker släppa oron och bara njuta över att vi plussat igen efter 10 månader, men är svårt!


    Härligt med ökning på testen! Så kul att vi kan fortsätta följas åt här :) 

    Idag känner jag mig jätteorolig, vet att det bara är att ta en dag i taget just nu men är så orolig för att något ska vara fel med bebis denna gången också.
  • Startingover

    Vilken gravidapp tycker ni är bäst? Jag gillar just nu "one million babies" för att den har en kalender som visar vilken vecka jag kommer att vara i vid ett vist datum. 

  • Startingover
    pippi12345 skrev 2024-04-03 20:34:57 följande:
    härligt :) då kanske man vågar sig på att skapa en fb-grupp efter det om allt ser bra ut 😅Ska du göra NIPT också? 
    Ja det ska jag. Om vi inte gör moderkaksprov direkt, vi har inte riktigt bestämt oss än. Det var på NIPT förra gången som det upptäcktes att mitt barn hade avvikelser, och efter det gjorde vi en sen abort. Denna gången får vi NIPT gratis.. 
  • Startingover
    Anonym (Syskontillsonen) skrev 2024-04-04 17:09:44 följande:

    Jag blöder 😢💔


    Åh nej! Håller tummarna för att allt ser bra ut i morgon!
  • Startingover
    DetLillaMolnet skrev 2024-04-07 10:36:26 följande:

    Hej på er!  Jag är gärna med på ett hörn. Har BF 10/12 och om det går vägen blir det barn nr 3 för mig och nr 4 för maken.

    Är 41,5 år och har inte jättestora förhoppningar att det ska gå bra, men hoppas kan man ju alltid.

    Har inte läst alla inlägg, är det någon mer som inte är så ung? :) Oavsett, kul att vara här och jag håller tummarna för er alla.


    Jag fyller 38 snart så jag känner mig rätt gammal 😅 

    Håller tummarna för att det går vägen för er! 
  • Startingover
    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-07 19:13:27 följande:

    Fan.Nu kom det ljusrosa på pappret. Ska det bli ett tredje missfall på rad?! Har varit iväg sen igår men ska ta ett gravidtest när jag kommer hem. Tror att det kan synas där på när det är såhär tidigt.Så sjukt tacksam för mina 4 barn. Har jag alltid varit men efter dessa mf tänker jag på det så mycket mer. Vi har försökt med ett lillasyskon sen missfall i Augusti. Blev oplanerat gravid i somras och då blev det som så att vi liksom ställde in oss på lillasyskon.Efter det blev jag gravid igen och fick mf i Januari igen. Testade pos på påskafton men nu tror jag som sagt det är mf på g igen. 


    Jag fick en liten ljusbrun flytning idag. Det har inte kommit mer efter det men jag är så himla orolig just nu. Gick in i vecka 7 idag och vet att detta är den stora "missfallsveckan" Men jag hoppas verkligen att allt är bra inne i magen...
  • Startingover

    Vecka 6+1 idag och det har inte kommit något mer än den lilla ljusbruna flytningen igår. Så skönt. Alla symptom är kvar också. Mår precis som jag gjorde när jag väntade min son :) mina graviditeter med tjejer har varit helt annorlunda. Blir kul att se sen om det stämmer. 

  • Startingover
    Hönö skrev 2024-04-14 10:58:34 följande:

    Hej!
    Jag är precis som flera här i gruppen 38 år. Plussat med mitt förhoppningsvis tredje barn. Har en som är 8 år och en som är 6år. Tycker att den här graviditeten är mycket läskigare än de andra två. Väntar hela tiden på missfall. Har aldrig haft det tidigare men är äldre nu.
    Jag är beräknad till den 11/12. 


    Jag hade en liten blödning i tisdags. Någon av er som har fått det tidigare som inte har resulterat i MF?


    Jag är 37 (fyller 38 i sommar) och har en son som fyller 9 i år och en dotter som precis blivit 7 😄 jag hade bruna flytningar vid två tillfällen i början av denna veckan. Jag vet inte än om det var ofarliga blödningar eller om jag har ett MA, har ett tidigt ultraljud bokat på måndag om en vecka.. väntan känns extremt lång just nu.. har inte haft någon typ av blödningar i mina tidigare graviditeter så det här är lite nytt för mig. 
  • Startingover

    Åh! Jag har varit lite oaktiv här för jag hade en blödning för två veckor sen, och efter det var jag helt övertygad om att jag hade fått ett MF/MA.
    Men idag var jag på ett tidigt ultraljud och den lilla grodan i magen mår jättebra och har ett litet hjärta som slår! Så nu vill jag gärna gå med i facebookgruppen! 

  • Startingover
    liljaa skrev 2024-04-25 08:28:44 följande:

    Jag hoppar också gärna in här. 😍

    Har äntligen plussat efter 9 månaders försök, BF enligt appen är 27/12.
    Fick efter 2 missfall äntligen sonen -20. Detta är första graviditeten efter det. Är så fruktansvärt rädd för missfall igen. Känner efter hela tiden och kollar alltid trosorna och pappret efter toabesök. Så rädd att förlora detta lilla liv. 
    Är gärna med i fb gruppen, men vill göra KUB först. 
    Har precis fyllt 35 och funderar denna gången att göra NIPT. Är det några fler här inne som är inne på det? 


    Vi kommer att göra NIPT istället för KUB. Denna gången får vi set gratis pga att vi har väntat barn med kromosomavvikelse innan men även i förra graviditeten  valde vi att betala för NIPT. Vill hellre veta säkert istället för atr bara få en uppskattad sannolikhet.. 
  • Startingover
    Svartahallon skrev 2024-04-27 21:01:20 följande:
    Nej inga vänner på Facebook ser! Man kan dock se vilka som är med i gruppen om man själv är med. Så skulle du ha gemensamma vänner med någon eller vara vän med någon kommer man att se det under "medlemmar".

    Precis, det är den jag är med i i alla fall!
    Det finns en jättestor facebookgrupp som går att söka fram som heter bf december 2024, där är det just nu över 200 medlemmar. Sen så finns det en liten privat facebookgrupp för oss som har hängt i den här tråden. För att få tillgång till den behöver man skicka ett meddelande till pippi12345
Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp