Inlägg från: Anonym (m lb jklbuoväol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m lb jklbuoväol)

    Stress av att inte hinna.

    Juni91 skrev 2024-03-24 17:31:39 följande:

    Det jag menar med att min dröm krossats är att jag ser inte hur jag/vi ska hinna få flera barn innan vi anser oss för gamla. Det är viktigt för mig att man har varit ihop ett tag innan man skaffar barn. Se om man funkar att bo ihop och allt därom kring. Sen att det kan ta längre tid nu också eftersom han har en son på 10 år som det också måste kännas bra för.  Sen vet man heller inte hur lång tid det kommer ta att bli gravid heller. Därför känner jag sorg om min dröm. Att det känns omöjlig att nå. Jag vill inte ha barn efter 40. Han vill inte ha barn efter 45. 

    Jag vill heller inte kolla upp hur fertil jag är. Skulle svaret vara fel skulle jag få ännu mer ångest. 

    Jag vet inte hur jag ska tänka eller hantera detta. 


    Gå i samtalsterapi, du behöver tala med någon om detta som inte är din sambo. 
    Du behöver också hjälp med att prioritera ditt liv för det du vill ha är inte möjligt. 


    Hur länge känner du att du behöver vara tillsammans med den här mannen innan ni börjar försöka? Kan ni tala om det ock försöka göra upp en ungefärlig  tidsplan? 


    Samtidigt kan du ställa dig i kö för insemination, du måste ju inte genomföra det sen ändå. 


    Då har du 'säkrat' upp din dröm om att bli förälder om det är så att din kille sen inte vill. 


    Men först och främst måste du prioritera. 


    Vilket är viktigast, att få bli förälder eller att bli förälder tillsammans med någon? 


     

Svar på tråden Stress av att inte hinna.