• Anonym (Kaffedraken)

    Det gör inget om han är oskuld

    Så säger en del kvinnor. Du som är man, vad tänker du när du hör det?
    Har du erfarenhet av att kvinnor faktiskt tyckte att det gjorde nåt?
    Tror du att det är lätt för kvinnor att säga nåt sånt, men att de innerst inne vet att det inte är sant?
    Om du träffade en kvinna du var nyfiken på, skulle du nobba henne om hon var oskuld?

    Du som är kvinna, har du sagt så till en man? Menade du det, eller sa du det för att det låter bättre? Innerst inne så vet du att det visst har betydelse om han är oskuld eller inte?
    Vet du hur det är att vara man och vara oskuld? Är du medveten om förväntningarna som män har, hur han måste leva upp till mansrollen? Hur ångestfyllt det kan vara och hur otillräcklig t ex jag kände mig?
    Om du träffar en man du blir nyfiken, nobbar du honom när du får veta att han är oskuld?

  • Svar på tråden Det gör inget om han är oskuld
  • Core

    Det är inte oskulden i sig, det är offerkoftan kopplat till oskulden. Ta av dig den så ska du se att det släpper

  • Anonym (Ursäkta?)
    Anonym (Kaffedrauken) skrev 2024-04-07 15:17:52 följande:

    Vissa tycker nog att det är bra att man är oskuld och vissa inte och lyckas man hitta en tjej som är oskuld så verkar de iaf inte ha massa föreställningar och hur det ska vara. Medans allt är förutbestämt redan innan med en icke oskuld hur de vill ha det för att deras ex gjorde si och så.

    Många tjejer verkar ju tycka att man både ska ta initiativ till sex, göra dem kåta, men även avsluta och ge dem orgasm varje gång, när de lika gärna kan avsluta själva istället för att gnälla


    ursäkta men vad läste jag precis? tro på fan att kvinnor flyr dig som pesten med en sådan äcklig kvinnosyn 🤮

    och att du ens kan fantisera om unga snygga 25-åringar? Vad har du att erbjuda en sådan? du är överviktig, arbetslös, saknar erfarenhet, och har mage att anse att kvinnor lika gärna kan avsluta själva? du har noll och inget att erbjuda unga snygga kvinnor. dagdröm vidare du, speciellt med den sunkiga kvinnosyn du visar om och om igen. Följdfråga gällande ung kvinna, var tror du ens att du skulle hitta en sådan? att hon skulle svepa ja på din tinder, och sen ta initiativ med? Hysteriskt roligt 🥳
  • Anonym (Daglediga)
    Anonym (Snuskfantasi) skrev 2024-04-07 22:23:16 följande:

    Jag har en ganska speciell snuskfantasi som innebär att det är år 1098 kanske och korståg i mellanöstern. Jag är en slampa som förför en kysk en korsriddare som avgett kyskhetslöfte. 

    Då är manlig oskuld sexigt men inte i utanför snuskfantasi-kontext. 


    Du skulle inte känna samma för en tjusig katolsk präst i nuet då? I det sammanhanget tycker jag till och med att hans renhet skulle vara lockande. Han har ställt sig över sex liksom, för att tjäna Det Heliga - men sedan kommer jag, och han blir så kär i mig att han inte kan låta bli... han överger sitt kall för mig... DET är sexigt! Skrattande Men inte en vanlig svennebanan som inte har kunnat få någon tidigare.

    Consequences & Choices: The Thorn Birds ? The Sacred in the Secular
  • Anonym (Molly)
    Core skrev 2024-04-08 08:04:53 följande:

    Det är inte oskulden i sig, det är offerkoftan kopplat till oskulden. Ta av dig den så ska du se att det släpper


    Dagens bästa 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Ursäkta?) skrev 2024-04-08 08:07:06 följande:
    ursäkta men vad läste jag precis? tro på fan att kvinnor flyr dig som pesten med en sådan äcklig kvinnosyn 🤮

    och att du ens kan fantisera om unga snygga 25-åringar? Vad har du att erbjuda en sådan? du är överviktig, arbetslös, saknar erfarenhet, och har mage att anse att kvinnor lika gärna kan avsluta själva? du har noll och inget att erbjuda unga snygga kvinnor. dagdröm vidare du, speciellt med den sunkiga kvinnosyn du visar om och om igen. Följdfråga gällande ung kvinna, var tror du ens att du skulle hitta en sådan? att hon skulle svepa ja på din tinder, och sen ta initiativ med? Hysteriskt roligt 🥳
    Håller med. Att han bara legat en gång är det minsta problemet. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Core skrev 2024-04-08 08:04:53 följande:

    Det är inte oskulden i sig, det är offerkoftan kopplat till oskulden. Ta av dig den så ska du se att det släpper


    Jag är inte oskuld, men jag var. Blev du av med oskulden vid 35 eller var det tidigare? Tror du att du hade tyckt synd om dig själv och haft offerkoftan på om du varit oskuld så länge?
  • Anonym (y)
    Anonym (Daglediga) skrev 2024-04-08 08:56:43 följande:
    Du skulle inte känna samma för en tjusig katolsk präst i nuet då? I det sammanhanget tycker jag till och med att hans renhet skulle vara lockande. Han har ställt sig över sex liksom, för att tjäna Det Heliga - men sedan kommer jag, och han blir så kär i mig att han inte kan låta bli... han överger sitt kall för mig... DET är sexigt! Skrattande Men inte en vanlig svennebanan som inte har kunnat få någon tidigare.
    Där prästen dessutom har ett underskönt modellutseende som på din bild här ovan. Det där är väl mer eller mindre ett drömscenario och har väldigt lite med verkligheten att göra.

    För att tänka realistiskt så finns det en anledning till att vissa män är oskulder långt upp i åldern och denna anledning brukar inte vara positiv. 
  • Anonym (Vilka pratar du om oskuld med?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-08 07:22:18 följande:
    Det är många som har sagt det. Du antyder också att kvinnor är fridlysta. Spelar ingen roll om hon beter sig illa. Der är alltid mannens fel.
    Du nämner dig och din man och hur ni inte känner igen det jag skriver om. Så jag frågar om ni känner igen det jag skrev om hur många kvinnor tycker att mannen ska passa in i en mall,mansrollen, så att han är en sån man som hon tycker att han ska vara-
    Så din man var över 30 och oskuld och fick nobben av en kvinna för att han var oskuld? Hans vänner också?

    Räcker det inte att det var jobbigt att jag fick nobben för att jag var oskuld? Måste det vara den värsta anledningen? Kan du ens tänka dig in i hur det skulle ha varit för dig om du varit 34 och fick nobben av en yngre man för att du var oskuld? Hur tror du att du hade känt då?
    Om du varit oskuld fram tills du var 35, tror du att du hade tänkt mycket på det under åren, haft ångest, känt dig otillräcklig, undrat vad som var fel på dig, kanske känt dig värdelös?
    Nej nu blir jag förbannad!!!!!!!!
    Vad är det du påstår???????
     
    Du ska inte komma och lägga på mig saker som jag aldrig har ens insinuerat.
    Nu får du ge dig, här har jag varit trevlig mot dig genom tråden och diskuterat men nu tappade jag all respekt för dig när du hittar på saker.
    Så gör man inte!!!!!!!!!

    Du ska inte påstå att jag antyder att kvinnor är fridlysta, hur kan du läsa ut det av vad jag har skrivit? finns inget i det jag skrivit som antyder det. 
    Jag har heller aldrig på något sätt antytt att allt är mannens fel, hur kan du ens komma på tanken att anklaga mig för det.
    Lägg ner den attityden omedelbart!!!!!!!!!
    Det är du som anklagar det motsatta könet för saker och inte jag.
    Vet du jag har en man, pappa, bror och en son som än så länge är ett barn så kom inte och säg att jag anser saker om män som inte är sanna.

    Jäklar vad arg  jag blir när du anklagar mig för saker utan någon som helst anledning, skärpning nu!!!!!

    Du anser att oskuld är det värsta i hela världen, ja i din värld men vet du många 
    har olika saker i sitt bagage, du har ditt och andra annat, du ska inte komma och påstå att du har det värre än andra, men du har heller det inte mindre värre än andra.  Men påstå att andras orsaker är mindre värda än din är inte ok!

    Men du tappade totalt min respekt när du påstår saker som jag skulle tycka som inte är sanna, gör inte det mot folk, lägg inte dina värderingar på andra.
    Fasiken vad irriterad jag blev på ditt svar. Så gör man bara inte.
    Egentligen borde jag kräva en ursäkt för ditt påhopp men det kommer du ju inte att ge.
    Så jag avslutar har verkligen ingen lust att diskutera med någon som lägger på en åsikter man inte har, så jäkla fräckt av dig!
  • Core
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-08 09:20:35 följande:
    Jag är inte oskuld, men jag var. Blev du av med oskulden vid 35 eller var det tidigare? Tror du att du hade tyckt synd om dig själv och haft offerkoftan på om du varit oskuld så länge?

    Oskulden kanske förlorades, men inte koftan. Du får vända på det, förblir man oskuld motvilligt är förmodligen koftan orsaken. 


    Alla har vi mängder med skit vi skulle kunna tycka synd om oss själva över, det är ett val oavsett om det är en dålig barndom, oskuld eller att man tycker att alla män är svin. Vissa kan inte sluta identifiera sig med sin loppbitna kofta, och det drabbar hårt.

  • jontebula
    Anonym (Q) skrev 2024-04-07 11:10:50 följande:

    Oskukder över 30 går fetbort. Oavsett varför de fortfarande är det. Inget konstigt.


    Fast varför ? inga sjukdomar har jag är väl bra ?!
Svar på tråden Det gör inget om han är oskuld