Inlägg från: Anonym (Hannelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannelie)

    Otrogen innan vi blev tillsammans?

    Anonym (Z2) skrev 2024-04-09 09:47:59 följande:

    Hur gamla är ni ?


    Vad har åldern att göra med om det är otrohet eller inte?
  • Anonym (Hannelie)

    Jag tycker det låter jättekonstigt. Varför lovar man något 2 veckor innan man blir tillsammans? Det är väl närmande blir tillsammans man lovar sånt. 


    Om ni inte var tillsammans är man ju inte otrogen? Så varför räknas det inte att ni blev tillsammans samma dag ni gav löftet?

    Förvirrande!

  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (Hannelie) skrev 2024-04-09 11:18:15 följande:

    Jag tycker det låter jättekonstigt. Varför lovar man något 2 veckor innan man blir tillsammans? Det är väl närmande blir tillsammans man lovar sånt. 


    Om ni inte var tillsammans är man ju inte otrogen? Så varför räknas det inte att ni blev tillsammans samma dag ni gav löftet?

    Förvirrande!


    Närmande = när man
  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (S) skrev 2024-04-09 11:23:38 följande:
    Anonym (Hannelie) skrev 2024-04-09 11:18:15 följande:

    Jag tycker det låter jättekonstigt. Varför lovar man något 2 veckor innan man blir tillsammans? Det är väl närmande blir tillsammans man lovar sånt. 


    Om ni inte var tillsammans är man ju inte otrogen? Så varför räknas det inte att ni blev tillsammans samma dag ni gav löftet?

    Förvirrande!


    Numera är det väldigt vanligt att man dejtar exklusivt innan man blir ett par.

    Ok, dejta exklusivt låter ju ändå likadant som att vara tillsammans 🙂
    Vad är skillnaden?
  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (bina) skrev 2024-04-09 11:31:19 följande:
    Vad är det man gör när man dejtar exklusivt jämfört med när man två veckor senare blir ett par? Avstår man från sex eller är det bara att man inte presenterar sig inför andra som ett par? Men man gör allt som ett par gör? 

    För mig finns det bara tillsammans eller inte tillsammans. Om vi inte är tillsammans är jag fri att dejta andra. Men jag är 50+, så jag har helt andra tankar om detta än en 20-åring märker jag. Skrattande
    Ja, det är onekligen svåra tider att hålla reda på om någon räknas som otrogen.
    För mig är exklusiv samma som att vara ett par. 😄 
  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (S) skrev 2024-04-09 11:39:04 följande:
    Du vet vad man gör när man dejtar, eller hur? Det gör man, och då bara med EN person. Det är vad ordet exklusivt innebär. Betyder inte att man avstår från sex eller något annat under tiden om man inte vill, precis som alltid annars vid dejting, det är ju upp till individerna. Finns också varianten att man är sexuellt exklusiva men ändå dejtar andra innan man blir helt exklusiva. Vid någon viss tidpunkt kommer man iaf överens om att man är ett par och då är man i en relation med allt det innebär. Förstår att det kan verka rörigt om man inte råkat på den här infon innan eller inte har haft anledning att dejta de senaste tio åren.

    (Jag är 40+ förresten och dejtar.)
    Ja herregud!
    Jag har varit sambo i 25 år, hoppas jag aldrig behöver genomgå den galet röriga dejtingmarknaden 😂
  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (jaha) skrev 2024-04-09 20:18:26 följande:
    Ja verkligen, har ett flertal vänner som blivit singlar efter långa relationer och provade men samtliga lade ner dejtingmarknade ganska omgående, de beskrev det som rena jäkla dårhusetTomte

    Jag kan tänka mig det, haha!

    Man behöver en rejäl introduktion, kanske en hel kurs på vad som betyder vad på dejtingmarknaden idag. 😊 

    Kan tänka mig att de som varit i förhållande under längre tid, måste bli förvirrade över alla nya begrepp. Låter alldeles för jobbigt för mig! Jag förblir nog hellre singel när förhållandet är över 🤣

Svar på tråden Otrogen innan vi blev tillsammans?