Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

    Min mamma missbrukar när min 5 åriga syster är där

    Reclaimyourself skrev 2024-04-15 19:25:42 följande:
    Det gör hon ju eftersom hon skriver ett inlägg här om vad hon ska göra! Är du själv offer för att vara en försummad 5-åring och din storasyster inte vågat anmäla din mamma eller pappa, för då får du aldrig mer träffa din storasyster och din m/p kommer att ta ut sin ilska över "sveket" på dig genom att börja ge dig stryk varje dag för att få avreagera sig? Du låter som en person som behöver någon form av traumabehandling, men ta inte ut det över TS och oss som försöker hjälpa TS!
    Jag kan förstå att personen upprörs av tanken på att 5-åringen "offras" om TS inte vågar anmäla för att det skulle kunna bli farligt för TS, som ändå är vuxen (om än ung) och bor utanför hemmet. 5-åringen som bor tillsammans med mamman i det där helvetet är å andra sidan helt skyddslös.

    Man behöver verkligen inte ha egen erfarenhet av försummelse, eller vara i behov av egen traumabehandling för att empatisera med 5-åringen. Normal empatiförmåga räcker utmärkt.
  • Anonym (F)
    Reclaimyourself skrev 2024-04-17 20:00:49 följande:

    Anonym (F):

    Men som någon skrev tidigare i tråden, det handlar inte om att försumma 5-åringen, utan om att mamman fått flera Soc-anmälningar tidigare som inte har lett någonstans. Och om mamman får veta att TS har Soc -anmält henne, kanske hon blir så arg att hon bryter med TS och vägrar låta TS träffa sin lillasyster. Det var det jag menade! Det är ingen här i tråden som försummar 5-åringen, utan alla här i tråden är engagerade i 5-åringen och det är bara för hennes skull vi alla engagerar oss! Den enda som försummar 5-åringen är hennes egen mor! Tro mig, om 5-åringen hade varit totalt oviktig för mig så hade jag aldrig ens börjat läsa och skriva i den här tråden! 


    Allt du skriver i detta inlägget håller jag med om till 100%.

    I just det inlägget Anonym (Stella) svarade på var det dock någon som skrev att det kan bli farligt för TS (inte 5-åringen) om hen ingriper. Det kan jag förstå till 100%. Vad jag inte kan förstå är din reaktion på Anonym (Stella)s inlägg, där du går på ganska aggressivt om att hon behöver traumafokuserad terapi!? Speciellt om du nu säger dig bry dig om 5-åringen, som Stella gör.
Svar på tråden Min mamma missbrukar när min 5 åriga syster är där