Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

    Sexlöshet

    För det första låter det väldigt tufft för din fru att ha så långa dagar 06-18 med samtidigt två relativt små barn. 5 och 8 år gamla. Dessa barn behöver ju hjälp med läxor, samvaro och skjuts till aktiviteter antar jag? Måste hon ha så långa dagar? Finns ingen möjlighet att gå ner i tid? Eller är hon väldigt karriärsinriktad? 

    Familjelogistiken och familjelivet leder ofta till att man blir som Familjen AB och jag tror att väldigt många tappar lusten till varandra, i ett längre förhållande. Vi är nog inte skapta till att endast vilja ha sex med en person egentligen. 

    Det bästa är nog att prata med henne! Eventuellt gå i familjerådgivning. Många säger att det är viktigt med partid, inte bara egentid. Man bör tidigt se till att ha partid, med date nights och kanske en hotellnatt då och då. Det finns ju möjlighet att betala för barnvakt om man inte har släkt som ställer upp. 

  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (M) skrev 2024-04-16 13:37:35 följande:

    Fast du har inte pratat om det, hennes sexlust. 


    Det är väl bara att säga som det är, att du är sårad för att hon ljuger. 


    Varför stannar du? 


    Man kan väl inte bryta upp och förstöra en familj bara så där? Först får man väl prata om det , finns det något att göra? Familjerådgivning? Kanske till och med ha ett öppet äktenskap? Så får det de att fungera i många andra länder, tex Frankrike. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Sexlöshet) skrev 2024-04-16 13:55:43 följande:

    Varför tar du förgivet att det är hon som sköter läxor, samvaro och skjuts till aktiviteter? Jag är barnens pappa och sköter såklart detta. Hon arbetar 8mil bort, 8tim plus restid 1tim enkel resa.


     


    Hon har varit hemma med barnen på heltid, då jag betalade hennes lön via min firma, fram tills nyligen då hon önskade börja jobba igen.


     


    Vi har partid och kvällar/nätter ensamna då barnen är hos mor & far -föräldrar över hela helger. Vi har även åkt på helgsemestrar vid flertalet tillfällen.


     


    Jag tror dock det är som jag själv befarar, lusten till mig är borta. Men hon vill inte erkänna det, då hon vet att jag kommer bli sårad samt att hon förstår vad konsekvenserna blir, dvs skiljsmässa och allt vad det innebär.


    Förändring kan nog bara komma från mitt håll.


    Jag tog inte förgivet att hon skötte barnen. Jag tog för givet att ni delar på det. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Sexlöshet) skrev 2024-04-16 13:55:43 följande:

    Varför tar du förgivet att det är hon som sköter läxor, samvaro och skjuts till aktiviteter? Jag är barnens pappa och sköter såklart detta. Hon arbetar 8mil bort, 8tim plus restid 1tim enkel resa.


     


    Hon har varit hemma med barnen på heltid, då jag betalade hennes lön via min firma, fram tills nyligen då hon önskade börja jobba igen.


     


    Vi har partid och kvällar/nätter ensamna då barnen är hos mor & far -föräldrar över hela helger. Vi har även åkt på helgsemestrar vid flertalet tillfällen.


     


    Jag tror dock det är som jag själv befarar, lusten till mig är borta. Men hon vill inte erkänna det, då hon vet att jag kommer bli sårad samt att hon förstår vad konsekvenserna blir, dvs skiljsmässa och allt vad det innebär.


    Förändring kan nog bara komma från mitt håll.


    Och förändring innebär vad då?
Svar på tråden Sexlöshet