• New  Dawn

    Orgasmen, eller vägen fram till den?

    Vadå samlag? Bra sex behöver väl inte ens innehålla samlag? Inte för oss i alla fall. 
    Känns för lite snäv bild av sex för att svara, men ett litet plus att du undvek det bedrövliga ordet "förspel" i alla fall... 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-26 15:29:03 följande:

    Färden är mödan värd. Ibland är det hela timmen som är det viktiga och sköna, ibland är det orgasmens explosion man vill ha. Generellt skulle jag vilja vara mindre beroende av av orgasm, och älska längre och oftare och med hela kroppen.


    "mödan"?
    Enligt min syn på sex är det ett illavarslande tecken att se sex som en "möda".
    Det har endast hänt mig när min förra relation var döende. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Tx) skrev 2024-04-26 21:12:20 följande:
    Skriv en ordbok och en regelbok för oss andra då, så vi vet hur det ska vara? 
    Du missar poängen. Det finns inga regler, och kng n regelbok ... För en del är BDSM grejen, för andra är tantrasex det. Smeksex, oralsex, analsex, eller vad du nu än gillar... kan vara det bästa sexet.
    I trådstarten kändes samlag som något obligatoriskt. Jag tycker att sex är mer öppet. 
    Ordet förspel är något jag hatar, då det får en underordnad betydelse. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-29 14:56:17 följande:
    Färden är mödan värd. Ibland är det hela timmen som är det viktiga och sköna, ibland är det orgasmens explosion man vill ha. Generellt skulle jag vilja vara mindre beroende av av orgasm, och älska längre och oftare och med hela kroppen."Mödan" var inte mitt ord, det var TS. Jag gillade inte formuleringen, ser ju "vägen" som målet oftast. Försöker njuta länge och med hela kroppen och hjärtat.
    Okej, vad bra! 
    Låt dig inte luras att använda tråkiga formuleringar  
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-05-06 14:46:08 följande:
    Jag skulle vilja kunna avstå från orgasmen, åtminstone skjuta upp den till senare samma dag eller nästa dag eller nästa. Men jag har så svårt att sluta försöka få orgasm, tycker också att det känns frustrerande när man inte får nå ända fram.

    Att avstå är taoistiskt, det är att hylla njutningens hela resa, inte bara målgången. Men det kanske mest är en teoretisk tanke.
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-05-05 06:39:36 följande:

    Jag tänkte på fenomenet med orgasm imorse. Om jag har påbörjat en sexuell aktivitet så är jag kåt och då behöver jag få en orgasm för att det ska bli bra annars blir det kvar en olustig känsla. Känns att man är inte klar.

    Det har inte så stor betydelse om det är min partner eller jag själv som skapar orgasmen men den behövs.



    Jag har väldigt svårt att sova när jag känner behovet att komma. Det är ganska beroende av tid. Jag kan bli kåt och sugen på sex/orgasm, men om det inte har gått så länge sedan senaste orgasmen, typ 2-3 dagar kan jag lätt vänta. Om jag engagerar mig i annat försvinner känslan ofta , utan problem, men om det gått 4-5-6 dagar kan det bli riktigt jobbigt. Känner sug/tryck i nedre delen av magen och könet. (Behöver inte vara våt). Kan vakna upp ofta på natten och känna starkt behov. Kommer i sömnen ju längre tid som går, och det hatar jag, så därför väcker jag min man. Han vill att jag ska göra det. Det har han varit väldigt tydlig med. Även om han själv är för trött gör han det skönt för mig. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Orgasmen, eller vägen fram till den?