Inlägg från: Anonym (Ville) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ville)

    Är du en bra person?

    Jag anser mig vara en bra person. Tycker det är underligt att du skriver att man ska vara värd att träffa kärleken för det. Kärlek är inget man får för utdelat gott arbete. Det är ändå andra människor vi pratar om här. Jag tycker resonemanget är obehagligt. 

  • Anonym (Ville)
    Anonym (T) skrev 2024-04-26 18:08:14 följande:

    Värd kärlek och att bli älskad, definitivt. Men att vara omtänksam, god mm förutsätter inte att hitta den rätte/rätta. Ibland lockar sådan bra egenskaper massa manipulativa, narcissister och folk med psykopatiska drag, det gör också att man slutar satsa på kärleken.
    Minns när jag och min kompis var unga var vi så säkra att vi ska hitta kärleken för att så snälla och omtänksamma, gissa hur det har gått för oss?!


    Att ni blev bittra och sura för att ni inte fick det ni ansåg er förtjänta av?
  • Anonym (Ville)
    Anonym (friday) skrev 2024-04-26 18:45:07 följande:

    Fast man ska nog heller inte sticka under stol med att vara snäll och omtänksam knappast är något som slår speciellt högt vad gäller attraktionskraft i praktiken, visst alla säger att de vill ha en snäll partner men sen är det ju ändå så att praktsvin deluxe ofta har 10 efter sig och snälla och omtänksamma människor noll.

    Sen kan man säkert argumentera ihjäl sig kring det men ATT det förhåller sig så går ju knappast att förneka. Så mao, man behöver inte vara ett praktsvin för att hitta en partner men man kan nog lugn oxå säga att det räcker inte med att bara vara snäll och omtänksam heller så T har ju inte fel i det han skriver. Det är väldigt naivt att tro att det är så.
    Snäll och omtänksam är en grundplåt, ska inte förväxlas med den manipulativa snäll och omtänksam varianten, typ den undflyende offerkoftan som agerar toffel för att denne har ett mått av narcissism i sig, typ martyren (dvs någon som kallar sig för "snäll och omtänksam" men i alls är det. De bittra och sura jävlarna som tycker sig gjort sig förtjänt av en flickvän. (De betraktar inte ens tjejer som människor, mer som objekt de vill få serverade) 

    ta ts exempelvis. Han är ju allt annat än snäll och omtänksam. Har sett en hel del vad han skriver om hur han betraktar kvinnor.

    vet inte vad du menar med praktsvin, någon som knullar runt kan absolut vara snäll och omtänksam på riktigt. Sånt går inte att fejka.
  • Anonym (Ville)
    Anonym (T) skrev 2024-04-26 19:41:51 följande:

    Ville, hehehe nej inte alls. Men ansåg att hur man som person har absolut inget att göra med att hitta kärleken. Alla är värda att bli älskade oavsett vilka egenskaper de har.
    Det finns hur många singlar som helst som är väldigt härliga eller kanske elaka, de är värda att bli älskade men kanske inte har hitta nån än.


    Vänder man på det med elak och självisk så krymper chanserna att hitta någon, så jag tror absolut att snäll och omtänksam är en grundplåt för att öka möjligheterna att hitta någon. Sen så vet det vara oerhört många som har en falsk bild av att de är snälla och omtänksamma men uppfattas inte alls så av potentiella partners. 


    Det är nog mindre framgångsrikt att vara elak och självisk, men samtidigt tro att man själv är snäll och omtänksam, i stället för att enbart vara elak och självisk och ha självkännedom. Verkar som att surheten och bitterheten tar överhanden för den förstnämnda. (Det straffar ut samtliga ur den gruppen)

  • Anonym (Ville)
    Anonym (T) skrev 2024-04-26 21:24:12 följande:

    Ville, att hitta någon har inget att göra med hur man är som person men naturligtvis om man omtänksam och trevlig och träffar en person som har också sådana egenskaper är det en stor chans för en lycklig match förutsätt att attraktionen och kemi finns.
    Att man är singel behöver inte betyda att man är bitter och sur, det kan bero på att man inte söker ens. Man kan inte ?sällan? hittar sin livsfrände av slump. 


    Tycker att det är många fördomar och slutsatser framgår i ditt svar. Det jag försöker säga här är en grund till att hitt kärleken?om man söker en partner, förstås? behöver man tro på att hen värd att bli älskad. Det är bevisat att man behöver tro på det för att kunna älska och bli älskad. 


     


    Tycker absolut att det har att göra med hur man är som person. 

    en elak människa som påstår sig vara snäll har sämre möjligheter än en faktisk snäll människa. Bittra människor utan självinsikt brukar påstå att dom är snälla, elaka människor förstår själva varför de inte hittar någon. (Dvs den sura bitterheten är en biprodukt av en narcissistisk självbild, vilket bidrar negativt till en samlad bild av en människa)
  • Anonym (Ville)
    Anonym (Värde och orsak) skrev 2024-04-27 07:41:55 följande:
    Fast det du just beskriver är vanligt folkvett precis så som de flesta normal uppfostrade personer gör, det är inte ovanligt snällt utan är som de flesta vet 
    att man uppför sig.
    Det är normalt beteende, det är om man inte gör så som man inte beter sig
    hövligt och normalt och inte har vanligt folkvett.
    De flesta beter sig väluppfostrat!
    Håller med, det är vanligt folkvett. Det som bekymrar mig är att Kaffedraken egentligen vill säga att det är en kvinnlig egenskap att klanka ner på män och kommentera deras kroppar. Precis som att kvinnor aaaaldrig har råkat ut för sånt av män, -helt empatilöst. 

    Han är inte en snäll person iom det.
Svar på tråden Är du en bra person?