Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

    Skulle du kunna tänka dig att dela bil med någon?

    Anonym (Hjälpsam) skrev 2024-04-27 00:01:55 följande:

    Skulle du kunna tänka dig att köpa en bil med någon annan, under förutsättning att du alltid får använda den när du vill?


    Alltså med nån timmers varsel eller så innan han kör iväg. Det funkar ju inte att du sagt att den andra personen kan ha den på lördag och sedan mitt under dagen säga att du behöver den medan han är iväg. 


     Har man bara en bil i hushållet få får man ju planera, och den som behöver den bäst får använda den. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Hjälpsam) skrev 2024-04-27 15:43:21 följande:
    Så kan man ju göra. Man kan väl också bestämma att en av personerna alltid har första valet att använda bilen. Och med använda menar jag köra med den. Inte att det står i garaget och är till hands om nåt skulle dyka upp. Dom flesta här verkar vilja ha elbil alltid till hands för frihetens skull. Som mitt ex. 
    Om man bara har en bil i hushållet, så bestämmer de i hushållet själv hur bilen ska användas. En kanske måste köra till arbetet och den andre kan åka buss eller cykla. När bilen är hemma, kan vem som av de vuxna använda den. Så gör de jag känner där man bara har en bil. 

    Jag tror att de flesta inte vill dela bil med andra för att dels är de rädda om bilen, det blir krångligt om någon annan krockar t ex. Sedan vill man ha bilen tillgänglig så man själv kan använda den. Däremot upplever jag att de flesta mycket väl kan låna ut sin bil till t ex familjemedlemmar om det behövs ibland. 
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela bil med någon?