• Anonym (Nej)

    Hur gör man om man inte vill betala för dåligt utförd tjänst?

    Nej det räcker inte att du haft ett samtal. Man måste skriftligen bestrida fakturan. Då kan du hänvisa till undermåligt resultat och att du fortfarande inväntar ett svar från företaget.

    Om du bara struntar i att betala så kan företaget bara luta sig tillbaka och skicka fakturan till inkasso. Ert samtal finns inte dokumenterat, det går inte att bevisa. Även om du hade spelat in samtalet så räcker det ändå inte. Man måste bestrida skriftligt.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Städ) skrev 2024-04-28 04:47:26 följande:
    Tack! Ska kolla!
    Anonym (Nej) skrev 2024-04-27 08:33:46 följande:

    Nej det räcker inte att du haft ett samtal. Man måste skriftligen bestrida fakturan. Då kan du hänvisa till undermåligt resultat och att du fortfarande inväntar ett svar från företaget.

    Om du bara struntar i att betala så kan företaget bara luta sig tillbaka och skicka fakturan till inkasso. Ert samtal finns inte dokumenterat, det går inte att bevisa. Även om du hade spelat in samtalet så räcker det ändå inte. Man måste bestrida skriftligt.


    Björkenli skrev 2024-04-27 09:24:03 följande:

    Du måste bestrida fakturan skriftligt innan den har förfallit,  och ange en motivation. 

    Jag bestred dock en faktura för sent men de ändrade ändå slutsumman så det löste sig. Men obehagligt var det. Fick massa otrevliga mail om att jag måste betala innan de gav med sig. 


    Ah men då så, då bör det ju vara ok. All kontakt jag har haft med dem har varit skriftlig, så jag har inga som helst problem att visa på dokumentation. Jag har även skrivit alla meddelanden till dem innan förfallodatum (som är på tisdag), och ja - jag har fotat allt.Ja, men det gick inte att ordna så att det funkade för mig. Detta påverkar ju dock bara huruvida jag faktiskt kan få rätt i slutändan eller inte - se det jag säger sist i min TS.



    Nej ts, det är inte ok. Du måste uttryckligen skriva att du bestrider fakturan.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Städ) skrev 2024-04-28 04:47:26 följande:
    Tack! Ska kolla!
    Anonym (Nej) skrev 2024-04-27 08:33:46 följande:

    Nej det räcker inte att du haft ett samtal. Man måste skriftligen bestrida fakturan. Då kan du hänvisa till undermåligt resultat och att du fortfarande inväntar ett svar från företaget.

    Om du bara struntar i att betala så kan företaget bara luta sig tillbaka och skicka fakturan till inkasso. Ert samtal finns inte dokumenterat, det går inte att bevisa. Även om du hade spelat in samtalet så räcker det ändå inte. Man måste bestrida skriftligt.


    Björkenli skrev 2024-04-27 09:24:03 följande:

    Du måste bestrida fakturan skriftligt innan den har förfallit,  och ange en motivation. 

    Jag bestred dock en faktura för sent men de ändrade ändå slutsumman så det löste sig. Men obehagligt var det. Fick massa otrevliga mail om att jag måste betala innan de gav med sig. 


    Ah men då så, då bör det ju vara ok. All kontakt jag har haft med dem har varit skriftlig, så jag har inga som helst problem att visa på dokumentation. Jag har även skrivit alla meddelanden till dem innan förfallodatum (som är på tisdag), och ja - jag har fotat allt.Ja, men det gick inte att ordna så att det funkade för mig. Detta påverkar ju dock bara huruvida jag faktiskt kan få rätt i slutändan eller inte - se det jag säger sist i min TS.



    Och en sak till, jag tror tyvärr du får svårt att bestrida fakturan om du nekat dem att rätta till felet =/
Svar på tråden Hur gör man om man inte vill betala för dåligt utförd tjänst?