Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tjejer som raggar har psykiska problem?

    Anonym (Lovely) skrev 2024-04-27 07:19:28 följande:
    Jag förstår den svenska kulturen och jag ser att de flesta inte har några problem att ragga oavsett om det är en man eller en kvinna :) Sen finns det många incels men de finns också i mitt land trots att det är kvinno överskott. Incels lever i sin egen värld där de anklagar kvinnor för allt så självklart ingen vill vara nära dem. 
    I mitt land raggar man också män på krogen,nätet, även om man träffat nån ute i matbutiken eller på busshållplatsen som man gillar. Söt eller osöt.Inga problem
    Du menar att de flesta inte har några problem att ragga, de flesta vågar ta första steget och är inte rädda att få nej?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lovely) skrev 2024-04-27 07:38:12 följande:
    Sjävklart har de flesta inga problem med det. Att få ett nej är inte att hela världen går under. Det betyder att just den personen är inte rätt för en. Jag har tagit första steget med mina två ex. Trots att de är ex så har jag finna minnen kvar :)
    Jag skulle påstå att det inte är så självklart. Det är många kvinnor som inte vågar visa intresse, ta första steget, för de skulle bli helt förstörda om han sa nej. Många kvinnor tycker det är bättre att han tar första steget, så att hon slipper utsätta sig för risken att få nej. Och så känns det bra för henne att få känna sig bekräftad och åtråvärd. Brudig, som en kvinna sa.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förekommer_hela_tiden) skrev 2024-04-27 07:52:38 följande:

    Flirtande och raggningsförsök förekommer hela tiden, hos både kvinnor och män. Det sker dagligen på många arbetsplatser och andra sammankomster. Den som har missat det kanske aldrig har arbetat eller studerat?


    Många tycker att det skillnad beroende på kön. Om en man säger att han är attraherad av en kvinna på jobbet så skyndar sig många kvinnor och säger att kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat. Man träffar ingen på jobbet.
    När en kvinna är attraherad av en man på jobbet så låter det helt tvärtom.
    Jag har sett exempel på att det är ok för kvinnor att försöka få till det med en man även om båda inte är singlar. En singelman som vill få ihop det med en singelkvinna är mindre ok.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förekommer_hela_tiden) skrev 2024-04-27 07:52:38 följande:

    Flirtande och raggningsförsök förekommer hela tiden, hos både kvinnor och män. Det sker dagligen på många arbetsplatser och andra sammankomster. Den som har missat det kanske aldrig har arbetat eller studerat?


    Jobbet är tydligen ett av de vanliga ställena där man träffas. Inte så konstigt, då man tillbringar mycket tid tillsammans. Jag har själv fått känslor för kvinnor på jobbet. Minns när jag skrev om den senaste, en yngre tjej. De flesta här skrev att kvinnor tycker det är obehagligt att kollegan tänker på henne på det sättet. 
Svar på tråden Tjejer som raggar har psykiska problem?