• Joboli

    Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!

    Hej!
    Jag undrar om det är någon skillnad på Molvärk/växtvärk/Mensvärk vid ruvning. Jag hade ÄP den 20/8 och ET den 22/8. Detta är min 3:e IVF, men jag har bara ruvat en gång tidigare som slutade i tidigt MF. Har mycket mol/mensvärk emellanåt som gör riktigt ont, är mensen på väg eller kan man ha ganska ont om man är gravid?
    Kram!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-31 10:07:39:
    Nu har jag även fått ont i blydbenet. Det känns som "kramp inne i slidan" emellanåt. Jag hade det sist jag var gravid oxå, men det blev ju MF i v.5. Är detta bra eller dåligt att känna?
  • Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!
  • Billan n

    Tack alla Skrattande nu har jag tagit två st tester å båda visar PLUS


    *jag är GRAVID*
  • Bakverk

    Leijon: Nej!! Hoppas det visar plus senare.... Har du fått blödning? Kramar om!!!

  • Joboli
    Bakverk skrev 2007-09-03 18:06:52 följande:
    Leijon: Nej!! Hoppas det visar plus senare.... Har du fått blödning? Kramar om!!!
    Har blodblandade flytningar.. Kram
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Grebban

    Bakverk: Hejsan..är du också under FET-behandling? I så fall:Hur går det? Mår du bra? Kram...

  • Grebban

    lejon: håller tummarna stenhårt!!!!Det vet du....Hoppas på ett plus senare i veckan....

  • Bakverk

    Grebban: Nej, jag har bara gjort färskförsök...Men jag har träffat "Leijon" in real life när vi gjorde provrörsbefruktning samtidigt! Så "Leijon" är en god vän till mig som jag vill stötta!

  • Grebban

    Ang. den här värken man kan känna som symtom, (kände den aldrig förra gången för jag kunde ej urskilja den eftersom jag hade ont och var överstimulerad)hur känns den egentligen? Jag har fått så ont i magen och nästan bakåt ryggen i em/kväll.Svullen om magen. BIM är först om nästan en hel vecka,men är rädd för mens ändå. Dock brukar jag ha spottings först i två, tre dar och sen ont när det kör igång. Har aldrig ont innan. Vad tror ni?

  • Joboli
    Grebban skrev 2007-09-03 21:04:07 följande:
    Ang. den här värken man kan känna som symtom, (kände den aldrig förra gången för jag kunde ej urskilja den eftersom jag hade ont och var överstimulerad)hur känns den egentligen? Jag har fått så ont i magen och nästan bakåt ryggen i em/kväll.Svullen om magen. BIM är först om nästan en hel vecka,men är rädd för mens ändå. Dock brukar jag ha spottings först i två, tre dar och sen ont när det kör igång. Har aldrig ont innan. Vad tror ni?
    Grebban: Tar du progesteron vagitorier? De kan ställa till med mkt. Det är ju jättesvårt att leta symptom, för kroppen fungerar ju inte som man är van med. Jag håller tummarna för att det är växtvärk och att det är en liten som klamrar sig fast därinne Kram
    Bakverk skrev 2007-09-03 20:24:14 följande:
    Grebban: Nej, jag har bara gjort färskförsök...Men jag har träffat "Leijon" in real life när vi gjorde provrörsbefruktning samtidigt! Så "Leijon" är en god vän till mig som jag vill stötta!
    Tack min vän Så kul att höra av dig igen. Hoppas att du har det bra Kram
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Grebban

    Leijon:Nej , jag tar inget, gör detta i naturlig cykel.
    Hur är det nu med dig????Kram

  • zimone

    Jag tycker det är så svårt att veta vilket som är vilket, jag har alltid ont i magen utav mina endometrioser och uvi. Men i vilket fall så ruvar jag på ett som jag nu hoppas ska gå bra. Massa kramar.

  • lillawi

    GRATTIS Billan n! Underbara nyheter!

    lillawi

  • lillawi

    Grebban: Jag tycker värk som känns i ryggen låter bra, det har jag aldrig i vanliga fall, men det hade jag den här gången.

    Lycka till!

    lillawi

  • Smörblomman24

    Hade återföring igår av ett 5 dagars embryo, sovit så oroligt och vaknade upp av en märklig mensvärk. Jag brukar ha brutal mensvärk och detta var liknande men samrkgit lite lättare och känns lite annorlunda. 

    Någon mer som fått ont så kort tid efter återföring? Är livrädd att det misslyckats... Och att mensen är på väg.

    Bytte för övrigt från cyclogest till utrogestan igår också... Ifall det kan ha med det att göra :( 

Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!