• Majskorn

    Vi från rehab som aldrig fick BAM utan babyBOOM!

    Hej tjejor!

    Hoppas ni trillar in här en och en...vill inte vara ensam ;)

    Nya är självklart välkomna också!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-09 15:16
    Bra påfyllning på loistan men ännu saknar vi ett par stycken :(

    Baby-BOOM lista

    5.Barnet: BF 7 december 2011

    Cia80: BF 12 januari 2012

    Majskorn: BF 14 januari 2012

    Sindie: BF 16 januari 2012
    Lufsan89: BF 25 januari 2012

    Ägget: BF 6 februari 2012 men snittas tidigare så jag hamnar på januari

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-28 15:23
    BF-lista

    Cia80: BF 12 januari, Troligtvis flicka
    Majskorn: BF 16 januari, Gissar pojke.
    Panthera leo: BF 8 februari, gissar flicka.
    Mmmbop: BF 3 mars, gissar pojke
    Sek : BF 17 mars, flicka - för det är vad "alla" vill
    Missdoe: BF 29 mars, gissar pojke (maken är övertygad om flicka

  • Svar på tråden Vi från rehab som aldrig fick BAM utan babyBOOM!
  • Lufsan
    MamaSniff skrev 2013-04-24 13:49:21 följande:
    Lufsan, jag förstår vad du menar. H var inte tidig med krypet, lärde sig kring 9 månaders dagen. Har varit skönt att veta att han är där man sätter honom, nu måste man passa på ett annat sätt. Fast det är ju roligt när de gör framsteg! Här går det lite så där med försöken till bebis nummer två. Jag har fortfarande inte ens i närheten till regelbunden mens efter graviditeten. Trots att jag inte ammar har jag bara haft tre menstruationer på snart tio månader. Jag försöker att inte stressa upp mig, det händer när det är meningen, men ibland är det svårt. Var det någon av er som hade oregelbunden mens? Någon som testat rosenrot eller har något annat tips?
    Precis det är skönt att veta att hon ligger där man la henne. Nu verkar hon inte jätte pepp på krypandet längre så vi får se när det kommer. 
    Har tyvärr inga tips, Ronja blev till på andra försöket så vi hann inte pröva nått,  
    En dag i sänder.
  • Helhjärtat

    I onsdags kl 14.00 kom lilla Ester till världen. :) allt gick superbra och jag kan fortfarande inte förstå att jag fött barn. Det enda vi gör om dagarna är typ att äta och sova men det är så mysigt och jag ser framsteg i hennes utveckling varje dag. :)


    Följ dina drömmar
  • Mmmbop

    Haha, oj! Lever den här tråden fortfarande!

    Grattis Lufsan! Så du har barn nu =) Som du kämpade! Söt dotter.

    Jag fick ju också en tjej (inte en kille som jag trodde enligt trådstarten) som kom i februari 2012 så hon har hunnit bli nästan 16 månader, knallar omkring, pratar lite och sover sådär fortfarande =)   

  • Lufsan
    Helhjärtat skrev 2013-06-11 19:56:51 följande:
    I onsdags kl 14.00 kom lilla Ester till världen. :) allt gick superbra och jag kan fortfarande inte förstå att jag fött barn. Det enda vi gör om dagarna är typ att äta och sova men det är så mysigt och jag ser framsteg i hennes utveckling varje dag. :)
    Grattis! =) Skönt att det gick bra, så kände även jag efter min förlossning =)
    Mmmbop skrev 2013-06-11 20:01:38 följande:
    Haha, oj! Lever den här tråden fortfarande!

    Grattis Lufsan! Så du har barn nu =) Som du kämpade! Söt dotter.

    Jag fick ju också en tjej (inte en kille som jag trodde enligt trådstarten) som kom i februari 2012 så hon har hunnit bli nästan 16 månader, knallar omkring, pratar lite och sover sådär fortfarande =)   
    Tack! Grattis till dig med! 
     
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Lufsan skrev 2013-06-11 21:45:53 följande:
    Nu är Ronja jättestooooor, hehe. Badar lite =P

     


     
    Snart 5 månader! =)
    En dag i sänder.
  • suss85

    Bara jag som börjar bli sugen på en bebis igen? Har precis börjat jobba igen efter Arwid som vart 1 år 1augusti men oj vad jag är sugen på en bebis till. Dumma mig, som borde vara glad för det jag har och SJÄLV KLART är jag överlycklig! !! Kanske helt enkelt är därför jag vill ha en liten underbring till!!

  • MamaSniff

    Suss, jag är toksugen! Vi har börjat försöka bli gravida, inne på cykel tre nu. Dock är min cykel lång och oregelbunden så det försvårar. Jag ska få komma in på kontroll om tre månader, tills dess äter jag rosenrot för att öka möjligheterna. Mycket info som du inte bad om, förlåt! Bara så skönt att få skriva av sig.

  • suss85
    MamaSniff skrev 2013-08-23 21:58:04 följande:
    Suss, jag är toksugen! Vi har börjat försöka bli gravida, inne på cykel tre nu. Dock är min cykel lång och oregelbunden så det försvårar. Jag ska få komma in på kontroll om tre månader, tills dess äter jag rosenrot för att öka möjligheterna. Mycket info som du inte bad om, förlåt! Bara så skönt att få skriva av sig.

    Oha avundsjuk. Jag vill oxå "på't igen" har oxå jätte lång cykel och oregelbunden kan variera från 34 dagar till 44 dagar. Skit irriterande men jag hoppas att jag bara råkar bli med barn så man slipper "tvångssex" och allt jobbigt innan det sitter hoppas det blir bra för er!! Men måste du väntar hela 3 månader? Lååååång tid ju.
  • MamaSniff

    Tråkigt att du också har sådana cykler men lite skönt för mig att inte vara ensam! Jo, visst är tre månader lite lång tid, men nu när jag har börjat jobba känns det som tiden flyger iväg. Så jag ser det som att vi har två till tre försök nu innan och sedan får vi ev. lite hjälp. Jag hoppas att jag ska få avboka den där tiden...

  • Lufsan

    Jag är också jättesugen på ett syskon. Inte Josef dock så nu väntar vi. Men vi har bestämt nästa sommar. =D läääängtar dit! 


    En dag i sänder.
  • suss85

    Oha vi har inte direkt bestämt nått.. jag är bara tjatig om att jag vill ha runt 2 år mellan barnen. Vi har det bättre än någonsin tillsammans så jag hoppas han ger med sig jag får väl "nöja" mig med sambons syster ska ha bebis i december! ! Kanske han blir sugen då.. dock tror jag inte killar blir det på samma sätt som vi..

  • Lufsan
    suss85 skrev 2013-09-06 22:13:34 följande:
    Oha vi har inte direkt bestämt nått.. jag är bara tjatig om att jag vill ha runt 2 år mellan barnen. Vi har det bättre än någonsin tillsammans så jag hoppas han ger med sig jag får väl "nöja" mig med sambons syster ska ha bebis i december! ! Kanske han blir sugen då.. dock tror jag inte killar blir det på samma sätt som vi..
    Jag tror att et är olika för alla hur man reagerar. Men då det är vi som blir gravida så är det annorlunda för oss rent kroppsligt och hormonmässigt. 
    En dag i sänder.
Svar på tråden Vi från rehab som aldrig fick BAM utan babyBOOM!