• Anonym (Orolig)

    Min sons flickvän är ful, hjälp!!

    Nu kommer jag bli hatad av många, men det får jag räkna med. Min son är 20, är lång, snygg och smart, hans flickvän är också 20, men inte det minsta snygg och väger nog 130kg minst. Hon ser ut som ett troll från Tolkiens värld i ansiktet, håret är risigt, näsan är enorm, kinderna alldeles svullna och feta. Brösten är enorma men inte på ett fint sätt, magen hänger i veck som på en michelingubbe, ögonen insjunkna och små, skeva tänder, stora flaxöron och jag tror jag räknade till 5 hakor. prinskorvar till fingrar, till och med händerna är feta. Klär sig i mysbyxor jämnt och sminkar sig fult.

    Först tänkte jag att hon nog var efterbliven på något sätt, då hennes utseende lutar lite åt downs syndromhållet, men hon verkar normalbegåvad. Till saken hör att de flickvänner min son tidigare haft alltid vart nätta, söta och sett bra ut.

    Den här skapelsen har jag inte en aning varför han träffar, visst hon har säkert en fin personlighet, och det är fint av min son att kunna se mer än utseende...men det här är groteskt!! De skall flytta ihop också och han funderar på att förlova sig....bara tanken att han trär en ring på de där falukorvstjocka fingret får det att vända sig i magen på mig. Hans mor och farföräldrar kommer tappa hakan, och vi kommer att skämmas.

    Min man tar inte så allvarligt på det här...han håller med om att hon är rysligt ful men ""sätter ner foten och förbjuder"" mig ifrån att säga det till min son (jag har aldrig lytt honom förut, och kommer inte göra det nu heller då det är jag som bestämmer hos oss, sätter han ner foten stampar jag på den!).

    Tänk om de skaffar barn?? Och mina barnbarn ser ut sådär?? Stackars barn...

    Jag måste stoppa det här, men hur???

  • Svar på tråden Min sons flickvän är ful, hjälp!!
  • Mickemike

    Förstår din oro, känner igen dilemmat. Hade en tjej en gång som ung som var omtänksam, smart o jäklit rolig men ful och fet. Dessutom svettades hon pinsamt mycket, du vet pölar under armarna. Som någon klok kommenterade, att insidan räknas är mantra för fula. Det är utseendet som gäller, inget annat. Man kan inte i längden skämmas för sin partner inför polarna, d blir för drygt. Själv petade jag fettot med känsla och stil så vi gick vidare hoppfulla o nöjda. Du måste villkora relationen med sonen, hon eller vi. Var också tydlig med din motvilja mot trollet så hon fattar budskapet! Hoppas d löser sig! Mike

  • Anonym (Oh)

    Alltså Din son tycker nog att han är snygg. Jobba på din självkänsla. Tror folk kommer tänka: sån snygg kille o är ihop med henne: han måste vara sån schysst kille genuin o fin.

    Lamt av de att tänka så men ja...

  • Vegetarianen

    Oj, du skulle nog tänkt på ett och annat innan du skaffade barn.
    Du tycker alltså att din åsikt om yta är viktigare än din sons lycka och egna val? Du får nog acceptera att din son är 20 år och kommer ta många fler val som du inte är bekväm med. Det är inte han som har problem, utan du. 

  • Snusarn

    Tråkigt att höra, säg som det är! Han borde släppa henne och tänka på att hitta någon som duger att avla på. Finns säkert någon ful kille där ute åt henne. Styrkekramar

  • Anonym (Syster)

    Låter som att du beskriver min brors tjej.

    Att hon är överviktig har jag inget bekymmer med. Det är det att hon är så ohyggligt ful som gör det otäckt.

    Brukar kunna känna att alla människor är fina på sitt sätt så jag skäms verkligen över att tycka så illa om hennes utseende.

    Hon är liksom inte lite mindre söt eller har vissa drag som kompenserar för andra mindre charmiga.

    Hon har ett utseende som gör att jag blir skrämd och ryggar tillbaka var gång jag ser henne. Det måste vara något i genetiken som gått fel och hon kan ju inte rå för det.

    Hon har barn som ärvt hennes utseende och de ser verkligen inte friska ut. Ett av barnen har ett kromosomfel. En mycket ovanlig variant, som gör att mina misstankar stärks ytterligare.

    Flera barn i släkten blir rädda när de ser henne och frågar högt varför hon ser ut som ett monster.

    Jag är verkligen rädd att min bror ska skaffa barn med henne och att hennes anlag tar över.

    Jag skulle däremot ALDRIG yttra mig om hennes utseende till min bror eller någon annan som känner dem. Hon har en otroligt varm och fin personlighet och förtjänar inte att bli sårad av kommentarer angående hennes utseende. Hon har inte bett om en recension och ska då slippa den.

  • Anonym (Rop)
    Nashico skrev 2014-01-31 22:49:41 följande:

    Min man vägde över 200 när vi lärde känna varandra. Det var nog inte många som ville ta i honom med pincett!

    För ett par år sedan firade vi jul utomlands och han blev upptvingad på en manlig skönhetstävling. Bland alla kandidater (och det var väl ett 30tal) så kom han tvåa!!! Han blev nämligen skitsnygg när han tappade över 100kg, klippte sig och ansade skägget. 

    Hon är säkerligen något alldeles speciell den där tösen! Tänk att det är lättare för dig att hjälpa henne ner i vikt än att få en skinny bitch att bli trevlig

     


    "skinny bitch"? Kan du förklara hur/vaddu menar?
  • godisslukaren20
    Dianne skrev 2014-02-01 21:48:47 följande:
    Om det nu är sant att du har makten att anställa människor i ett serviceyrke, så tror jag att ditt företag förlorar kunder på det. Faktiskt. Om det inte är en restaurang av ett slag och med ett sådant läge, att gästerna oftast ändå bara kommer en gång.

    Men annars, så gillar gäster i servicebranschen generellt att bli servade av unga, smala, vackra människor. Det är ingen slump att t.ex. flygbolagen (alla utom PK-SAS, vars flygvärdinnor också allmänt kallas "SAS-kossorna" bland de vana affärsresenärerna...) anställer unga, vackra kvinnor. Självklart måste de vara kompetenta OCKSÅ - de ska ju vara stabila, kunna flera språk flytande, ha erfarenhet från något serviceyrke, och gärna från vården och/eller restaurangbranschen.

    Jag är själv varken särskilt ung eller särskilt slank längre, och jag FATTAR att t.ex. Emirate Airlines inte skulle vilja anställa mig som flygvärdinna, trots att jag uppfyller deras andra kriterier. Ser ingen anledning att vara sur över det, utan det är naturens gång helt enkelt...

    (Eller varför tror DU att flygvärdinnorna i reklamen ovan ser ut som de gör, i stället för att vara 46 år gamla, 120 kg tunga och med diverse lyten och skönhetsfel..? Om det nu inte har någon betydelse AAAAAAAALLS för företagets kunder, som DU påstår.)
    1. Hur fan vet du att han förlorar kunder på grund av att han har anställda som ser annorlunda ut och vad är beviset på detta? Har du ens varit på hans krog innan du utgör en sådan korkad påstående? Hur fan vet du överhuvudtaget hur många kunder han har? Om du inte kan komma med några bevis eller belägg på att han skulle förlora kunder samt varför han skulle göra det så bör du inte göra sådana korkade påståenden. Dessutom har jag aldrig hört någon expert inom yrken eller arbetsförmedligen argumentera om att anställa folk med annorlunda utseende leder till att företag eller bolag ska gå under speciellt inte när det kommer till flygbranschren, poliser eller kontorsarbete. Du snackar lika mycket skit som folk som påstår att man får hår på händerna av onanering.

    2. Flygplatser som den du länkade? Intressant hur du pratar om svenska flygplatser men postar en bild på en flygplats från en helt annat land utom europa med helt annan kultur. Om du kallar detta bevis så tycker jag synd om dig.
    Så man är plötsligt PK om man inte tycker att utseende, etik och religion spelar så stor roll inom flygbranschen bara för att andra idioter verkar göra det?  Även om detta skulle vara sant, hur fan skulle detta gälla även andra yrken?

    3. Skillnaden är att vi bor i Sverige och inte i Dubai eller Bahamas där vi har helt olika kulturer och syner. Västvärldens samhället har utvecklats till att vi har  börjat inse att det är både korkat och poänglös att döma folk efter utseende, åsikter, etnik och religion.

    4. Och varför tror du att detta bild passar in i västvärlden framförallt den svenska samhället? Är du så kortsynt att du på fullaste allvar tror att detta skulle passa in i utvecklat samhälle där folk får tänka fritt och leva fritt samt där utseende, åsikter, religion och etnik inte spelar så stor roll längre? Bara för att många företag i Asien  eller kalifornien anställer folk på grund av deras utseende betyder inte det att det är också så i västvärlden eller Skandinavien. Av någon jävla anleddning så verkar du tro att vi plötsligt lever i Asien.

    5. Och det verkar vara naturens gång att vissa människor kan både tänka kortsynt och dumt på samma gång.

    Lägg ner tittandet på Hollywoodsdyngor  samt dubaidyngor och vakna upp till verkligheten för helvete.


  • Anonym (ehhh)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-01-31 22:39:44 följande:

    Nu kommer jag bli hatad av många, men det får jag räkna med. Min son är 20, är lång, snygg och smart


    Tycker du själv.. får hoppas han inte brås på dig när det kommer till psyket

    fast mest trollar du bara dåligt..
  • Anonym (ehhh)
    Anonym (Swedi) skrev 2017-02-05 14:39:35 följande:

    Jag skulle pratat med min son. Och sagt som det vat. Och det hade gällt om han dragit med en kines eller neger också.


    haha ha hur gammal är du? Baby

    oj vilket dåligt försök till att trolla Skrattande
  • Apmor2

    Det roliga är att man väljer partner som liknar ens mamma om man är kille och ens pappa om man är tjej.

  • Apmor2

    Det roliga är att man väljer partner som liknar ens mamma om man är kille och ens pappa om man är tjej.

  • Anonym (Även_min_son)

    Även min son drog hem en riktig skräcködla, en emotjej som såg för jävlig ut med hängande mun, ögon, kinder och fullt med piercingar i hela ansiktet. Jag ville inte heller vara "elak" men jag sa att min son nog skulle tänka på att välja en tjej med ett vettigare utseende. Man vill ju också som förälder kunna vara stolt över att ens son hittat en ordentligt klädd och snygg kvinna utan en massa metallskrot i ansiktet.

Svar på tråden Min sons flickvän är ful, hjälp!!