• Anonym (Undrande)

    Sambon vill veta om hon är slapp

    Vad svarar man? Jag anser att hon är det. Men vill inte såra henne? hon gör knipövningar men har inte hjälpt nåt. kan man svara att hon är lagom, eller är det en lögn som är fel?

  • Svar på tråden Sambon vill veta om hon är slapp
  • Anonym (T)
    Theaass99 skrev 2024-04-16 13:07:37 följande:
    Omg nej 
    Nehe okej,

    "Han som sa så..."

    DU Frågade..
  • Anonym (JB)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-04-16 11:49:14 följande:
    men hon tjatar om det här och orkar inte? har inget med att jag inte talar sanning
    Men lägg av, frågar hon så får hon ta svaret. Och varför tjatar hon?? Låter inte friskt alls. 
  • Anonym (V)

    Jag tycker att det är lite sorgligt med okunskapen i denna tråd. Diskussioner kring huruvida kvinnor är trång/slappa grundar sig i normer och okunskap, det faktum att kvinnor ska kunna föda barn och pressa ut ett huvud genom vaginan borde säga något om vaginan som organ? Vaginan är töjbar, väldigt töjbar och desto mer upphetsad en kvinna är desto mer kan vaginan töja sig. Det borde således vara en komplimang för män när de har sex med kvinnor som är ?slappa? men i stället verkar män föredra kvinnor som upplevs trånga vilket oftast beror på att kvinnan inte är våt nog eller ens upphetsad. Att kvinnor blir slappare efter barnafödande generellt Stämmer inte. Att få förlossningsskador är en sak men Behöver inte alltid betyda att kvinnan blivit slappare, svårigheter att få kontakt med musklerna igen är vanligt men likaså är det vanligt med svårigheter att känna ett samlag som innan (oberoende vad mannen upplever). Knip-övningar kan hjälpa, om kvinnan lyckas att göra dessa rätt, men kräver även att dessa görs ihärdigt. Ofta flera gånger per dag Men att kvinnor med åldern blir mindre trånga, har också visat sig i studier, bero på att kvinnor blir mer bekväma med sig själva och sex varpå kvinnorna slappnar av mer. Jag tänker att frågan huruvida en kvinna är trång eller ej är något kvinnan enbart ska fråga sig själv, det är inte mannens uppgift att besvara sånt. Precis lika lite som kvinnor ska kommentera mäns penisar. Om kvinnan upplever sig själv slapp och att detta påverkar hennes sexliv  så bör hon göra något åt det men inte för att en man upplever henne slapp. Sex ska inte betyda en stor kuk i en tight fitta som norm, många kvinnor upplever oftare orgasm om kvinnorna kan få bli hur våta och kåta dom vill utan att behöva känna att mannen anser att kvinnan då är slapp. Det är mycket mer vanligt att män har små prinsar än att kvinnor är slappa, men det har inte hindrat mänskligheten hittills att ha sex och skaffa barn? Sex är inte bara penetrering. Om jag vore dig, som man, så skulle jag vända på frågan. Fråga henne om hon upplever sig slapp och om hon upplever det som ett problem i sexlivet. Du kan faktiskt säga att du inte vill svara på den frågan, att oavsett vad du svarar så kan svaret komma att bli ett problem. Du säger själv att detta inte är ett problem för dig, säg att du njuter lika mycket nu som förr. Kvinnor lägger ner så mycket tid på att tänk på vad andra tycker om dom, visa att du inte vill vara en av alla som har som åsikter om hennes kropp. Visa att du bryr dig om hennes upplevelse i stället för då kommer du aldrig att kunna ge fel svar. 

  • Anonym (Sexovilja)

    Min man vill inte ha samlag ofta alls. Han är lite större än andra män jag vart med. När jag frågat säger han bara att han gillar oralsex mer. Nyligen sa han att jag nog är för trång för honom, att det inte blir så skönt med samlag som avsugning. Jag blev ledsen men visade det inte. Innan honom hade jag inte sex på många år, nån som vet ifall undrlivet tillfälligt kan bli trängre då? 
    Är det ens fysiskt möjligt att få obehag av att en kvinna upplevs för trång? Kan det vara så att han ljuger och att han inte vill ha penetration pga annan anledning?
    Har haft regelbundet sexliv med andra förut. Alla har varit mindre än mannen, men han har absolut ingen onormalt stor.
    Kanske jag blir mindre våt nu? Även om jag inte känner det så. 

  • Anonym (Kvinna)

    Hej 
    livmodern blir större efter barnafödande inte fittan 

    Din kvinna rider och det är den mest bästa övning med knipövningar man kan göra. 


    En kvinna är olika kåt och och känner mer ju kåtare hon är och då kramar fittan kuken ännu mer så ge henne sköna orgasmer så kommer kuken bli kramasd. 


    När jag får vaginala o klitoris o g- punkts orgasm och är fantastiskt blöt så känner jag hela kuken o hur fittan kramar om den och även hur förhuden rullar  skönt.

  • Anonym (JK)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-16 10:56:21 följande:
    Det behöver det inte alls betyda. Fast risken finns ju tyvärr...
    Försök gör en egen bedömning. Brukar han komma snabbt inuti dig?
    Hur reagerar han när nu kniper?
    Alltså det där med om han brukar komma snabbt .. det varierar ju jättemycket mellan olika tillfällen och olika killar. Min nuvarande har kommit på några sekunder några gånger , oftast några minuter och ibland kan han hålla på i nån timme eller flera till och med (när han inte är helt nykter).

    Tror inte man kan säga att om han kommer snabbt så är man tight och om han håller på länge så är man slapp. Det kan bli väldigt fel eftersom det har med massa andra saker att göra (olika från person till person , när killen kom senast, hur kåt han är, om han har druckit eller tagit nån medicin som påverkar t.ex antidepp eller ADHD-medicin.. osv). 

    Isåfall är det väl bättre att fråga en gynekolog eller barnmorska. Inte ?Är jag tight?? kanske men om man kan knipa ordentligt , om man kniper på rätt sätt, om man behöver öva mer eller om muskeln är skadad på något sätt.
    Har själv opererat en förslossningsskada , tror inte direkt jag har blivit större eller mindre men det var en muskel som hade läkt fel som orsakade andra problem (tyngdkänsla osv).

    Så ni kvinnor som läser det här, fråga hellre någon professionell än att lyssna på sånt här.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (JK) skrev 2024-04-21 11:05:44 följande:
    Alltså det där med om han brukar komma snabbt .. det varierar ju jättemycket mellan olika tillfällen och olika killar. Min nuvarande har kommit på några sekunder några gånger , oftast några minuter och ibland kan han hålla på i nån timme eller flera till och med (när han inte är helt nykter).

    Tror inte man kan säga att om han kommer snabbt så är man tight och om han håller på länge så är man slapp. Det kan bli väldigt fel eftersom det har med massa andra saker att göra (olika från person till person , när killen kom senast, hur kåt han är, om han har druckit eller tagit nån medicin som påverkar t.ex antidepp eller ADHD-medicin.. osv). 

    Isåfall är det väl bättre att fråga en gynekolog eller barnmorska. Inte ?Är jag tight?? kanske men om man kan knipa ordentligt , om man kniper på rätt sätt, om man behöver öva mer eller om muskeln är skadad på något sätt.
    Har själv opererat en förslossningsskada , tror inte direkt jag har blivit större eller mindre men det var en muskel som hade läkt fel som orsakade andra problem (tyngdkänsla osv).

    Så ni kvinnor som läser det här, fråga hellre någon professionell än att lyssna på sånt här.
    Undrar också om man kan säga så. Tänker att anala samlag är väl mer trånga, har inte folk som gör det, långa sådana samlag? Mannen kommer fort?
  • Anonym (2016)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-21 11:14:42 följande:
    Undrar också om man kan säga så. Tänker att anala samlag är väl mer trånga, har inte folk som gör det, långa sådana samlag? Mannen kommer fort?
    Givetvis så säger ju hur fort man kommer inte allting. Men kan kanske ge indikation.
    Analsex kan jag inte uttala mig om, har väldigt liten erfarenhet där.
  • Anonym (JK)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-21 11:22:36 följande:
    Givetvis så säger ju hur fort man kommer inte allting. Men kan kanske ge indikation.
    Analsex kan jag inte uttala mig om, har väldigt liten erfarenhet där.

    Nja.. det vet jag inte riktigt. Vissa killar kommer väldigt snabbt och vissa kommer inte snabbt .. och för de flesta varierar det från gång till gång beroende på en massa olika saker.

    Nu kan jag ju inte säga hur de som har kommit snabbt med mig skulle varit med nån annan och jag kan inte riktigt säga hur tight jag är jämfört med andra kvinnor. 


    Men jag kan däremot säga , som jag sa innan att det är INTE så enkelt som att om en kille kommer snabbt så är man tight och om en kille håller på längre så är man slapp.
    Dejtade en kille när jag var 16-17 som höll på väldigt länge varje gång ..  När jag var 32 och tvåbarnsmamma (ett med snitt iförsej) dejtade jag en kille som bokstavligen kom på 2 sekunder ungefär en gång när vi hade sex. Det är bara några exempel. 

    Som sagt är det bättre att fråga en gynekolog eller barnmorska. 

  • Anonym (2016)
    Anonym (JK) skrev 2024-04-21 12:12:35 följande:

    Nja.. det vet jag inte riktigt. Vissa killar kommer väldigt snabbt och vissa kommer inte snabbt .. och för de flesta varierar det från gång till gång beroende på en massa olika saker.

    Nu kan jag ju inte säga hur de som har kommit snabbt med mig skulle varit med nån annan och jag kan inte riktigt säga hur tight jag är jämfört med andra kvinnor. 


    Men jag kan däremot säga , som jag sa innan att det är INTE så enkelt som att om en kille kommer snabbt så är man tight och om en kille håller på längre så är man slapp.
    Dejtade en kille när jag var 16-17 som höll på väldigt länge varje gång ..  När jag var 32 och tvåbarnsmamma (ett med snitt iförsej) dejtade jag en kille som bokstavligen kom på 2 sekunder ungefär en gång när vi hade sex. Det är bara några exempel. 

    Som sagt är det bättre att fråga en gynekolog eller barnmorska. 


    Såklart ska man helst fråga en gyn eller barnmorska.
    Men min poäng var att om alla kilar alltid kommer (för) snabbt med en viss tjej, då kan man nog dra vissa slutsatser av det.
    Eller tvärtom om alla killar alltid är väldigt uthålliga?
  • Anonym (JK)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-21 12:28:11 följande:
    Såklart ska man helst fråga en gyn eller barnmorska.
    Men min poäng var att om alla kilar alltid kommer (för) snabbt med en viss tjej, då kan man nog dra vissa slutsatser av det.
    Eller tvärtom om alla killar alltid är väldigt uthålliga?

    Men tror du verkligen det finns någon tjej som precis alla killar alltid kommer snabbt med eller som alla killar alltid är väldigt uthålliga med? Hur ska man ens ta reda på sånt , om du har sex med en tjej går väl inte du runt och frågar alla hon har legat med hur snabbt dom har kommit med henne? Eller menar du typ nån tjej som har legat med ett helt kompisgäng och så pratar alla om hur tight eller slapp hon är? Fräscht haha ..


    Och hur många killar måste hon ha legat med för att dra såna slutsatser tänker du? Hur ska hon veta om killen kommer snabbt med bara henne eller alltid gör det? När en kille har kommit snabbt med mig kanske jag skulle leta upp alla hans ligg och fråga om han gjorde det med dom också för att få reda på om jag är tight.. eller så frågar jag en gynekolog om allt är som det ska , om jag behöver träna musklerna mer eller om nått behöver åtgärdas.. kanske lite lättare. 

  • Anonym (2016)
    Anonym (JK) skrev 2024-04-21 12:47:46 följande:

    Men tror du verkligen det finns någon tjej som precis alla killar alltid kommer snabbt med eller som alla killar alltid är väldigt uthålliga med? Hur ska man ens ta reda på sånt , om du har sex med en tjej går väl inte du runt och frågar alla hon har legat med hur snabbt dom har kommit med henne? Eller menar du typ nån tjej som har legat med ett helt kompisgäng och så pratar alla om hur tight eller slapp hon är? Fräscht haha ..


    Och hur många killar måste hon ha legat med för att dra såna slutsatser tänker du? Hur ska hon veta om killen kommer snabbt med bara henne eller alltid gör det? När en kille har kommit snabbt med mig kanske jag skulle leta upp alla hans ligg och fråga om han gjorde det med dom också för att få reda på om jag är tight.. eller så frågar jag en gynekolog om allt är som det ska , om jag behöver träna musklerna mer eller om nått behöver åtgärdas.. kanske lite lättare. 


    Detta var verkligen ett ämne som engagerar :)
    Du har ju rätt i allt du skriver, men missar att jag menar att det kan indikera åt ett visst håll. Inte bevisa något. Då måste man givetvis gå till vården.
    Men en tjej vet ju hur snabbt alla killar kommer med just henne. Hon vet deras reaktion när de först tränger in i henne?hon vet hur de reagerar när hon kniper?
    Jag tror det kan säga lite grann, men inte hela sanninge.
  • Anonym (JK)
    Anonym (2016) skrev 2024-04-21 12:58:31 följande:
    Detta var verkligen ett ämne som engagerar :)
    Du har ju rätt i allt du skriver, men missar att jag menar att det kan indikera åt ett visst håll. Inte bevisa något. Då måste man givetvis gå till vården.
    Men en tjej vet ju hur snabbt alla killar kommer med just henne. Hon vet deras reaktion när de först tränger in i henne?hon vet hur de reagerar när hon kniper?
    Jag tror det kan säga lite grann, men inte hela sanninge.

    Men de flesta är väl oroliga efter de har fått barn .. vet inte om jag har hört talas om nån kvinna som aldrig har fått barn och oroar sig för att vara slapp.
    Och många (som TS sambo om jag förstod det rätt) kanske bara har legat med samma person efter de fick barn.. då är det nog svårt att dra några slutsatser utifrån alla killar man har varit med. 
    Om det nu skulle vara så att en kvinnas man eller sambo har börjat vara mer uthållig efter man fick barn kan det ju bero på annat också (trött småbarnsförälder osv). Nu har ju inte TS nämnt något om hur snabbt han kommer. 

  • JJ19
    Anonym (JK) skrev 2024-04-21 13:18:18 följande:

    Men de flesta är väl oroliga efter de har fått barn .. vet inte om jag har hört talas om nån kvinna som aldrig har fått barn och oroar sig för att vara slapp.
    Och många (som TS sambo om jag förstod det rätt) kanske bara har legat med samma person efter de fick barn.. då är det nog svårt att dra några slutsatser utifrån alla killar man har varit med. 
    Om det nu skulle vara så att en kvinnas man eller sambo har börjat vara mer uthållig efter man fick barn kan det ju bero på annat också (trött småbarnsförälder osv). Nu har ju inte TS nämnt något om hur snabbt han kommer. 


    Jag tror vi kan enas om att det bara är vården som kan ge ett riktigt svar. Möjligtvis TS Sambo också. Men hon litar ju inte riktigt på honom där?
    Måste vara jobbigt att inte veta hur som helst. Trodde i min enfald att man visste sånt som kvinna?
Svar på tråden Sambon vill veta om hon är slapp