Inlägg från: carmela |Visa alla inlägg
  • carmela

    Österbottniska tråden 10

    LCroft skrev 2007-08-07 11:14:20 följande:
    tussimamma: Nope, hann fundera på allt annat än att bli försörjd Nu har vi hunnit vara till stranden redan idag, och man märker att folk har börjat jobba igen för där var rätt tomt, vilket passar mig utmärkt, det betyder att jag vågar simma också Endast en gammal farbror med sitt barnbarn och han behövde jag inte dreggla över
    Vi fääboda vare int na toomt på strande åtminstone.. he krylla ida..!så noo tyks he foltzi va leedi ennu!
    Oj, va ja njöut.. ja siir uut som en krefto nu..
  • carmela

    Jaa.. fåå se hur länge vi får ha denna sommarvärme..? Hoppas på ännu några dagar..

  • carmela
    Oj oj, fliinar fö me sjöölv jäär tå ja läser va ni skriivar.. Fundeera fö me sjölv vem he sku vara som e sååtee grann?
  • carmela

    Trollens mamma

    oj,oj.. ja tror no att du kan ställ in de på eit som ana me ti ita 10 tbl o´m daan.. ja misstänker noo et du kan böi trött o sväld.. men int veit ja säkert.. sa int lääkan naa?

  • carmela

    Tussimamma
    A de menn stoo no o spegla se så mang varv fyri ha kom se iväg na jäär.. ha sko no säkert va fiin fö bruuda i klassn..

    Pojtzi den somna säkert som klubbo ikväld ååv all spänning..

  • carmela
    Luffarmor skrev 2007-08-14 13:53:01 följande:
    Å ja ha suti o kämpa me deher datorn vår..ja edler så int direkt datorn utan fotona sko skick döm ti IFI me si nehe he vila int na utan bara krota, så skicka ja döm ti Extra film  men he to ein stånd föri ja fata hur man sko djera...håhå...he e int så enkelt tå man e liiti korka på toko de.Men he vart i allafall mytchi billiare från ExtraFilm
    Saan man a komi på hu man gör ere ju både enkelt o billigt!!
  • carmela
    ankka74 skrev 2007-08-14 15:13:21 följande:
    Måst komma me en liten varning....He är en utlänsk kvinno som kör omkring med en husbil och stannar åt barn... seinast viko var ho jär i Risöhäll och gav åt flickonas komppisa dockona, men tå en vuxen kom gand försvann ho.Flickona fråga åv mamm sin om ty å brukar va utan trosor, fö hode gummo hadd int na.... skumt , skumt....Saken har blivit förd fram till polisen.
    He verkar no skumt he dee..
Svar på tråden Österbottniska tråden 10