• milimina

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

    fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Smurfan 81

    mollan
    Vad skönt! Vi överlappade ju våra lägenheter under en månad när vi flyttade, det var otroligt skönt eftersom vi renoverade så mycket!

  • Smurfan 81

    Kevin går väldigt mycket på tårna, det kan väl inte vara bra? Vi ska till BVC den 22 februari så jag tänkte prata med sköterskan då, men det är ju ett tag dit. Jag har hört att man kan få för korta hälsenor om man går för mycket på tå, nån annan som hört nåt liknande? Det är mest på vänster fot och då sätter han ner hela fotsulan med höger, men ibland går han runt på tå på båda fötterna.

  • mollan nu

    smurfa: jag och mina två syrror har gått på tå hela vår uppväxt. Det är inte bra, man får korta hälsenor och det blir jobbigt när man blir äldre.
    Vi har fått använda inlägg i skorna och gått på specialgympa för att få lite bukt på det.
    Det är ärftligt och går inte påverka så jättemycket när barnen är små. Ha skor på inne är ett bra tips.


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smurfan 81

    mollan
    Ok, det var väl det jag misstänkte... då är det dags att skaffa stadiga innetofflor som han får ha både hemma och på dagis med andra ord!

  • Bebbilina

    Milimna: menar du att vab dagarna kan ta slut??? Oj oj nu får allt Frans hålla sig frisk!

    Vattkoppor har vi klarat av i somras, det var inte så skoj, feber och han såg ut som en prick hela han! Ville inte så gärna sova lugnt på nätterna. Kylbalsam, alsolsprit eller potatismjöl ska tydligen hjälpa mot klådan. En natt hittar jag Frans insmord med alla tre av en pappa i nästan panik för han tyckte så synd om sin son, men det är nog inte att rekommendera för det blev himla kladdigt!

    Frans vakanr ju jättetidigt (4-5) så vi brukar försöka somna om honom och sedan blir det barngröt och smörgås runt sex, mellis runt åtta och sedan till dagis. Ger ni andra fortfarnade barngröt eller ger ni hemgjord? Jag tänker at det är bra med den köpta då den innehåller "allt" ifall det blir en dålig matdag på dagis. Men kanske ska de vänja sig med hemgjord?

    Håll tummarna för att lämningen går bra idag för Frans och hans pappa, första dagen utan "jour" och Frans har varit SUPER SUPER SUPER amammig denna helgen, inte ens mormor fick komma nära, så har han aldrig varit förut, hoppas det går snabbt över! Hur har era barn varit vid dagisstart?

  • Anke
    Bebbilina skrev 2008-01-28 08:26:28 följande:
    Milimna: menar du att vab dagarna kan ta slut??? Oj oj nu får allt Frans hålla sig frisk! Vattkoppor har vi klarat av i somras, det var inte så skoj, feber och han såg ut som en prick hela han! Ville inte så gärna sova lugnt på nätterna. Kylbalsam, alsolsprit eller potatismjöl ska tydligen hjälpa mot klådan. En natt hittar jag Frans insmord med alla tre av en pappa i nästan panik för han tyckte så synd om sin son, men det är nog inte att rekommendera för det blev himla kladdigt!Frans vakanr ju jättetidigt (4-5) så vi brukar försöka somna om honom och sedan blir det barngröt och smörgås runt sex, mellis runt åtta och sedan till dagis. Ger ni andra fortfarnade barngröt eller ger ni hemgjord? Jag tänker at det är bra med den köpta då den innehåller "allt" ifall det blir en dålig matdag på dagis. Men kanske ska de vänja sig med hemgjord?Håll tummarna för att lämningen går bra idag för Frans och hans pappa, första dagen utan "jour" och Frans har varit SUPER SUPER SUPER amammig denna helgen, inte ens mormor fick komma nära, så har han aldrig varit förut, hoppas det går snabbt över! Hur har era barn varit vid dagisstart?
    hehe, stackars frans, och stackars pappa. inte lätt att få panik sådär över små koppor.

    jag ger hemmagjord. tycker själv att den där pulvergröten smakar så illa, att jag inte vill ge henne det. tycker för den delen att vällingen också smakar ruskigt illa, men ja, det kör vi på kvällarna.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Twixie

    Milimina - Hehe, vad gör man inte i panik Vi kör fortfarande på pulvergröten, har försökt introducera vanlig havregryndsgröt men icke... Gick åt en hel burk med fruktpuré varje gång för att NÅN gröt skulle ned också. Så vi lade ned det. Mannagrynsgröt är den enda gröten han äter som man gör själv. Det kan det bli på helgerna men på vardagarna så blir det oftat lite välling när han vaknar (dricker ca 60-100 ml). Sedan gröt och smör (vi ger honom en smörgås men smörgåsen är av någon anledning alltid kvar - men smöret borta ). Ibland kan det slinka ned lite smörgås med smöret också Sedan får dem frukt på dagis vid 09:30 och lunch vid 11:30. De har frukost på dagis men den är på annan avdelning så vi har fortsatt med frukosten hemma.


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Angel80

    Bebbilina - ja nya regeringen tog ju bort det obegränsade antalet vab-dagar. Numera tror jag att det är typ 10 dagar per år eller något sådant.

  • Angel80

    Grattis i efterskott Elisabeth!

    Maken fyller faktiskt 29 imorgon.

  • Anke
    Angel80 skrev 2008-01-28 09:42:19 följande:
    Bebbilina - ja nya regeringen tog ju bort det obegränsade antalet vab-dagar. Numera tror jag att det är typ 10 dagar per år eller något sådant.
    allvarligt, är det sant??
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006