• Puma86

    Vi som knipit färdigt del 2

    Tack alla va gulliga ni e!!.. känns skönt att avreagera sig här, ingen som dömer en lr så! Nu ska ja o Lukas snart åka med min mamma till min morbror och fira lite midsommar, äta lite gott o skratta lite förhoppningsvis... hade inte skadat!!

    Ja, jag glömde, när vi va på 5 månaders besöket på BVC så har han ju växt såklart Han e nu 66 lång o väger 9,8kg Han börjar jämna ut sig hihi min lilla knubbis

    Kram på er

  • Puma86

    Nu e aborten gjort o allt gick kanon bra.. e hemma o e fortfarande lite slö men d e ju d man får räkna med! Tur att man har en sån snäll son hihi
    Känns lite tungt men samtidigt rätt o bra.. så om man tänker efter så va d ju rätt beslut utan tvekan...

    Va d gäller mig o killen så verkar d som vi vill försöka igen... har vart ifrån varandra hela helgen nu o d har känts skönt men när vi väl träffades igen igår så kändes d som vi båda hade samlat nya krafter o va som nya människor mot varandra, så vi ska ge d ett försök till

  • Puma86

    ja d känns skönt Ja va i vecka 8 tror ja..
    Ja d hoppas ja me.. men d känns som båda har fått nya krafter till att vilja kämpa för förhållandet så d ska nog funka... han har gett sig fan på d o ja vet ju att han älskar mig mer än nått annat på jorden, förutom våran son då han har älskat mig i över 12 år.. så den kärleken fördvinner inte i första taget

  • Puma86

    Oj vilken koll ni verkar ha på tider när era små äter.. ja tänker inte på klockan så mycket längre när han äter lr inte äter utan d bara faller sig naturligt numera... märker med en gång när han är hungrig o då ammar ja honom alltid på morran ( och på nätterna då ) sen får han en flaska ersättning innan han somnar om på morran.. sen får han en flaska till innan vi går ut o går lr åker iväg nånstans.. brukar ha med mig gröt lr en burk puré som han får nångång på eftermiddan när han börjar bli hungrig, ammar honom nångång imellan me om d skulle behövas.. sen får han ersättning en gång till sent på eftermiddan och en omgång till innan han brukar somna vid 21 - 21.30 tiden!!

    Va d gäller dryck så älskar han dom färdiga juicerna man köper till bebisar.. har alltid en sån hemma o alltid en flaska full med oss när vi åker iväg lr går ut på promenad MUMMS!!!

    Ska börja ge honom välling nu när han blir 6 månader.. ska bli skönt att kunna få i honom mer mättande saker

    Tänder har d inte kommit nåra på lilleman än men d e nog påväg..

    Sitter helt själv gör han inte än.. men korta stunder kan han sitta själv, sen tippar han åt sidan lr framåt hihi

    Har en känsla av att Lukas kommer hoppas över krypstadiet då han springer som en galning i gåstolen o vill gå hela tiden...
    Oftast när dom använder gåstol så hoppar dom ju över att krypa o börjar gå innan istället.. men vi får väl se hur d blir.. alla småttingar e ju unika

    O va han pratar o har sig hela tiden.. e så kul o se va glad han blir när andra leker med honom, o skänt för mig att få lite avlastning va d gäller d me faktiskt.. bara njuta o se på hur andra njuter av mitt lilla mirakel.. speciellt mormor gillar han
    Men han e nog inte så förtjust i att bli bortlämnad har ja märkt nu.. d kan funka ett tag men sen kan han börja gallskrika helt hysteriskt, vill inte äta, sova, leka ingenting, bara mamma som funkar... men d får han ju vänja sig vid om man ska kunna ha barnvakt längre tiden sen.. men d e ju skönt att han blir lugn när han kommer till mig ialf

    Hehe ska nog köpa ny vagn nu igen.. har nog nån slags vagn fetisch hahaha... Vill nu ha en lite större ombonad vagn som man kan vända på så han kan se mig lr vara vänd så han ser framåt... fast ha kvar sulkyn som man har med sig då vi åker iväg lr så eftersom den e så smidig att ha med sig i bil o han sover ju fortfarande super skönt i den, så d e ju absolut inget fel på den så sett

    I sommar har vi inget speciellt planerat faktiskt... blir nog ganska lugnt förd mesta.. åka till sommarstället en del blir d nog, o dagsresor kanske Vi får väl se va sommarna har att erbjuda.. e d sånt här tråkigt väder resten av sommaren så hade man ju helst av allt velat gräva ner sig bara o vakna upp igen när solen tittar fram hahah

  • Puma86

    haha ja garvar ihjäl mig.. Lukas har kommit på hur han kan göra pruttljud mot allt o inget.. så så fort han får möjlighet så trycker han munnen mot min arm lr vad som helst o gör prutt ljud Så jäkla underbar!!!!

    Gav honom välling idag me, d va mumms mumms så nu ska vi prova att ge honom en flaska med d på kvällen precis innan han somnar o hoppas han kanske sover hela natten... hoppas hoppas hihi

  • Puma86

    Vi hade en MAM flaska innan, men den ville han inte ta när ja började med ersättning och välling, så ja köpte annan flaska.. och andra nappar till flaskan ESKA lr va dom nu heter Funkar kanon bra!!

  • Puma86

    Om vi inte ska åka till sommarstället i helgen så kan ja hänga med på träffen på lördag....

  • Puma86

    Xeni, Oj va duktig han e Drar han sig upp själv mot möbler o så med lr?
    Shit undrar om inte Lukas hade kunnat gå lite me om man hade hållt i honom.. hehe måste prova d sen när han vaknar Han går ju o står själv i sin gåstol, står långa stunder själv utan stöd i gåstolen så han kanske hade klarat d me
    Va läskigt med blödningen När ja fick min mens så va d inte som en fors som kom alls.. d va som en vanlig mens lixom.. så d låter nästan som Impala sa, att d kanske kunde vart ett missfall... =/ Ring och kolla upp d tycker ja.. d hade ja gjort! Jag har aldrig haft missfall så ja vet inte hur d är lr känns men...

    O d ni säger om att ha ont i höften o liknande, d kan ja hålla med om, men har inte tänkt så mycket på d.. Har ju så ont i ryggen o höften ibland på morran att ja knappt kommer upp ur sängen! Kanske ska kolla upp d där!!

    Vällingen funkar kanon för oss, lr för Lukas, han gillar d, han blir inte så mätt så han sover hela natten dock, kanske ska prova d som froggy ger, nattvälling, längtar ju sååå efter att få sova många timmar i stäck igen..

    Usch inatt har d vart en mardröm rent ut sagt.. Lukas har vaknat varje timma typ, va så trött i morse kl 4 att ja började gråta då va han klarvaken o vägrade somna om....
    Somnade om ett par timmar på morran vid 7 till 9 men d va d lixom... har sån hövvevärk idag så d e inte sant Hoppas natten som kommer blir bättre!!!

    Lukas sitter själv nu längre stunder ialf, så duktig Ska på läkar koll på torsdag, 6 månaders koll! Spännande

  • Puma86

    VI har ju en babybjörn sele här hemma me men den går inte att använda till Lukas längre, han får ju knappt plats i den längre, men ja orkar inte bära honom i den... gick till affären för nåra veckor sen o tog honom i den.. trodde ryggen skulle gå av på mitten o då e d ändå bara 200m till affären, om inte mindre!!
    Har en bärsjal här hemma men den vet ja ju inte hur man knyter o vet ingen somkan hjälpa mig med d heller Så den känns ju som ett onödigt köp! Men ska kolla på anda selar nu, har ju fått bra tips av er här med era länkar så funderar på man ska köpa en sån kanske... allt blir ju så smidigare om man nångång kan ta honom i sele istället för att släpa ut på vagn o hela köret...
    smidigare när man går ut med hunden me som tezz nämnde!! Hade ju underlättat! Visserligen tar ja ju helst långa promenader längs gångvägar när ja går ut med hunden och då e d ju skönt att ha med vagnen så Lukas kan somna i den..

    Jaja.. nu e nästa köp ialf en bilbarnstol, har ju inte fått tummen ur o gjort d än.. han e ju på tok för stor babyskyddet nu

    Inatt sov Lukas bra ialf, vaknade 2 ggr bara o somnade om på morran som han brukar när han vart uppe o vaken 1 - 1½ timma typ så sover vi ett par timmar till, dom gör gott på morran så
    Hoppas denna natten blir lika bra

    Ja tänkte på d med att dom små går när man håller i dom, d gör ju Lukas om man håller honom under armarna asså, fick för mig att ni menade att dom orkade gå o hålla sig uppe själva genom att bara hålla dom i handen typ
    Så då e ju Lukas med i svängarna me hihi

    Lukas gillar inte längre att ligga på mage längre, han rullar över med en gång när man lägger ner honom på mage hehe.. så ja vette fasen om d blir nån krypare av honom, tror han kommer åla sig o sen kommer han gå! Men vi får väl se

    Han har fått pasta med brocoli idag och igår, d gillade han inte så mycket hehe, men d slank ner med lite juice ialf han gillar mer den "fina" maten med oxkött o liknande haha.. bortskämd unge Men bara han äter så e ja nöjd!!!

    Ne nu ska ja ut i solen igen.. solen e ju ÄNTLIGEN tillbaka
    Så skönt att han sover ett par timmar nu på dan så man kan njuta av solen i lugn o ro i sin ensamhet

    SommarKramar!!!

  • Puma86

    Lukas e såååååå mammig, d e så jobbigt ibland då man gärna vill va själv men d går ju inte, ja kan inte lämna rummet om han är hos sin pappa, lr om han vaknar och är lessen så skriker han som en stucken gris tills han får komma till mig
    Pappa e dock rolig på avstånd i dom lägena, när han väl e hos mamma så e pappa rolig, inte annars! dom e roliga dom små.. va dom får för sig!!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2