• Boothwalker

    Retrovagnstråden 19

    Välkommen till Retrovagnstråden!

    Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:


    www.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

    Retrovagn på facebook
    Retrovagnsforumet
    Retrovagn köp och sälj


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

    Många här ser de andra i tråden som nån sorts andra familj och vi pratar gärna om lite allt möjligt. Så även om fokus ligger på Retrovagnar (eftersom det är vårt stora gemensamma intresse) så är inget egentligen OT =)


    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43
    Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
    Facebook - www.facebook.com/group.php
    Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 19
  • jagäraf

    Sen har jag en tvilling (första) och har haft två som jag sålt.




  • Bambusa

    tror de är lika som jagäraf visar på första bilden, och däcken är i kanonskick, eller hela vagnen, ser ut att mest stått inne i nå tort och bra ställe.. får be sambon dra fram den så ja kan knäppa kort nån dag, ja ska helst inte gå mer än på toa... fuskade lite å sydde en amningskudde till en kompis nu ikväll, men de tog inte ens 2timmar... så nu ligger den i torktumlarn med bollar och ska bli fluffig...själv har ja redan 3 olika, varav en är köpt och uppblåsbarn, anra 2 har ja sytt själv.. skönt för axlarna, men skulle aldrig betala så mkt som babybutikerna vill ha... tacka vet ja billigt tyg (hade ikeatyg liggandes) och ikeas billigaste kuddar att stoppa med Skrattande

  • Forumvärd

    Det kommer snart vara möjligt att sälja saker i forumet här också.
    Jag ser fram emot det för jag samlar på bland annat barnvagnshängen och dockvagnar

  • Bambusa

    Jaa.gärna idag... haha... blir inlagd igen...så jobbigt... men har datum 9maj...


    jagäraf skrev 2014-03-27 09:11:59 följande:
    Bambusa, när ska du ha barn igen? Bara lite nyfiken

  • jagäraf
    Bambusa skrev 2014-03-27 11:43:41 följande:
    Jaa.gärna idag... haha... blir inlagd igen...så jobbigt... men har datum 9maj...
    Härligt, fast det är ju bra om barnet stannar lite längre iaf. Har du en sedan tidigare? Eller fler?
  • Bambusa

    Jo.men så mkt problem nu å sjukhus... så less... ja en 5årig flicka.. som knappt sover när ja är på sjukhus


    jagäraf skrev 2014-03-27 11:58:52 följande:
    Härligt, fast det är ju bra om barnet stannar lite längre iaf. Har du en sedan tidigare? Eller fler?

  • Bambusa
    Solig hemma tillsvidare :) hoppade in på babyproffsen i uppsala på väg hem med chassit till gondol, och där kollade en tjej de och sa att de behövs inte bytad nått, bara göras rent och sen smörjas på nytt vid hjulen.. dvs pilla med tops.. lät ju bra iaf  och billigt Plus
  • Fru Fräken

    Hej! Jag har just köpt en underbar vagn från danska märket Itkin. Vagnen är från 1970 och i fint skick för sin ålder. Jag undrar tre saker : Är det någon som kan ge mig någon information om Itkin? Hur sköter jag bäst om de torra gummihjulen? Är det svårt att färga suffletten? Suffletten ser helt ok ut nu, men jag tror helhetsintrycket skulle bli ännu bättre om man fick den helt jämn i färgen. Det finns några partier som är lite ljusare. Tar även gärna emot tips om övriga skötselråd, retrovagnsvärlden är helt ny för mig.

  • jagäraf
    Fru Fräken skrev 2014-03-30 23:30:24 följande:
    Hej! Jag har just köpt en underbar vagn från danska märket Itkin. Vagnen är från 1970 och i fint skick för sin ålder. Jag undrar tre saker : Är det någon som kan ge mig någon information om Itkin? Hur sköter jag bäst om de torra gummihjulen? Är det svårt att färga suffletten? Suffletten ser helt ok ut nu, men jag tror helhetsintrycket skulle bli ännu bättre om man fick den helt jämn i färgen. Det finns några partier som är lite ljusare. Tar även gärna emot tips om övriga skötselråd, retrovagnsvärlden är helt ny för mig.
    Hej, sätt in en bild av vagnen så kan jag ta reda på lite mer. Jag ska hälsa på en riktig barnvagnsguru på torsdag och bl a kollai hennes Itkinkataloger även för egen del
Svar på tråden Retrovagnstråden 19