Inlägg från: camelen |Visa alla inlägg
  • camelen

    kan cysta hämma att bli gravid?

    IdaValo skrev 2011-05-31 11:38:23 följande:
    Hej mamma Linder!
    Du är inte den enda :)
    Jag är 28 och vi har försöka att skaffa barn i snart ett år, men inget händer...jag har däremot haft en massa konstiga symtom. Så igår var jag hos gyn och det konstaterades att jag hade en 4 cm cysta. Och inte ett enda ägg som var tillräckligt stort för att bli befruktat. 
    Däremot så hade jag Äl.
    Det jag förstod av gynikologen ( pratade inte så bra svenska, men nog så skicklig) var att cystan hindrade äggen från att växa till sig. 
    Jag fick en kur Provera ( 10 dagars) och efter det så ska jag komma tillbaka för återkoll. Förhoppningsvis har den försvunnit då och äggen kan börja leva sitt eget liv, men vi får väl se :) 

    Hur gick det efter "kuren" med provera??
    Jag är nu i den sitsen,dvs en cysta medelstor ca 5,8 cm har upptäckts i min högra äggstock då jag sökte gyn pga att blödningen aldrig upphörde efter mens.
    Jag fick provera utskrivet och har tagit två/dagen i tre dagar nu men blöder fortafrande jättemycket ;-(
    Min gyn sa att jag skulle öka dosen om det inte slutar blöda om 3-4 dagar.
    Däremot så sa min gyn att Provera är endast för blödningen och att jag ska på återkoll först om 3 månader! 
    Jag önskar bli gravid snarast och mår nu skitdåligt pga denna cysta/blödning men gyn sa att jag kan blio gravid även om den är kvar ett tag....      
Svar på tråden kan cysta hämma att bli gravid?