Inlägg från: Lilinanan |Visa alla inlägg
  • Lilinanan

    Söker likasinnade som drömmer om barn via adoption, som dessutom är pratsugna!

    Hej! Får jag vara med? Jag och min man har precis startat vår utredning och hade vår djupintervju i veckan. Nästa vecka har vi intervju tillsammans och hembesök. Vi har världens bästa utredare som säger att allt borde vara klart i slutet av mars/ början av april, drygt tre månader alltså. Är så glada över det! Vi tror att vi ska adoptera från Nigeria, Madagaskar eller Zambia om inte adoptionscentrum har någon bättre plan för oss. Har haft vårt könummer i två år snart.

  • Lilinanan

    Vi tror att vi passar in bäst där. Vi vill adoptera från ett land där man stannar ett tag så vi lära känna varandra och anknyter på plats. Sen är vi 40 och 37 och har bara varit gifta i två år, så många länder går bort, vi kan inte vänta så länge. Vi får kanske se vad AC säger också. Är osäker på att vara beredd på att ta emot en fyraåring, man har missat så mycket av sitt barns liv då. Vi är bara med i AC, har vart sen två år. Vi var tidigare även med i FFIA som tyvärr ju fick avveckla. Ja, jag älskar vår utredare! Hoppas att det går så smidigt som det verkar. Snöflinga: Jag såg att du är intresserad av Etiopien, det hade jag velat om det inte var för väntetiden. Hur länge har du köat?

  • Lilinanan

    Jo, vi passar inte in på barnens vänner. Är för gamla eller har varit gifta för kort, och så var det där med svenska kyrkanmedlemskap också. Vi skulle kunna gå med igen, men då måste jag döpas och få undervisning i kristen tro. Måste vi så gör jag det, men jag tror att jag kan slippa det. Jag är också väldigt peppad på Afrika, har alltid haft starka känslor för Afrika så jag hoppas på ett Afrikanskt land.

  • Lilinanan

    Snöflinga, har er organisation läst ert förslag till utredning? Vi fick vårt första utkast i veckan, jag ringde AC och ville att dom skulle läsa den, men hon jag pratade med tyckte inte att det var nödvändigt, vi diskuterade vissa frågor bara, men jag blir ju osäker på om den är bra skriven. Det står i alla fall att vi har goda förutsättningar att ge ett adopterat barn eller syskonparet trygga och goda uppväxtförhållanden. Tror att det betyder att vi kan adoptera syskonpar, vilket vi egentligen inte har tänkt och inte pratat om direkt.

  • Lilinanan

    Jag tänker att vi kanske ändrar oss angående syskon när vi inser att vi är för gamla för att adoptera ett i taget. Skickade precis utredningen till AC, hoppas att jag hinner att få svar, ska lämna tillbaka den till utredaren på måndag. Vår utredning är 6 sidor idag.

Svar på tråden Söker likasinnade som drömmer om barn via adoption, som dessutom är pratsugna!