• apburen

    Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

    Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

    Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

    Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

    Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

    www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

    Gömde länkarna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

    Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

  • Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • seriösanvändare

    Nej, men det beror på att jag inte vill ha någon inneboende. Särskilt inte en främling. Spelar ingen roll om det är en svensk eller någon annan.

    Det är väl inget fel att ta emot flyktingar i sina hem om man vill det. Det är en fin gest. Men dagens "invansion" löser sig inte för att några privatpersoner öppnar sina hem, det kommer alldeles för många ändå. Förr eller senare måste vi stänga gränserna om detta fortsätter.


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Ego Lovers
    Litet My skrev 2015-10-16 18:58:53 följande:

    Det hade jag gärna gjort om jag haft plats, men just nu är vi ett rum kort enbart familjen.


    Men ni kan väl dela rum?
  • Ego Lovers
    apburen skrev 2015-10-16 18:57:10 följande:
    Du har skrämmande rätt.
    Mitt hopp står till SD och att deras kampanj lyckas.

    Ärligt talat förstår jag inte hur folk vågar sätta barn till världen idag.
    Skrämmande att egot har rätt!
  • Ego Lovers
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 19:52:57 följande:

    Nej, jag vill inte ha främlingar i mitt hem. Flyktingmottagande ska finansieras av skattesedeln, inte av privatpersoner.

    Det gör mig inte till hycklare. Så trött på det icke-argumentet. Isåfall är alla Sd-are hycklare som inte öppnar sina hem för fattigpensionärer.


    Men varför skulle fattigpensionärer vilja bo hos en SD:are när de redan har ett eget hem?
  • Notetur Nomen
    Gert skrev 2015-10-16 20:23:31 följande:

    Nej, ingen inom 7K menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem, inte än så länge i alla fall. Men verkligheten är den att flyktingar bosätter sig i familjers hem på grund av 7Ks politik, samt att myndigheter och vänsterorganisationer uppmanar folk att göra det.

    Ingen inom SD har uppmanat folk att ta emot fattigpensionärer i sina hem. 


    Goddag yxskaft. Det går inte att diskutera med någon som inte läser ens inlägg. Godnatt.
  • Gert
    Ego Lovers skrev 2015-10-16 21:04:33 följande:
    Men varför skulle fattigpensionärer vilja bo hos en SD:are när de redan har ett eget hem?
    Speciellt när många fattigpensionärer redan är SDare. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 21:16:57 följande:
    Goddag yxskaft. Det går inte att diskutera med någon som inte läser ens inlägg. Godnatt.
    Svaret var inte till belåtenhet, antar jag. Det är jobbigt när man har fel.
    Give ´em Hell!
  • Ego Lovers
    Gert skrev 2015-10-16 21:22:33 följande:
    Speciellt när många fattigpensionärer redan är SDare. 
    Give ´em Hell!
    Och det har farbror Gert koll på!
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?