• Brallans

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    H0nd3ndär skrev 2022-04-08 10:11:12 följande:
    Det är vip ja, men vip behöver inte bara så dyrt. Man kan få rätt bra rabatter på orginalpriset om nan håller utkik. Tror jag betalade drygt 300 kr för ett år nu i början av denna cykeln.

    Är på cd 14. Har ofta äl cd16-cd18 så hoppas på positivt äl-test snart och att tempen sedan sticker.

    Ja tempar ofta ungefär samma tid ändå. 6.55-7.10. Men tycker ändå det hoppar. Speciellt där runt slutet av mensen är tempen totalt opålitlig. Därför värdena saknas. Tror de dagarna låg uppemot 36.8. Alltså orimligt högt för att va innan äl.
    Kul att kunna jämföra, blir mer och mer sugen på att tempa både oralt och vaginalt nu haha 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 11:12:45 följande:

    Så kan det absolut vara! Men har ju ofta ett par såna per år. Nästan så vi håller tummarna för att det är mensen nu då ;)


    Haha. Tack! Varje gång jag varit gravid har den ökat ytterligare ett snäpp på typ äl +9-10, så får se hur den beter sig nu! Hade bara 10 dagars lutealfas förra månaden, så bim är redan på torsdag :P


    Haha japp det skiftar fort vad man håller tummarna för :) 

    ah okej då bestämmer vi att det blir så denna månad med :) brukar du testa tidigare eller på BIM? El så kanske du vet redan utan att testa beroende på temp? 

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 13:02:18 följande:
    Förut när jag försökt har jag testat på bim om tempen hållit sig hög, eftersom det ändå bara varit typ äl+10-11. Detta är andra cykeln efter jag tog ut hormonspiralen, så får se hur jag gör nu. Kanske tar ett test på typ onsdag om tempen inte gått ner tills dess. Övertygad om att ägget släppte sent på lördagskvällen (var fällknivsstatus fram tills dess och sen släppte all smärta poff) men eftersom tempdippen kom på söndagen har ff satt äl till då. Med andra ord är väl bim ons-tors 8)
    Trodde faktiskt att jag var det förra månaden pga otaliga gravsymptom, men visade sig bara vara biverkningar efter spiralen, så nu tror jag absolut inte att jag är det!
    Hahaha fällknivsstatus det var ju sjuka passande :) 

    Ah snöpet att det blev så men skönt att veta varför iaf, det är ju ändå rätt häftigt hur bra man lär känna sin kropp när man har bebis verkstad, jag har räknat ut att inte lyssna alls på eventuella tidiga symptom då de är exakt likadana när jag sedan får min mens men att jag har sjukt tydliga äl symptom.. "kranen" öppnas och "kranen" stängs.. har använt det nu till min man senast "kranen är öppen det är dags att kliva in" typ haha
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 14:15:20 följande:

    Hahaha. Klockrent! 


    Jag tycker också att många symptom är likadana som innan mens, men den här gången lades det liksom till x antal typiska gravsymptom, som andfåddhet och blodsmak i munnen. De brukar jag inte direkt ha innan mens xD


     


    Ja de vore ju sjukt drygt att ha det varje månad ihop med allt annat man får dras med ;) 

    Jag inväntar morgondagens temp nu, beroende på vad den visar kanske jag ändrar om från Spotting till lite så jag får börja om på ny cykel.. 

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-08 20:07:41 följande:
    Låter som en bra plan! Hur mycket blöder du nu då? Du får uppdatera imorgon bitti! :D

     


    Tempdipp idag, var lite blod igår fram till em sen försvann det.. skulle jag känna mig lite motiverad skulle jag kunna sätta light på torsdagen iaf.. fick mig ett gott skratt iaf då de känns som kroppen är kvar i något försenat april skämt :) 

    Hur går det för dig? 

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-09 09:44:24 följande:
    Älskar din inställning! Inte lönt att ödsla tårar och frustration på det, även om det ibland är en omöjlighet att låta bli såklart.
    men det blöder ingenting nu, eller? Hoppas fortfarande på att det var en implantationsdipp + nidblödning du fick, men isf borde tempen stiga massor imorgon! Vad låg den på imorse då?

    Här knallar det på! Är på äl+6-7 idag och tempen ligger på stadiga 37,2. Varje gång jag varit gravid har jag fått ytterligare en liten höjning kring typ äl+9-10, så får se hur det blir kommande dagar. Har börjat få en hel del molvärk idag med, men är klassiskt sisådär 4-5 dagar innan mensen kommer för min del. Kanske för att man skall bli mer lättad än ledsen när den väl dyker upp ;P

    Jamen tack detsamma :) får se hur länge det håller i sig hahaha. 


    Lite brunt nu efter frukost,  håller mig till det för eventuella känsliga tittare.. den låg på 36,2 imorse.. är inte insatt i en sån dipp men tycker den borde dippa en dag inte två dagar neråt i temp men vad vet jag :) är tempen låg imorn med så får detta bli mens så går jag vidare till nästa månad istället. 

    åh spännande hoppas den ökar inom de närmsta dagarna, haha ja kroppen får ju vara lite bjussig iaf ;) 

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-10 06:17:05 följande:

    Hur har det gått Brallans?
    Själv vaknade jag av ömma bröst inatt. Mycket märkligt. Inget jag brukar göra.. xP Tempen på stadiga 37,2 fortfarand. To be continued.. ..


    Halloj, 

    Åh spännande, låter ju lovande :) hejja tempen! 


    nja, den gick bara upp 0,2 från igår till 36,4 så inget att hurra för, det jag kan hurra för är ju att äl borde komma tidigare denna månad och då är jag hemma och inte bortrest :) ska nog lägga light Tors-fre 

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-10 09:20:46 följande:
    Låter som en bra plan! Du kanske hade en äl-fri cykel förra helt enkel. Hoppas att du får en jämnare graf nu med hjälp av konverteraren. Min är nästan tråkigt stabil xP Har jämt fått en liten dipp och sen ytterligare ökning vid graviditet, så ser inte ljust ut sett ur det perspektivet denna cykel..  // Obestämd

    Ja så är det säkert, ja den var toppen har roat mig med att lägga om alla mina tempar rätt och nu ser det mkt bättre ut. :D
     
    Ja det är ju både för och nackdel att kunna se sina gamla gravidgrafer, men så länge tempen är hög hejjar och håller jag tummarna för ett plus för dig :) 

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-10 09:23:20 följande:
    Här är mina två senaste graviditeter. Ganska lika kurvor ändå!

    Ja de var väldigt lika :)


    för mig är det lite skräckblandad förtjusning att jämföra med min gamla gravid graf haha 

  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-04-10 10:16:43 följande:

    Jag har nyss börjat använda FF så vet inte riktigt hur det funkar. Tungan ute Postar min kurva så får ni experter uttala er om ni vill. Skrattande


    Hej 

    skrev i ditt inlägg i andra tråden men kul att du börjat med FF :D 
    Kul med fler grafer att kika på, tycker din ser lovande ut men den riktigt experten är Symetrical ;) 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida