Inlägg från: Anonym (Hundhaj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hundhaj)

    Måste man välja mellan hund och karriär?

    det låter som om det skulle funka för er om ni kommer att jobba hemma 4 dagar av 5 så länge ni har bra passning den sista dagen. För vår del blev det absolut något som påverkade karriären negativt (eftersom det var det du ville ha fokus på). Min man fick tyvärr ta smälleni detta fall. vi hade ungefär som er med möjlighet till hemarbete några dagar var. Efter ett tag blev jag erbjuden nytt jobb och vi kunde pussla så att det funkade med hunden Trots att jag inte riktigt i samma mån hade möjlighet att jobba hemifrån då. i min nya tjänst ingick också ca 2 övernattningar utomlands per månad. bara övernattningarna blev ett problem eftersom de inte alltid var samma dagar. Det var alltså svårt för min man att planera in det så att det passade bra med hans jobb. Det löste sig alltid, men det blev en del sura miner när han behövde jobba hemma just onsdag till fredag en vissa vecka och hans chef då hade planerat in möten eller att min man skulle hålla en presentation på plats någon av dagarna. Då var det ändå bara 2 nätter per månad. Men det  hängde över oss hela tiden. Jag kände mig elak som inte kunde hjälpa till och min man kände en stress över att bara lösa det. 


    efter ett tag så blev även min man erbjuden en annan tjänst. Det var absolut ett steg uppåt och något han verkligen ville göra. Däremot var det inte hemarbete på samma sätt och han skulle i snitt ha 1 övernattning borta per månad. Ingen av våra tjänster gick direkt att gå ner på deltid. Det slutade med att han fick tacka nej för att vi inte Fick ihop det med hunden. Vi kände att det inte var rimligt att ha hundvakt föera dagar i veckan. 


    min man har nu fått motsvarande tjänst trots allt, men då flera år senare efter att hunden inte längre Finns, men han är nu väldigt efter sin plan på hur karriären skulle se ut. 

Svar på tråden Måste man välja mellan hund och karriär?