• Anonya

    Tw traumatiskt missfall

    Usch, vad jobbigt. Fick sambon vara med som stöd? Hoppas du fick god hjälp av dem du mötte. 
    Klarade du verkligen av att jobba efter att dels inte sovit alls, dels gått igenom detta med så mycket smärta och dessutom dessutom det psykiska? Självklar sjukanmälan, tänker jag. 

    Bra att du skrev. Kanske skriva ännu mer detaljerat i dagbok för dig för att bearbeta? Berätta allt i detalj för sambon? Prata om vad som hände och dina upplevelser och känslor om du har familj, släkt eller vänner du kan göra det med. Sambon också förstås, men utöver. Har du inte det eller det inte räcker, så ta hjälp av sjukvården. 

    Gör det som känns bäst för dig vid olika tillfällen: sysselsätt dig med vardagssaker och arbete men inte så det blir flykt ändå annat än högst tillfälligt ibland, gråt och sörj, skäm bort dig. Hoppas du och sambon kan vara bra stöd för varandra också. Samma sorg tar sig ändå olika utlopp hos olika personer och det kan vara viktigt att komma ihåg. Du upplevde också det direkt fysiska traumat. Kram till dig. 

  • Anonya
    Barnläängtan skrev 2022-09-16 10:46:17 följande:
    ja Det har varit ganska jobbigt. Sambon har tack och lov funnits där längs allt, vår kärlek för varandra har verkligen utvecklats på sätt som gör mig tacksam. På natten bad jag honom åka hem o sova så han skulle samla energi tills jag kom hem och då han gjort allt här hemma i npgra veckor så var han värd den vilan och fannS med mig hela natten via telefon.

    Jag håller med dig, jag borde ha sjukskrivit mig men jag vet inte vad det är för fel på mig, jag hatar att visa mig svag o misslyckad så det tar emot enormt att sjukskriva mig. Jag skulle även varit utomlands med jobbet idag men jag låg ju inlagd dagen innan flyget skulle gå så fick i sista sekund meddela att jag inte kan hänga med så jag sitter hemifrån och hjälper dem på alla sätt jag kan.

    ja det var skönt att få ur sig det och har även ringt runt till familjen och berättat vad som har hänt så får väldigt tacksamt mycket stöd och det kommer nog föra oss mycjet närmre med då vi har varit dåliga på att hålla kontakten och livet har rullat på.

    jag har gått igenom i detalj med sambon som tyckte det var väldigt jobbigt att höra men tyvärr så blev han mer ledsen att han inte fanns där medans jag är tacksam att han Slapp se Allt för han är redan orolig som det är.

    tack snälla för att du tog dig tiden att läsa och svara, det värmer i hjärtat på mig.
    Vad bra att du fick fint stöd av sambon och att du även kan prata med din familj om saken. Hur mår du nu?
Svar på tråden Tw traumatiskt missfall