• Tom Araya

    Svärmor rasist

    Räkmacka skrev 2023-04-06 04:34:13 följande:
    Svärmor rasist

    Hej! Jag är en invan tjej som är gift med en svensk kille sen 9 år tillbaka. 


    vi fick barn förra året efter många års försök till graviditet.  nu när bebisen är kommen så har svärmor börjat uttala Sig rasistiskt. Hon sa tex : undra flicksb blir brun som du. Och mörk är det sämsta man man vara.  Jag mår så dåligt över detta . Många sömnlösa nätter. Vill inte att mitt barn ska få höra sånt här när hon blir större och speceillt inte av hennes farmor. 


    va ska jag göra? Hur ska jag bemöta henne när hon säger såna saker? könner sånt hat mot henne.  


    saken är det att jag ska skita i henne men Jag vill inte att mitt barn är hos henne utab att jag är där. allså att hon bara är hos henne med sin pappa. T


    Det låter rasistiskt, men behöver inte nödvändigtvis vara det.

    I Kina anses det vara "finare" att vara blek i huden exempelvis, vilket inte har så mycket med ras att göra, eftersom kineser själva strävar efter att vara/bli/se bleka ut.

    Förr (17-1800-talet typ) så ansågs det bland vita västerlänningar vara finare att vara blek i huden då solbrändhet talade för att man var av enkel arbetaklass som jobbade mycket hårt utomhus.

    Sedan ändrades modet och vita skulle skulle bli bruna genom att sola mycket eller använda brun-utan-sol-kräm.

    Men prata med din kille. Det är huvudsakligen han som ska hantera sin mamma, särskilt i ämnen och ärenden som kan vara väldigt svåra och känsliga för dig att ta med svärmor. Din kille borde också försvara dig när omgivningen bemöter dig illa.
Svar på tråden Svärmor rasist