• Mandelflarn

    Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget

    AndreaBD skrev 2023-06-12 17:23:24 följande:
    Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget

    Vad ska jag göra?  Allt i samband med min mobil hängde ihop med mitt jobb-email-adress. Nu jobbar jag inte kvar, dvs. arbetsplatsen har lagts ner helt, och då försvann min email-adress och nu kommer jag inte åt t.ex. youtube. Och det går inte att ändra för att då skickas det hela tiden mail till den mailadressen som ju inte längre finns. 


    Just därför skall man ha dubbla simkort och profiler i mobilen om den tillåter detta annars har man två mobiler. Att kladda ihop jobb och privatlivet i samma konto är inget jag rekommenderar någon för då blir det strul förr eller senare.

  • Mandelflarn
    AndreaBD skrev 2023-06-13 07:37:49 följande:
    Jag hade funderat på att be chefen som har tagit bort den att återställa den. Det vore betydligt enklare. Men jag har hittills dragit mig för att besvära honom. 
    Om du kan lös det den vägen är det nog bästa lösningen.
  • Mandelflarn
    AndreaBD skrev 2023-06-13 08:37:19 följande:
    Har precis ringt honom. Han är inte säker om det går men ska försöka. Annars kan samsung supporten hjälpa mig, jag ringde dem också. Pust.....Glad
    Om du kopplar mobilen till en dator går det få ut det mesta via olika gratisprogram beroende på operativsystem.
  • Mandelflarn
    sextiotalist skrev 2023-06-13 13:31:57 följande:

    Lycka till med att fixa det med Youtube.
    Jag har i över ett års tid försökt att få familjeliv att byta min epostadress 


    Att jämföra FL och Youtube är ju en intressant jämförelse.
  • Mandelflarn

    Hela iden med ett single sign-on konto i molnet hos t ex Google, MS eller Apple är att man har ett konto på alla enheter.

Svar på tråden Hjälp, jag har sabbat min mobil - konto borttaget