Inlägg från: Kia761 2 |Visa alla inlägg
  • Kia761 2

    Acceptans i rikemansområden i Stockholm som adopterad från Asien.

    Funderar på att flytta till Stockholm pga av jobb.  Bor för närvarande i en välbärgad mindre kommun i Västsverige i anslutning till Göteborg. Här är vi och barnen etablerade och har god status med fina vänner och massa kompisar till barnen, en flicka och pojke 12 och 14 år.
    Ett jobberbjudande i  Stockholm har dykt upp som är väldigt lukrativa för både mig och min man. Vi vill gärna bosätta oss i ett bra område med hög levnadsstandard . Vi har råd att köpa hus i både Bromma och Danderyd som skulle passa oss rent placeringsmässigt. Min fråga är, hur blir man sedd som adopterad och som mlna barn halvasiater? Någon med erfarenhet som kan ge input?

  • Svar på tråden Acceptans i rikemansområden i Stockholm som adopterad från Asien.
  • Kia761 2

    Min erfarenhet av konservativa är att det är en mindre acceptans för icke-svenskar , ja. Nu hade jag helst velat ha svar från icke-vita svenskar för att verkligen få ett perspektiv från någon som har erfarenhet i första person. Jag är inte intresserad av att knyta an med personer bara för att dom är rika, det är inte det jag är ute efter. Jag har vänner på alla sidor av inkomstskalan däremot så vill jag personligen ha en viss levnadsstandard och det finns inte i alla områden i Stockholm.  Stor trädgård, större friliggande villa, lugnt område utan för mycket störande oljud, närhet till city och gärna någon kvarterskrog. 

  • Kia761 2

    Tack för alla svar. Vad gäller Bromma är det kanske Ålsten eller Smedslätten som känns som bra alternativ.  Jag är väl en person som varit förskonad från rasism och även mina barn tack och lov. 

Svar på tråden Acceptans i rikemansområden i Stockholm som adopterad från Asien.