• Anonym (Oroad)

    Svartmålad

    Jag träffade en kvinna en kortare period och hon blev väldigt snabbt gravid. 
    Tyvärr var inte detta en relation som skulle vara, hon var gravid innan vi ens setts i två månader. Jag var på väg att avsluta relationen redan innan jag fick reda på detta.
    Kommentarer om att jag borde använt preventinmedel undanbedes, ni vet inte hur det gick till.
    Iallafall. Jag avslutade relationen och hon är extremt bitter och arg på mig, hon bröt kontakten med mig efter hon varit gravid några månader.
    Nu borde hon föda vilken dag som helst, om hon inte redan har gjort det.
    Jag har fått höra att hon svartmålar mig extremt mycket till olika instanser redan nu, exakt hur jag vet detta vill jag inte riktigt gå in på för att inte outa mig själv.
    Men hon påstår att jag är farlig, ämnar skada henne och/eller barnet och säger att det nu finns många insatser för att hjälpa henne och barnet från mig.
    Vet också att hon har båda sina föräldrar med i allt och de hejar på henne i detta.
    Jag har aldrig hotat henne eller gjort henne illa på något som helst sätt eller gjort något som skulle få mig att framstå som farlig. Jag är en helt vanlig man, akademiker med stabilt jobb och stabil tillvaro. Ostraffad, sysslar inte med droger och dricker otroligt sällan alkohol och då i väldigt små mängder.
    Vad kan jag göra i den situation jag befinner mig i? Ingen myndighet har kontaktat mig, från modern är det knäpptyst och det känns som att jag som far är helt rättslös i detta.
    Hon har tidigare innan hon bröt kontakten uttryckt att det är såhär det blir när jag inte vill vara tillsammans med henne.
    Hon har historia av psykisk ohälsa, inget som jag tror gör henne farlig för någon annan än sig själv, men det kändes relevant att förtälja.
  • Svar på tråden Svartmålad
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-06 17:18:59 följande:
    Han har försökt ts kontakt med henne, få till någon form av försoning men enbart blivit avvisad. 

    Tyckt om och tyckt om. Han ville avsluta relation innan det uppdagades att hon var gravid eller innan blev gravid. Tycker att det tyder på att han tyckte om henne? Hade känslor för henne? 

    Att kvinnan svar ålar ts, vägrar kontakt och vägrar låta han träffa sitt barn är saker som kommer ligga henne i fatet vid en eventuell vårdnadstvist. 

    Varför ska han visa att han ändrat sig när han inte har det? Hon vill inte heller ha tillbaka honom. Tycker fortfarande att det ser ut som att de båda vill försöka igen?

    Att ts ska försöka få tillbaka henne är alltså enda vägen du anser att ts kan och ska gå. Och hur bra har det fungerat? 

    Ja, han har tyckt om henne en gång i tiden, jag tror inte att en man dejtar och ligger med en kvinna som han inte tycker om.


    Ja, det är möjligt att det kommer ligga henne i fatet vid en vårdnadstvist. Men det som JAG pratar om skulle det inte bli någon vårdnadstvist, eftersom de skulle bo ihop.

    Jag har redan svarat på varför. Se gärna mina tidigare inlägg. 
    Jag har aldrig påstått att det ser ut som att de vill försöka igen. Det jag skrivit är att om TS skulle försöka, säga rätt saker osv så kanske hon skulle vilja det. Och varför TS skulle göra det, ja det har jag skrivit flera gånger nu.

    Det går inte att svara på hur det har fungerat att göra som jag föreslog, eftersom det inte har hänt. Däremot har han försökt göra som ni andra tycker, och det har inte fungerat alls.

  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2023-12-06 17:35:24 följande:
    Nu har ju redan exxet svartmålat TS och lagt fram saker utan belägg och bevis pga att hon blev kränkt. Så att hon är förmögen att göra det, det är ju redan fastställt. Hon skulle ju bara fortsätta med det hon redan gör...
    Och det kan mycket väl redan komma att ligga henne i fatet vid en vårdnadstvist....
    Men att ge henne mer att bli kränkt över och mer ammunition (sann denna gång) att leverera till myndigheterna känns ganska korkat...

    Och jag vet inte om jag skulle kalla förtal och att systematiskt förvägra kontakt till ens barn som "gammalt groll".
    Jag tror de flesta skulle nog kalla det grovt och oförlåtligt....
    Du kanske förlåter om medföräldern till dina barn medvetet skulle förvägra dig kontakt med dina barn pga att du gjort slut men de flesta skulle nog ha svårt att vända blad och lita på någon som gjort detta....
    Ja, det skulle ligga henne i fatet, i så fall. Därför skulle det inte vara så smart av henne att dra fram ännu mer skit och försöka göra ner TS, tex anklaga honom för det du skrev om.

    Oavsett vad du kallar det för så kan de komma över det, och jobba med problemen. Ja, det skulle vara svårt, absolut. Men för rätt ändamål så klarar man det mesta.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-06 19:29:51 följande:
    Finns många som dejtar och ligger med folk för att sedan komma fram till att de inte tycker om varandra, eller att den ena inte tycker om den andra. 

    Brukar du bo ihop med folk du inte gillar? Ha en relation med folk du inte gillar? 

    Vi vet inte om har tagit den juridiska vägen ännu så hur det har gått är det ingen som kan svara på. 

    Däremot har han gjort som du förslog och det har gått åt helvete eftersom hon inte vill ha någon kontakt. Tycker du fortfarande han ska försöka? Riskera att bli anmäld för stalking, kanske få ett kontaktförbud mot sig. Hur tror du det skulle gagna honom i att få träffa sitt barn? 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-08 11:42:10 följande:
    Finns många som dejtar och ligger med folk för att sedan komma fram till att de inte tycker om varandra, eller att den ena inte tycker om den andra. 

    Brukar du bo ihop med folk du inte gillar? Ha en relation med folk du inte gillar? 

    Vi vet inte om har tagit den juridiska vägen ännu så hur det har gått är det ingen som kan svara på. 

    Däremot har han gjort som du förslog och det har gått åt helvete eftersom hon inte vill ha någon kontakt. Tycker du fortfarande han ska försöka? Riskera att bli anmäld för stalking, kanske få ett kontaktförbud mot sig. Hur tror du det skulle gagna honom i att få träffa sitt barn? 
    Det är ju precis det jag säger, en gång i tiden har han ju tyckt om den kvinnan.

    Det är ju det som ni har rått honom till som han har gjort, försökt ta kontakt med familjerätten osv. Och det har inte alls gått bra.

    Nej han har inte alls gjort det jag föreslog, han har själv skrivit att han inte vill det, så nej det har han inte provat.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-08 13:53:52 följande:
    Det är ju precis det jag säger, en gång i tiden har han ju tyckt om den kvinnan.

    Det är ju det som ni har rått honom till som han har gjort, försökt ta kontakt med familjerätten osv. Och det har inte alls gått bra.

    Nej han har inte alls gjort det jag föreslog, han har själv skrivit att han inte vill det, så nej det har han inte provat.
    Nej, det inge säkert han någonsin egentlig har tyckt om henne. Och oavsett om han har det så är det inte synonymt med att man kommer få tillbaka sina eventuella känslor. 

    Vi vet inte om han har tagit kontakt med familjerätten ännu. Förövrigt så har inte sitt råd heller gått så bra, faktiskt sämre än vad de andra raden han har fått. 

    Han har tagit kontakt med henne, vilket är ett första steg på det du föreslog. Att han ljuga för att eventuellt få träffa sitt barn är bara helt idiotiskt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-08 14:45:02 följande:
    Nej, det inge säkert han någonsin egentlig har tyckt om henne. Och oavsett om han har det så är det inte synonymt med att man kommer få tillbaka sina eventuella känslor. 

    Vi vet inte om han har tagit kontakt med familjerätten ännu. Förövrigt så har inte sitt råd heller gått så bra, faktiskt sämre än vad de andra raden han har fått. 

    Han har tagit kontakt med henne, vilket är ett första steg på det du föreslog. Att han ljuga för att eventuellt få träffa sitt barn är bara helt idiotiskt. 
    Det är ganska rimligt att han tyckte om henne eftersom han dejtade henne det skrev du ju själv. Jag har inte sagt att det är synonymt med att man kommer få tillbaka sina känslor.

    Det har han ju visst gjort. Inlägg 138.

    Nej det är inte alls ett första steg på vad jag föreslog. Ett första steg på vad jag föreslog är att skriva som jag föreslog.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-08 14:50:43 följande:
    Det är ganska rimligt att han tyckte om henne eftersom han dejtade henne det skrev du ju själv. Jag har inte sagt att det är synonymt med att man kommer få tillbaka sina känslor.

    Det har han ju visst gjort. Inlägg 138.

    Nej det är inte alls ett första steg på vad jag föreslog. Ett första steg på vad jag föreslog är att skriva som jag föreslog.
    Och hur hade du tänkt att han ska tala om för henne att han vill ha henne tillbaka om han först inte ska ta kontakt? Med röksignaler eller? 

    Då hade inte ens en faderskapsutredning startats när han tog första kontakt med familjerätten. 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-08 15:21:20 följande:
    Och hur hade du tänkt att han ska tala om för henne att han vill ha henne tillbaka om han först inte ska ta kontakt? Med röksignaler eller? 

    Då hade inte ens en faderskapsutredning startats när han tog första kontakt med familjerätten. 
    Skriva till henne, om inget annat fungerar.

    Nej, det sa jag inte heller. Men du påstod att vi inte vet om han tagit kontakt med familjerätten men det har han ju.
Svar på tråden Svartmålad