Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

    KRIG

    Krigsrisken har inte varit så stor sedan WW2. Putin är helt klart inte mentalt frisk, vilket jag påpekade redan när kriget inleddes.

    Så jag vill också veta vad alla de (läs SD-are) som avfärdade krigsrisken då tycker idag.

  • Tecum
    Dr Nail skrev 2024-01-08 17:27:11 följande:

    Ryssland kan inte ens besegra ukrainska bönder i 9 år. Det är deras Vietnam.


    Att eskalera konflikten utanför Ukraina är det bästa sättet att stoppa vapenhjälpen dit. Putin har kört fast och måste göra något drastiskt. Och när Trump vunnit valet i USA tvingar han Nato att lämna Europa åt sitt öde, vilket Putin vet. USA är inte längre en demokrati och om ett år har vi tre diktatorer som styr de tre stormakterna och alla har ett gemensamt mål, att stoppa demokrati och yttrandefrihet.

    Jag är rädd att ÖB och regeringen vet mer än de vill säga, hemliga underrättelsedata om Rysslands planer.
  • Tecum
    Never23 skrev 2024-01-09 06:49:27 följande:

    Jämför du Sverige mer Ukraina? Så dumt herregud😵?💫 Sverige var inte ens med i Sovjetunion så varför skulle Ryssland anfalla Sverige? 


    Tror du på fullt allvar att Sverige kan (eller ska) hållas utanför ett krig när Putin anfaller de baltiska staterna? DET är dumt...
    Och även du måste väl veta att de var ockuperade av Sovjetunionen.
  • Tecum
    Dr Nail skrev 2024-01-09 02:24:07 följande:
    Stoppa vapenhjälpen till Ukraina genom att vända ALLA vapen emot sig. Inklusive Ukrainas. En riktigt avancerad strategi där.

    Shit vad alla är profeter. Om jag hade såna superkrafter, skulle jag använda dem till att dra in feta cash på betting, istället för att sitta här och prata med främlingar om konstiga saker.
    Om du sätter en slant på att det blir fler krig i Europa inom 5-6 år lär oddsen inte ge mer än pengarna tillbaka...

    Nu väntar Putin på att hans kompis Trump ska vinna valet. När Nato så är förlamat av USA:s svek och inre stridigheter gör Putin som han vill. Ett Ukraina utan vapenhjälp utifrån är ett lätt byte. EU behöver sina vapen själva. Det räcker med några smärre operationer från Putin för att fokus ska flyttas från Ukraina.
Svar på tråden KRIG