• Nandez

    Sveriges Mästerkock 2024

    I kväll börjar Sveriges Mästerkock, här pratar vi om stort och smått i trevlig anda

    Väl mött😀

  • Svar på tråden Sveriges Mästerkock 2024
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-04-15 19:07:27 följande:
    Tycker det är fel om någon som är juryns favorit slinker igenom även om denne är något sämre än någon som inte är favorit
    Ja det tycker jag med och många andra tittare som det skrevs om i media.
  • Tobben
    Nandez skrev 2024-04-15 19:07:27 följande:
    Tycker det är fel om någon som är juryns favorit slinker igenom även om denne är något sämre än någon som inte är favorit
    Vilka har lagat något äckligt och ändå slunkit vidare?
  • Jhannis
    Tobben skrev 2024-04-16 17:49:39 följande:
    Vilka har lagat något äckligt och ändå slunkit vidare?
    Det är väl ingen som påstått att någon av deltagarna lagt upp något äckligt...Bara att några av det som är i final har fått mer kritik på upplägget eller att det fattas nått från tallriken. Den kritiken hörde inte jag en enda gång att Hedvig fick som åkte ut som trea.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-04-16 20:15:03 följande:
    Det är väl ingen som påstått att någon av deltagarna lagt upp något äckligt...Bara att några av det som är i final har fått mer kritik på upplägget eller att det fattas nått från tallriken. Den kritiken hörde inte jag en enda gång att Hedvig fick som åkte ut som trea.
    Precis, ingen har påstått nåt sånt här. Håller med dig
  • Hjelm

    Synd att det alltid är så uppenbart vilka som kommer att vara i final. Det märks redan i de första avsnitten på vilka som syns mest i bild, har längst feedback från juryn etc.

  • Jhannis
    Hjelm skrev 2024-04-17 18:02:53 följande:

    Synd att det alltid är så uppenbart vilka som kommer att vara i final. Det märks redan i de första avsnitten på vilka som syns mest i bild, har längst feedback från juryn etc.


    Håller med dig.
  • Jhannis

    Otroligt Tessa vann Mästerkockarna....Men hon var bättre än Josefin i Finalen.

    Tack för den hör tiden med Mästerkockarna. Vet inte om andra ska se Mästerkockarna VIP....Jag kommer nog att titta på det.

  • Tobben
    Jhannis skrev 2024-04-16 20:15:03 följande:
    Det är väl ingen som påstått att någon av deltagarna lagt upp något äckligt...Bara att några av det som är i final har fått mer kritik på upplägget eller att det fattas nått från tallriken. Den kritiken hörde inte jag en enda gång att Hedvig fick som åkte ut som trea.
    Vad jag hört domarna säga är att det är hur det smakar som är viktigast. Man får heller inte se all kritik domarna ger så jag har ingen helhetsbild av vad domarna sagt.
    Som vanligt lär nog de som klipper vinkla allt väldigt mycket.
    Enda sättet att få det objektivt tänker jag är att kockarna och juryn inte har någon kontakt innan provsmakningen. Varje tallrik får ett nummer och domarna får betygsätta utan att veta vem som kockat.
    Men det är få andra tv-program som är objektiva så jag tycker märsterkocken kan fortsätta i sina redan upptrampade spår.
  • Nandez
    Hjelm skrev 2024-04-17 18:02:53 följande:

    Synd att det alltid är så uppenbart vilka som kommer att vara i final. Det märks redan i de första avsnitten på vilka som syns mest i bild, har längst feedback från juryn etc.


    Japp, det är det verkligen
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-04-17 20:58:56 följande:

    Otroligt Tessa vann Mästerkockarna....Men hon var bättre än Josefin i Finalen.

    Tack för den hör tiden med Mästerkockarna. Vet inte om andra ska se Mästerkockarna VIP....Jag kommer nog att titta på det.


    Okej så Tess vann

    Få se om vi tittar😀
Svar på tråden Sveriges Mästerkock 2024